Saf33
Member
Member
Contacteer: Website

RE: The new Sud !!

ma mei 01, 2006 15:58

Gaat idd een leuke auto worden, lijkt me... Die neus vindt ik zowiezo supergaaf :thumbs:
Nu: in progress
BMW 318Ti '95 LF-NL-43 R.I.P.
33 1.7 16v '91 ZJ-42-BY Verkocht
33 1.4 Imola '94 JH-RP-36 R.I.P.

Ezin Rossi
Full Member
Full Member

ma mei 01, 2006 16:58

Mwoah... ik word (zonder T ;) ) er nog niet heel erg wild van.

Ik ben wel een groot voorstander van een kleine Alfa en met nodige hang naar nostalgie vind ik de naam Sud wel aantrekkelijk klinken. Maar dan moet die naam wel eer aan gedaan worden!

Neus, grill, koplampen kennen we al en zit weinig fantasie meer in. Copy-paste is ook al doorgedrongen tot de ontwerpprogramma's blijkbaar?
De rest (vorm vanaf 'B-stijl') doet me niet heel veel, maar vind ik ook niet lelijk. Beetje gewoontjes.

Als ze deze auto onder de 1000kg kunnen bouwen en er een 1.6 motor met voldoende pit in kunnen leggen een leuke 'instap-Alfa'. En op basis hiervan kan je volgens mij een hele leuke 'Sprint nuova' maken.

@ Leo: Wellicht gaan dit soort onderwerpen vaak een 'zure' kant op, omdat we een prachtige historische meetlat hebben, waarlangs iedere nieuwe Alfa gelegd wordt. En vroeger was natuurlijk alles beter ;)

sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo

ma mei 01, 2006 17:02

Als ze deze auto onder de 1000kg kunnen bouwen en er een 1.6 motor met voldoende pit in kunnen leggen een leuke 'instap-Alfa'. En op basis hiervan kan je volgens mij een hele leuke 'Sprint nuova' maken.
helemaal mee eens :thumbs:

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Kurp
Advanced Member
Advanced Member

ma mei 01, 2006 18:48

Er zijn ook nog andere ideeën over:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Of met 8C elementen (vind ik persoonlijk mooier):

Afbeelding
Afbeelding

sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo

ma mei 01, 2006 19:23

Kurb

als er toch een nieuwe moet komen
ga ik voor de laatste foto
niet langer over nadenken
in produktie met dat ding :!:

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: The new Sud !!

ma mei 01, 2006 19:53

:thumbs: mooie wagen hoor!

waar kwam die naam Sud eigenlijk vandaan? iets met een fabriekin het zuiden van Italie?
als deze daar dan weer gemaakt gaat worden... dan zit die naam wel goed toch? ;)
De naam Sud komt van `het zuiden `. De Alfasud werd in Pomigliano d'Arco gemaakt. In het zuiden van Italië.
Hier lees je alles over de Alfasud. De naam Sud heeft zo`n negatieve klank gekregen dat het mij niet erg slim lijkt om die naam weer van stal te halen. Een nummer zal het wel weer worden. De Alfa Romeo 133?

Wat ik verder vreemd vind is dat zelfs Alfaliefhebbers het merk gaan afkraken op dit forum. Terwijl dezelfde lieden op een verjaardagsfeestje het tegendeel gaan verdedigen. Hetzelfde fenomeen heb je ook tussen fietsers en automobilisten. De ene dag kun je als automobilist de fietsers wel van de weg rammen terwijl de volgende dag je als fietsers de automobilisten vervloekt. :? Het blijft een vreemd wezen, de mens. :wink:

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma mei 01, 2006 21:33

Design?? Alfa Romeo heeft jarenlang boxy modellen gemaakt zoals de Giulietta Nuova en de 75? Lekker boxy, apart maar het idee achter
Alfa Romeo is dat het zoveel mogelijk driving enjoyment levert ( enthousiast,con brio en, om maar eens taal van Alfisti te gebruiken, met een Italiaans hart )

Maakt mij niet uit of Alfa als fraai of lelijk wordt beschouwd maar is het nu werkelijk teveel gevraagd van Alfa Romeo om de nieuwe lichting karakter mee te geven, lekker stuurt en gewoon goede prestaties voor een 4 cilinder heeft en dat combineert met een normaal verbruik?

Het enige wat je opmerkt zijn argumenten waarom men niet veel mag verwachten.....
Juistem! Dat 98,53% van de mensheid mijn 75's lelijke hokken vindt, zal me aan de ballen jeuken. Ík heb namelijk domweg plezier als ik erin rijd. En dat is de basis. Dat ik het daarnaast ook een mooie auto vind, is een 2e. NOOIT zou ik een mooie, doods rijdende auto verkiezen boven een goed sturende lelijkerd.

Leuk rijden is ook NIET synoniem met de hoogste koppelwaarde uit een kleine dieselcilinderinhoud, zoals de gemiddelde autojournalist tegenwoordig lijkt te denken door de steeds maar toenemende Literleistung van de huidige diesels. Dat de grootste diesel tegenwoordig de snelste versie van een middenklasser is, betekent niet dat het de leukste is! Misschien fijn voor dagelijks filerijden en andere mensen opduwen op de snelweg en zo, maar de leukste? Ga je voor je dooie lol en amusement vroeger opstaan op zondag om de diesel uit te laten? Of er een trackday mee doen? Welnee.

Zo, het is er weer even uit voor deze week :wink:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma mei 01, 2006 23:41

Design?? Alfa Romeo heeft jarenlang boxy modellen gemaakt zoals de Giulietta Nuova en de 75? Lekker boxy, apart maar het idee achter
Alfa Romeo is dat het zoveel mogelijk driving enjoyment levert ( enthousiast,con brio en, om maar eens taal van Alfisti te gebruiken, met een Italiaans hart )

Maakt mij niet uit of Alfa als fraai of lelijk wordt beschouwd maar is het nu werkelijk teveel gevraagd van Alfa Romeo om de nieuwe lichting karakter mee te geven, lekker stuurt en gewoon goede prestaties voor een 4 cilinder heeft en dat combineert met een normaal verbruik?

Het enige wat je opmerkt zijn argumenten waarom men niet veel mag verwachten.....
Juistem! Dat 98,53% van de mensheid mijn 75's lelijke hokken vindt, zal me aan de ballen jeuken. Ík heb namelijk domweg plezier als ik erin rijd. En dat is de basis. Dat ik het daarnaast ook een mooie auto vind, is een 2e. NOOIT zou ik een mooie, doods rijdende auto verkiezen boven een goed sturende lelijkerd.

Leuk rijden is ook NIET synoniem met de hoogste koppelwaarde uit een kleine dieselcilinderinhoud, zoals de gemiddelde autojournalist tegenwoordig lijkt te denken door de steeds maar toenemende Literleistung van de huidige diesels. Dat de grootste diesel tegenwoordig de snelste versie van een middenklasser is, betekent niet dat het de leukste is! Misschien fijn voor dagelijks filerijden en andere mensen opduwen op de snelweg en zo, maar de leukste? Ga je voor je dooie lol en amusement vroeger opstaan op zondag om de diesel uit te laten? Of er een trackday mee doen? Welnee.

:biggrin: :thumbs: Mee eens! (daar pakken we lekker een Alfa op LPG voor! 8) :-# )

:wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Peterke
Full Member
Full Member

di mei 02, 2006 00:13

Ja maar de 75 is ook een apart ontwerp.
Vrienden van mij vinden mijn 75 ook niet mooi, maar een vierkant hok.
Maar ik vind hem wel heel erg mooi.

Maar ff over de nieuwe sud.
Wel leuk 200 pk in zo'n kleine auto :)
Alfa Romeo 75 TS Rosso Numerata 2999
Alfa Romeo Spider Type 4 Nero
Alfa Romeo 147 1,6 TS Nero
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
BMW X6 M50D Carbon Black

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

di mei 02, 2006 09:08

Alfa 75: geen mooie auto maar een mooie Alfa Romeo.

Ruud33 16V

di mei 02, 2006 09:16

Tja of zo'n nieuwe Sud nou een mooie alfa romeo of een mooie auto wordt of niet.. feit blijft wel dat er geld nodig is en in de kleinere prijsklasse zou dat mi best wel eens kunnen lukken. Als ze een beetje mikken op het publiek voor een polo, 207, clio, punto, corsa en weet ik wat er nog meer is en een onderscheidend uiterlijk en dito uitstraling hebben voor een vergelijkbare prijs... dat zou nog weleens interessant kunnen worden dan. Alleen ben ik dan weer bang dat de nieuwe alfa weer een stuk duurder gaat worden dan bijvoorbeeld een vergelijkbaar peugeotje en dan weet je wel weer dat het echte verkoopsucces uit zal blijven... Maar ik ben even goed benieuwd wat het precies gaat worden!!!

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

di mei 02, 2006 09:45

daarom MOETEN ze dat ding ook maken in de prijsklasse polo. En let wel, een polo is al een duur ding vergeleken bij de aziatische concurrentie. Duurder mag ie niet zijn.
En idd, uiteindelijk ga ik ook voor een auto die mij plezier verschaft, en niet voor een excellente filetijger.
Dus stap ik nog steeds liever in de Berlina, ongeacht waarheen de reis. Zoveel value for money nog steeds niet gevonden.
Dat het gros der bevolking meent dat ik mij in een Lada verplaats....
Ach heer, vergeef het hun want zij weten niet wat zij doen.....

Wij lekker wel
8)
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Ezin Rossi
Full Member
Full Member

di mei 02, 2006 09:59

@ kurp en ciclista: dank voor het in herinnering brengen van de andere 'studies', jullie maken mijn dag een stuk beter.

Ik meen wel dat sommige van de ontwerpen die kurp aanhaalt niet de 'kleine Alfa' moet worden maar de opvolger van de 147? Die 8c elementen zeker terug laten komen en (eindelijk) een andere neus :D :D :D

En, begrijp me niet verkeerd KAS, mijn autokeuze zal gewoonlijk de Alfa Romeo zijn, als het binnen budget en andere randvoorwaarden van de baas past. Privé (en dus voor de fun!) heb ik "Pino" en zou ik nooit voor een nieuwe 159 gekozen hebben als daily driver. Dit komt door het kostenplaatje (ik vind de 159 erg duur en behoorlijk zuipen) en het feit dat ik de 156 mooier vind en 'echter' vind rijden. Desondanks vind ik Alfa van de huidge automerken nog steeds voorop lopen qua rijgedrag en desing.

Ezin Rossi
Full Member
Full Member

di mei 02, 2006 17:31

Onderstaande schema's gevonden van hoe de diverse modellen in het overall plaatje van de Fiat-groep passen. Ik kan me in die keuze wel vinden, maar ik mis de opvolger van de 166, waarvan de geruchten toch gingen dat ie een Maserati V8 en achterwiel-aandrijving zou krijgen?

Afbeelding

Afbeelding

Overigens een Maseratie mini-coupé en een Lancia Fulvia ... =P~ mmmm, dan word ik toch wel wat enthousiaster over alle plannen ;)

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”