Alfisti Gianluca
Member
Member

Mijn Junior in coma?!

do mei 11, 2006 13:55

Beste mensen,

Hierbij wil ik jullie een minder prettige mededeling doen, naar aanleiding van een ongeval.

Donderdag 4 mei jl. heeft mijn vriendin een ongeluk gehad met de auto. Samen met ons zoontje was zij opweg naar een vriendin die een aantal kilometer verder op woont.
Op het moment van het ongeval reed ze achter werk- en vrachtverkeer dat met 20km p/u over een proviciale weg reed. Dan nadert ze een afslag waar ze linksaf kan slaan. Deze weg leidt haar binnendoor via een landweg naar haar bestemming. Op het moment dat ze de afslag opgaat kan ze langs het verkeer kijken dat op dat moment voor haar reed. In eerste instantie komt er geen verkeer, maar zodra ze af wil slaan komt er toch nog een tegenligger aan en ze besluit te wachten. Op het moment dat ze stilstaat staat ze net met de neus van de auto over de streep van het uitvoegvak. In de provicialeweg zit een knik naar rechts waardoor ze in eerste instantie niets zag aankomen.
De tegenligger nadert haar met een snelheid tussen de 60 en 80km p/u. Ze kan exact tot 4 tellen totdat de tegen liggende auto haar nadert. Hoewel de tegenligger ruim baan heeft om te passeren, rijdt deze –naar eigen zeggen uit schrikreactie- recht op de Alfa af. Het is onmogelijk om de rode Alfa niet gezien te hebben, want het betreft verder een ruime open weg, waarbij ruimte genoeg was de auto te ontwijken. In plaats hiervan rijdt de bestuurster van de tegenliggende auto zonder te remmen recht op de Alfa in.
Gelukkig komen zowel mijn vriendin als ons zoontje beide met de schrik vrij, maar de auto zit goed in de kreukels.
De bestuurster (+/- 50jr.) van de kleine Subaru Vivio die het ongeluk veroorzaakt (heeft slechts een kopot koplampje en kapotte bumper) verklaart achteraf: “Ja, ik had je kunnen ontwijken, maar ja dat doe je niet zo snel uit je schrikreactie.” Als ze dus gewoon gedaan had wat ze moest doen, was er dus niets aan de hand geweest.
Nadat de schadeformulieren zijn ingevuld vertekken beide partijen naar huis. De Alfa wordt door de wegsleep dienst naar huis gebracht. Mijn vriendin is nog altijd erg geschrokken en heeft mij inmiddels ingelicht over wat er die morgen is gebeurd. Ik kom zo snel mogelijk naar huis en bereid mezelf voor op het ergste. Thuis aangekomen schieten de tranen me in de ogen. De auto zit van voren behoorlijk in elkaar. De Vivio heeft de Alfa vol op de rechter koplamp geraakt, waardoor de balk achter de bumper aan die kant in de kreukels ligt. De carrosseriedelen zoals de spatborden zijn naar achter geschoven, en de motorkamp zit eveneens inelkaar. Door de klap is alles onder de motorkap ook naar links getrokken. De schade bedraagt enkele duizenden euro’s. Op het eerste gezicht lijkt het namelijk alleen maar blikschade, maar onderhuids zal er het een en ander gevorceerd zijn waardoor repararen erg kostbaar wordt.

Wat er met de 146 gaat gebeuren weet ik nog niet goed. Hoe graag ik deze liefde ook zou willen oplappen, het zal een dure grap worden. Ik ben erg gehecht aan deze auto. Ik heb er lang naar moeten zoeken, en was er nog lang niet klaar mee. Hij verkeerde zowel optisch als technisch in goede staat, en kon nog vele kilometers mee. Maar is er dan helaas een einde aan deze droom gekomen door een onbezuiste actie van deze tegenligger??? Ik zit met een heel groot dilemma, wat nu te doen?!
Gelukkig is mijn vriendin en ons zoontje niets overkomen, dat is het allerbelangrijkste!

(excusses voor het lange verhaal maar het is voor mij nog altijd ongelovelijk)

Ciao,
Jean-Luc
Laatst gewijzigd door Alfisti Gianluca op wo nov 15, 2006 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Ex-Alfa Romeo 146 1.4 TS 16v Junior

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

RE: TN-BF-31 in coma?!

do mei 11, 2006 14:03

Dit is geen leuk verhaal, maar zoals je zelf al aangaf, gelukkig zijn je dierbaren ongeschonden uit de wagen gekomen.

Sterkte.
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

alfa 33 niels

do mei 11, 2006 14:04

HEY STERKE EN GELUKKIG GEEN GEWONDEN FOTOS VAN JE AUTO MET SCHADE ??

Ezin Rossi
Full Member
Full Member

do mei 11, 2006 14:36

Sterkte, ik hoop dat je vrouw en zoontje een beetje van de schrik bijgekomen zijn...

Wat te doen met je auto zou denk ik ook een stukje financieel bepaald worden? In ieder geval succes!

elio
Guru
Guru

do mei 11, 2006 14:49

Sterkte, gelukkig zijn er inderdaad geen gewonden gevallen.
Aan de schade te horen lijkt het me het verstandigst (maar inderdaad niet het prettigste :cry: ) om naar een andere 146 uit te kijken, en deze eventueel in onderdelen te verkopen (ik heb in oktober hetzelfde voorgehad met mijn 155, en ondertussen heb ik bijna net dezelfde weer op de kop kunnen tikken, de vorige is ook in stukjes over de toonbank gegaan en heeft zo toch nog een aardige cent opgebracht)

PS die Vivio's zijn dan, ondanks hun look, toch beresterke karretjes :shock:
166 3.2 v6 '04 - Spider 2.0 '91 - 75 1.8 ie '91 - gt 1300 junior '75 - fiat 500l '72 - grand espace 2.0 dci aut '10 - fiat 500 twin air '13

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do mei 11, 2006 14:54

Triest verhaal, met dan toch deels een goede afloop.
Misschien enkele detailfotos maken van de schade en hier posten ? Er lopen hier genoeg prima plaatwerkers rond die je raad kunnen geven ivm je auto !
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

MightyMarcel

Re: RE: TN-BF-31 in coma?!

do mei 11, 2006 15:20

PS die Vivio's zijn dan, ondanks hun look, toch beresterke karretjes :shock:
mwa, moet ook wel, maar ze hebben derhalve dus absoluut geen goede kreukelzone. De kans dat je uit een totaal verwrongen auto levend vandaan komt is namelijk groter dan de kans dat je een klap overleeft waarbij de auto alle energie van de klap doorgeeft aan de bestuurder/inzittenden. En tjsa, dr is maar 1 manier voor een auto om energie te absorberen bij een grote klap, en dat is doorbuigen/vervormen.

alfaRob33

do mei 11, 2006 17:35

ai hier krijg ik kriebels van....... STERKTE ..... de auto is vervangbaar
gelukkig zijn je dierbaren niet gewond.... maar de schrik zal er niet minder om zijn nogmaals STERKTE

Gerrets
Guru
Guru

vr mei 12, 2006 00:04

........................................sprakeloos.................

God zij dank is alles goed met je vrouw en zoontje.
Blik is in ieder geval te vervangen, en inderdaad vraag hier maar rond er zijn genoeg mensen die wel willen en misschien kunnen helpen.
Ik ken het gevoel tussen een liefde wegdoen en haar geheel weer opknappen. Mijn bella heb ik weer helemaal laten oplappen na een klapper en ben er weer blij mee.

En voor alle vrouwen die het betreft, er is meer op dan weg dan alleen het geen wat er voor je gebeurt. Wie de schoen past.................

Dit zijn voor mij ook dagelijkse ergernissen je wordt er gek van!! En het valt me elke keer weer op dat het vrouwen zijn (rijdende slaaptabletten) En als rood je al niet eens meer opvalt dan mag je jezelf wel een laten controleren.

ps: is trouwens wel die opmerking van(ik kon wel uitwijken maar uit schrik reactie deed ik dat niet) opgenomen in het rapport. Ze geeft namelijk zelf toe niet opgelet te hebben. Nu weet ik niet of je vrouw daar verkeerd stond anders kun je met die opmerking nog wel wat bereiken.

Sterkte ermee

gr Tom
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Alfisti Gianluca
Member
Member

vr mei 12, 2006 00:27

Bedankt voor jullie reacties allemaal.

Tom dat is een goeie opmerking daar heb ik zelf nog niet eens aan gedacht! Maarja ik weet niet of de verzekering daar enige waarde aan hecht, aangezien ze natuurlijk zo min mogelijk willen uitkeren als een auto 5 jaar of ouder is. Ze hebben me destijds toen ik de auto kocht WA-plus geadviseerd omdat All-risk niet haalbaar zou zijn. Hogere maandlasten tov de waarde van de auto bij schade. Omdat ik dus WA-plus verzekerd ben krijg ik dus in princiepe niets vergoed, omdat mijn vriendin verzekeringtechnisch fout zat. Ze stond met de neus van de auto over de doorbroken streep, en dan belemmer je je medeweggebruikers. Ik wacht het even af, en dan horen jullie het wel. Afscheid zal erg moeilijk zijn aangezien het ook een soort van kindje voor me is :cry:
Ik heb al eens naar een alternatief gekeken, maar ik heb nog niets gezien wat naar mijn smaak is, en binnen mijn budget past.

Foto's heb wel (maar hoe voeg ik die toe aangezien ik ze niet op een site kan zetten :oops: )
Heeft er iemand toevallig goede ervaring met schadereparateurs uit de omgeving Uithoorn/Amstelveen??

Ciao,
Jean-Luc
Ex-Alfa Romeo 146 1.4 TS 16v Junior

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mei 12, 2006 00:43

Sterkte met het verlies (want daar al het wel op uitdraaien?) van je vierwielige kindje. gelukkig geen ledselschade en hopelijk zijn je vrouw en kind ook goed van de schrik bekomen. Ik weet niet hoe handig je zelf bent en of je ruimte hebt, maar ik zou 'm in stukjes verkopen en een goede koets ter vervanging kopen. het liefst zo'n zelfde natuurlijk. :idea:

En anders zelf de schade auto verkopen. Een opkoper geeft altijd erg weinig! :shock:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

jolinos

vr mei 12, 2006 06:46

Ik leef met je mee zoals als vele al zeggen gelukkig met je gezinnetje alles goed is toch voornaamste.
Maar ik weet uit ervaring dat je stevig kunt balen als je je alfa verliest.

Sterkte met je speurtocht naar een mooie andere alfa

MightyMarcel

vr mei 12, 2006 07:23

Ze stond met de neus van de auto over de doorbroken streep, en dan belemmer je je medeweggebruikers. Ik wacht het even af, en dan horen jullie het wel.
Dat neemt de verantwoordelijkheid van de andere weggebruikers nog niet volledig weg. Ze was niet aan het spookrijden of zo, dit had die vrouw gewoon moeten zien.

in dit soort gevallen wordt denk ik een 50/50 regeling getroffen, waarbij dus de verzekering van de vivio 50% uitkeert van het bedrag dat uitgekeerd zou worden bij 100% schuld.

Ezin Rossi
Full Member
Full Member

vr mei 12, 2006 11:11

Ze stond met de neus van de auto over de doorbroken streep, en dan belemmer je je medeweggebruikers. Ik wacht het even af, en dan horen jullie het wel.
Dat neemt de verantwoordelijkheid van de andere weggebruikers nog niet volledig weg. Ze was niet aan het spookrijden of zo, dit had die vrouw gewoon moeten zien.

in dit soort gevallen wordt denk ik een 50/50 regeling getroffen, waarbij dus de verzekering van de vivio 50% uitkeert van het bedrag dat uitgekeerd zou worden bij 100% schuld.
Sterker nog, als je vrouw echt stil stond maak je volgens mij zelfs kans op volledige vergoeding.... Ik zou me niet zomaar met een kluitje in het riet laten sturen. Heb je bij de WA+-verzekering ook rechtsbijstand genomen?

Nogmaals Suc6

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

vr mei 12, 2006 11:18

Bizar, gelukkig zijn er geen gewonden gevallen :(
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding