Tsja. De liefde voor een Juul zat er al heel vroeg in bij mij. Reeds 25 jaar geleden heb ik er al twee opgereden. De GTV (Bertone vond ik errug mooi, maar iets te "glad" van ormgeving. De Brievenbus is wat dat aangaat meer basic, lees ruig. Maar ja, dat kost wat he. Een 1600 Zagato, een SZ, een Guilletta Sprint zijn mijn lieffies, maar beiden buiten het financieel haalbare. Als er nog eens wat uit een spaarvarken tevoorschijn komt dan gaat een van drieen er vast en zeker komen. (En als dat een 1300/1600 Zagato wordt laat ik daar onderhuids geen spaan van heel. :Biggrin: Meer power moet er wel in namelijk.
Dan nog de spiders zou je zeggen, maar gezien mijn rijstijl ben ik bang dat ik de spiders een beetje "uit zn voegen" rijdt. (teveel torsie) en ik vindt het ook prettig om een dak boven mn kop te hebben. (Duetto en Giullietta spider met name zijn fraai.......)
Sud-achtigen ook leuk.
Van de nieuwere Alfa's staat er 1tje met stip genoteerd: De 75!! Ik laat even in het midden of dat een V6 of een Turbo moet zijn.

De rest zijn, met alle respekt, voor mij gebruiksauto's, waarvan ik er op korte termijn ook maar weer eentje van aan ga schaffen. Dit keer ook maar een Alfa.

(Na vele BMW's, Volvo's en andere; iig NIET Italiaanse merken. Ik heb namelijk echt het geld niet voor een nieuwe Maserati Quattroporte. Wat een vreselijk fraaie bak zeg!!!!
De Juul dus snel, lekker sturend en markant. Dat ik een Nuova heb is enkel en alleen te wijten aan het feit dat dat ding van mij gewoon ontiegelijk hard is. Vroeger vond ik de Nuova het verpeste origineel maar naarmate het model ouder werd begon ik juist de stakkere lijnen en de relatieve eenvoud van het ontwerp te waarderen.
Ik heb zelf eerder twee 1600 supers gehad van 1970 en 1972, en uiteindelijk vindt ik dat nu de lelijkste uitvoering. De meest begerenswaardige Juul, qua uiterlijk dan, vindt ik de uitvoeringen met enkele koplampen en de Ti-grille.
(Die lichtblauwe met donkerblauwe neus. Wie kent em niet...............

)
Ach, ik hang misschien wel iets teveel in "de oudere Alfa", maar ben zelf ook net geen 18 meer, maar heb nooit last van verglaasde remblokken..