Dit paasweekeinde was het zover. Ik heb mijn 33 type 2 QV helemaal opnieuw opgebouwd en wilde het beestje zondag starten.
Tevergeefs. Hij wil niet aanslaan en ik snap niet waarom!
Ik had de luchtfilters eraf gehaald en zag de euro98 nevel dwarrelen, dus benzine krijgt ie (ruik je ook!)
De bobine levert vonken, niet echt hele sterke vonken, maar toch de vonk is er...
Ik heb tevens nieuwe bogiekabels en nieuwe bogies...
De verdeler is van een ander auto afgehaald ( gaan di dingen vaak stuk??) de verdelerkap en rotor zien er goed uit en snap dus echt iet waarom ie niet aanslaat. Wel heeft ie 2x geploft in de carburateur en 1x dik in de uitlaat. Dus ontsteking stond 2x niet goed, maar bij doorstarten gebeurt verder niets.
Wel kan ik zeggen dat de motor behoorlijk zwaar draait, dus een flinke compressie heeft, en tijdens het doorstarten loopt mijn oliedruk meter op naar 6 bar

Heeft iemand tips of iedeeen of dingen die ik nog over het hoofd zie???
Ik wil meteen hierbij MArtijn Goorden bedanken voor zijn inzet, kennis, kracht en inzicht tijdens de gehele restauratie. Mijn god, zonder hem was ik ten dode opgeschreven met de ultieme antraciete QV die nu zoooo moooi staat te wezen.
Hopelijk haal ik de registerdag nog..... wie kan me helpen!
Gegroet,
PAul