Wordt vervolgd.
wel mooi, kan ik tenminste weer 2 jaar voorruit, en niet elke jaar die wassen neus moeten doenMooi voor ons![]()
Minder mooi voor de jaar-APK rijders
Het lijkt er toch echt op. Er was al eerder sprake van maar nu gaat het toch echt gebeuren. In Duitsland hebben ze zoiets al veel langer. Een ietsje strenger, dat dan weer wel. we zien wel hoe het uitpakt.Maar zou het er echt van komen denk je??? Ik geloof dat gewooon niet!
die regeling is er al door.
ik ben blij; de veiligheid hou ik in principe zonder apk ook wel in het oog, maar mijn handtekening op een apk-formuliertje is simpelweg niet geldig.
maar ik vrees toch voor de veiligheid, sommige mensen rijden echt in barrels, die anders dus een jaar eerder afgekeurd zouden zijn.
Lijkt mij ook een belachelijke regeling, er mag best een andere apparte lichtere regeling voor oldtimers komen. Maar helemaal afschaffen nee.Er is ook sprake geweest dat auto's van voor 1960 helemaal niet meer gekeurd hoeven worden, weet iemand of dat nog doorgaat![]()
(Lijkt me trouwens helemaal een verkeerde maatregel)
Ik heb dit op http://www.fehac.nl/ gevonden:
Er is overeenkomst over een lichter APK-regime voor klassiekers.
Voertuigen van vóór 1960 hoeven na het van kracht worden van de nieuwe wetgeving niet meer APK gekeurd te worden.
Voertuigen ouder dan 30 jaar, maar van ná 1960, moeten vanaf dat moment nog maar eens in de twee jaar gekeurd te worden.