Rob75
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: email uit frankrijk: is het geloofwaardig?

wo mar 29, 2006 01:09

@psillen: in dat licht kunnen chassis en motornummer interessant zijn. Echter in combinatie met kenteken lijkt mij dit niet echt handig i.v.m. fraude.
Kan er helemaal naast zitten dus ...

Wellicht de vraag terugstellen of de persoon in kwestie echt serieus is kan al verhelderend werken.

Groet,

Rob

sudman1500
Advanced Member
Advanced Member

wo mar 29, 2006 15:33

Snap dat je voorzichtig moet zijn :roll: maar hij kan toch ook goede bedoelingen hebben??

Ben het het Psillen eens, dat de motor- en chassisgegevens relevant kunnen zijn. Kenteken wordt toch niet om gevraagd (of is mijn Engels nu zoo slecht??)

En de man vraagt toch ook niet of de VERKOPER de auto naar Frankrijk wil rijden? Hij vraagt of het mogelijk is om met de auto naar Frankrijk te rijden, of te wel zou het kunnen zijn dat hij niet met een aanhanger wil komen maar wil kijken if de auto zo'n reis aan kan.

Om nou alle Fransmannen over 1 kam te scheren, snap ik niet helemaal. Er zijn ook zat NLers waar ik nooit zaken mee zou willen doen. Vaak is het zo dat taalproblemen nogal wat verwarring kunnen veroorzaken. Bij Fransen en Italianen merk je vaak dat ze dingen in het Engels vragen, maar dat niet helemaal juist vertalen...

Ik zou eens een paar gerichte vragen terugmailen, en dan merk je vanzelf wel of het allemaal een beetje correct bedoeld is

Succes in ieder geval

Groet Sudman
Jeder Popel fährt 'nen Opel
Jeder Affe fährt 'nen Ford
Jeder Blödmann fährt 'nen Porsche
jeder Arsch 'nen Audi Sport
Jeder Spinner fährt 'nen Manta
jeder Dödel Jaguar
Nur Genießer fahren Alfa
und sind immer schneller da

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

wo mar 29, 2006 17:14

Jean christophe? Dat kan maar zo iemand zijn die ik ken , op Dijon ontmoet heb ! Hij racet met een heel oude Giulia.
Wat is zijn achternaam? Dan snap ik het wel!
Hij wil natuurlijk zeker zijn van de leeftijd omdat ie ermee wil rallyen of racen! Vraag hem meer info, zeg dat je alles etc wil doen, maar....
HIJ naar NL
CASH betalen bij het postkantoor, (kunnen ze geld checken) gelijk overschrijven.
Wil hij deze dingen niet?
Sorry, houdt het op!
Dan hou je het simpel, en komt het goed.
Maar dan moet ie eerst lopen.....

:?
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

sjoerdb
Full Member
Full Member

di apr 04, 2006 18:03

ik zal nog eens vragen wat zijn achternaam is. en wat hij toch met alfas heeft. ondertussen een nieuw emailtje naar hem gestuurd met fotos erbij. het lijkt me toch een eerlijke vent die een alfa wil kopen alleen komt het vaak zo raar over. ik vertrouw hem wel.
een berlina is de limo van de 70tiger jaren!

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

di apr 04, 2006 21:12

maar LOOPT ie nou al??????
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely

sjoerdb
Full Member
Full Member

wo apr 05, 2006 21:28

ja ze loopt, en wel door iemand van de garage. daar staat ze momenteel beetje bij te komen van de schrik na haar winterslaap. misschien volgende keer wat liever wakker maken.

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

wo apr 05, 2006 21:34

wat was het euvel dan?

AlfaNewB

do apr 06, 2006 08:35

Lijkt me gewoon geloofwaardig!

Maar ja, Fransen en Engels spreken/schrijven....

Hij bedoelt volgens mij niet dat je de auto naar Frankrijk moet rijden, maar
of de auto de reis technisch aan kan, wanneer ie 'm gekocht heeft....

Lijkt me een plausibele vraag, want als ie 'm op transport moet zetten, wordt het grapje duurder, toch?

Zou je zelf ook vragen als je in Frankrijk, Italie of Duitsland gaat 'shoppen'??

Voorzichtig zijn moet je altijd (ook in Nederland), maar wantrouwend is niet altijd meteen noodzakelijk.

sjoerdb
Full Member
Full Member

do apr 13, 2006 18:00

er is weer wat nieuws:

dit is zijn site: http://www.italia-classic.com

en hij heet brial van achteren, doet in restoratie 105 serie.

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

do apr 13, 2006 19:27

wat een prijzen voor plaatwerk!
465,- voor een berlina R voorscherm.............
Maar hij heeft WEL berlina dorpels!!!!!!
en veel spul, indien ie het ook allemaal heeft en het niet louter in zijn catalogus staat...
Rik

TD-man

do apr 13, 2006 19:57

zal vast al wel van alles gezegd zijn, maar is chassisnummer echt het 1ste wat je wilt weten als je 'n auto gaat kopen?

ik zou heel principieel zijn in die dingen en gewoon alleen maar zaken doen als die persoon je belt en zijn volle naam geeft en geen flut yahoo email adres. als hij geen kwaad in de zin heeft doet ie dat. doet ie moeilijk? oprotten dan :P

laatst een auto verkocht... wat je allemaal niet mee maakt. mensen willen meteen je adres zonder hun naam te zeggen. misschien gewoon onfatsoenlijke mensen maar ik houd er niet van. als ik niet meteen voluit een naam krijg, hang ik op :)

sjoerdb
Full Member
Full Member

do apr 13, 2006 22:09

soms begrijp ik het ff niet, deze beste man woont 900 km van mijn huis en heeft intresse in mijn berlina. gezien zijn site zal hij niet zomaar ff op en neer rijden om mijn auto te kopen op de gok, wie weet vindt ie het niks en rijdt ie leeg terug. er zijn mensen die dat niet eens aandurfen binnen de grenzen van nederland. maar goed we gaan het ondertussen ook binnen nederland proberen te verkopen.

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

vr apr 14, 2006 08:44

ik denk dat hij een klant heeft voor een rally auto of zo. Vandaar dat hij chassisnummer wil weten ivm FIVA card aanvragen. Voor Fiva Rallys is er een cut-off date. Volgens mij is die van jou te jong, maar dat wil hij waarschijnlijk checken.
En dat doe je natuurlijk via het..... chassisnumer...

Robert 75 V6

vr apr 14, 2006 08:51

ben benieuwd, aangezien het een berlina is kan ik een en ander me wel voorstellen. Dat is natuurlijk niet een auto die je op elke straathoek tegenkomt. Dus als die fransoos graag een goede berlina wilt hebben en hij vindt hem in holland mwjah waarom niet?

Ik heb een keer een auto aan de lokale pizzabakker verkocht. november 2005 handgeld betaald, en hij moet hem nog steeds ophalen.

Ik denk dat jouw fransman een stuk betrouwbaarder is. En stel nou dat die kerel geen tijd heeft om die auto op te halen en hij wilt dat jij naar frankrijk komt. Als die vooruit betaalt met reisvergoeding is het toch ook geen probleem? Maar dan moet hij het risico dragen en niet jij, maw de centjes moeten wel binnen zijn voordat je actie onderneemt.

alfasud1972
Guru
Guru

Re: RE: email uit frankrijk: is het geloofwaardig?

vr apr 14, 2006 12:55

zal vast al wel van alles gezegd zijn, maar is chassisnummer echt het 1ste wat je wilt weten als je 'n auto gaat kopen?
Ja , is het eerst wat ik vraag, wil ook het motor nummer hebben als het even kan. Aan de hand van het chassis nummer kan je namelijk het echte bouwjaar achterhalen (auto kan bij wijze van jaren na productie pas op kenteken zijn gezet). Je kan dan ook eerst bij het Alfa archief de historische gegevens opvragen om meer info te achterhalen van de auto waar je eventueel interesse in hebt.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”