Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Hoe hou je katten van je motorkap af?

vr mar 24, 2006 18:26

Dus kom me niet aanzetten met , o verschrikkelijk en dit en dat, soms is e.e.a. gewoon noodzaak. Wij in Nederland staan al gauw te janken bij "vermeend" dierenleed. Een uitgeteerd kindje in Soedan dat is dagelijkse kost en intereseert ons niks, een kat (dus een dier en niet een mens) is soms nog belangrijker dan mens. Ik snap het niet meer waar sommigen van ons mee bezig zijn :cry:[/size]

Luister eens, voor sommige mensen is een huisdier veel meer dan alleen een dier, dat ze wat te eten geven. Dat iemand dat niet kan begrijpen is een ding maar neem maar van mij aan dat dit zo is. Denk eens aan oude vandagen of andere mensen die eenzaam zijn, of mensen die gewoon een deel van hun levensvreugde halen uit een huisdier bijvoorbeeld.

Er zijn ook mensen die zich niet kunnen voorstellen dat iemand van alfa's houd? Snap je dat nou? Eigenlijk niet toch? Ik kan dus gerust even wat brulpijpen eronder vandaan slijpen aangezien ik last van dat lawaai. Of eigenlijk gewoon wat hele auto slopen want het is toch maar blik.

Beste mensen denk eens even na, dat jullie schijnbaar een hekel aan dieren hebben geeft je nog geen enkel recht om ze wat aan te doen. Wat krijgen we hier straks nog meer voor topics, 'hoe sla ik het snelst een hond dood met een knuppel', 'hoe blaas ik een papagaai het beste op' ? Als ik iemand zie die mijn weerloze kat wat aandoet, bijvoorbeeld met zo'n buis, zal ik persoonlijk die buis wel bij die persoon op een plek plaatsen waar het zonlicht niet schijnt. :evil: :twisted:

Als je last hebt van wilde katten, dan bel je de dieren bescherming/dierenambulance/gemeente maar op.

Ik overdrijf hier mischien nogal maar ik ben wel degelijk flink pissig. Als er een tiet op het forum is te zien dan is het grote heibel, maar openlijk oproepen tot dierenmishandeling moet blijkbaar kunnen. Een grapje okay maar sommige berichten hier gaan mijns inzien veel een veels te ver.

Ik heb zelf een aanloop kat die ernstig ziek was, heeft ook aardig wat geld gekost om die weer op de been te krijgen. Ik heb enorm veel plezier van het beestje maar dat gaat echt niet zover dat ie in een gouden mandje slaapt ofzo. Ik schaam me er niet voor om te zeggen dat ik heel erg gehecht ben aan het beestje, en dat ik meer plezier van die kat heb dan van een hoop andere dingen, maar blijkbaar mag dat niet....

Geen vriendelijke groet dit keer :evil:

Rody

.
moeilijk lezen he, oproepen tot dierenmishandeling, dat heeft hier niemand gedaan :shock:

en ik heb geen hekel aan dieren :wink:

blijkbaar een gevoelig onderwerp :mrgreen: , op en top nederlandse kortzichtigheid..... 8)
156

Wim

vr mar 24, 2006 18:32

Hond van de buren lenen...
Dat gaat je niet lukken, want katten zijn net iets te slim.
klik hier
das wel een hele slimme kat.... :jumping:
Die kat heet Diesel.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Hoe hou je katten van je motorkap af?

vr mar 24, 2006 19:37

Hmm, kennelijk valt het allemaal nogal zwaar en heb ik het direct gedaan... :? Eén ding voorop: ik roep niemand op om dieren te mishandelen. mijn meisje heeft een hondje en daar houdt ze zielsveel van, en degene die het beestje iets aandoet zal daar spijt van krijgen.

Maar net als een tijdje geleden met dat opgeknoopte-hond-topic al eens een keer gezegd is: ieder huisdier is zo goed of slecht als zijn eigenaar. En als je overlast van iemands huisdier hebt, kun je daar met een normale eigenaar over praten en het probleem oplossen. Echter, als dat niet blijkt te kunnen (reactie destijds van de in-onze-tuin-schijtende-katten-eigenaars: 'ja, ik kan het beest niet heel de tijd in de gaten houden, dus dat is dan lekker jullie probleem, hij schijt tenslotte niet in mijn tuin'), dan houdt het toch een keer op. Ik ben ook best bereid om bij zulke mensen dan wekelijks een schepje van mijn eigen feacaliën over de schutting te werpen, maar dat is ook weer zoiets. Destijds vonden wij de actie met de kat vol smeer een acceptabel en duidelijk signaal. En jawel: sindsdien geen overlast meer gehad. Het kón dus wel! Het beest leefde overigens nog lang en gelukkig, volgens mij leeft-ie nu nog.

Al houdt mijn bovenbuurman er 2 olifanten op na, het maakt me niks uit, zolang ze maar niet door mijn plafond naar beneden komen.

Met huisdieren is het net als met alles: doe waar je je goed bij voelt zonder andere mensen het leven onnodig zuur te maken. Want het is niet acceptabel als de hond van de buurman in je tuin poept, of de kat van de buren over je auto heen piest. Dat zou even lekker worden! Als de kinderen van de overkant met een voetal je ruit inschoppen ga je toch ook verhaal halen? Dat het niet expres gebeurt snap ik ook wel, maar dat wil nog niet zeggen dat je er als eigenaar van een beest of ouder van een kind dan zo gemakkelijk vanaf kunt maken toch? De vergelijking met Alfa's of welke auto dan ook gaat in zoverre mank, dat niemand met zijn auto door de tuin van de buren naar zijn garage baggert. Van motorgeluid kun je last hebben, maar je spullen gaan er niet stuk van :!: (Nou ja, normaalgesproken dan).

Duidelijk zo?
Laatst gewijzigd door yuri 75 V6 op vr mar 24, 2006 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

stennie
Advanced Member
Advanced Member

vr mar 24, 2006 19:41

gestoffeerde frikandel

:jumping: :jumping: :jumping: :jumping: :jumping:
ooit gereden 155 1.7 ts 1994
156 1.8TS 16V 2000
nu 156 1.8 TS 16V 2004 met leer

www.autodetailing.nl

richard

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mar 24, 2006 20:19

Hmm, kennelijk valt het allemaal nogal zwaar en heb ik het direct gedaan... :? Eén ding voorop: ik roep niemand op om dieren te mishandelen. mijn meisje heeft een hondje en daar houdt ze zielsveel van, en degene die het beestje iets aandoet zal daar spijt van krijgen.

Maar net als een tijdje geleden met dat opgeknoopte-hond-topic al eens een keer gezegd is: ieder huisdier is zo goed of slecht als zijn eigenaar. En als je overlast van iemands huisdier hebt, kun je daar met een normale eigenaar over praten en het probleem oplossen. Echter, als dat niet blijkt te kunnen (reactie destijds van de in-onze-tuin-schijtende-katten-eigenaars: 'ja, ik kan het beest niet heel de tijd in de gaten houden, dus dat is dan lekker jullie probleem, hij schijt tenslotte niet in mijn tuin'), dan houdt het toch een keer op. Ik ben ook best bereid om bij zulke mensen dan wekelijks een schepje van mijn eigen feacaliën over de schutting te werpen, maar dat is ook weer zoiets. Destijds vonden wij de actie met de kat vol smeer een acceptabel en duidelijk signaal. En jawel: sindsdien geen overlast meer gehad. Het kón dus wel! Het beest leefde overigens nog lang en gelukkig, volgens mij leeft-ie nu nog.

Al houdt mijn bovenbuurman er 2 olifanten op na, het maakt me niks uit, zolang ze maar niet door mijn plafond naar beneden komen.

Met huisdieren is het net als met alles: doe waar je je goed bij voelt zonder andere mensen het leven onnodig zuur te maken. Want het is niet acceptabel als de hond van de buurman in je tuin poept, of de kat van de buren over je auto heen piest. Dat zou even lekker worden! Als de kinderen van de overkant met een voetal je ruit inschoppen ga je toch ook verhaal halen? Dat het niet expres gebeurt snap ik ook wel, maar dat wil nog niet zeggen dat je er als eigenaar van een beest of ouder van een kind dan zo gemakkelijk vanaf kunt maken toch? De vergelijking met Alfa's of welke auto dan ook gaat in zoverre mank, dat niemand met zijn auto door de tuin van de buren naar zijn garage baggert. Van motorgeluid kun je last hebben, maar je spullen gaan er niet stuk van :!: (Nou ja, normaalgesproken dan).

Duidelijk zo?
:thumbs: Ik zou het niet beter -laat staan leuker :blue_lol: - kunnen verwoorden! =D>
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Rainier155
Guru
Guru

vr mar 24, 2006 21:33

Afbeelding

Mijn kat dacht dus ook even een leuke nieuwe slaapplek gevonden te hebben, emmertje water heeft hem doen besluiten in het vervolg de peugeot van mijn ma te gebruiken. :jumping:

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

vr mar 24, 2006 22:28

repperspray halen bij de dierenspeciaalzaak of welkoop oid.

eerst de motorkap schoonmaken met beaclean, en dan insprayen

bleekmiddel is lustopwekkend voor katten, en dat is dus de reden dat jouw belager op je motorkap sproeit :wink:

wij hebben ook 4 katten, en die meestal binnenzitten omdat mijn kater het blijkbaar gezellig vond om bij de buurman op de bank te gaan liggen slapen, of op zijn zonnescherm als de deur dicht was. een van mijn andere katten vond het nodig om bij andere buren in de tuin te gaan zitten schijten

nadat ze dus bij ons aan de deur zijn geweest dat ze last van onze katten hadden, proberen we zoveel mogelijk binnen te houden.
maar met 2 kleine kinderen die zelf deuren kunnen openmaken, lukt dat niet altijd helaas.
krijgen ze een emmer water of desnoods een schop van de ban k af, is dat hun eigen probleem, maaar als een van de buren het nodig vind om mijn katten echt grof te gaan mishandelen, heeft die buurman/vrouw een groot probleem. trouwens ook als ik zie dat een ander beest wordt mishandelt ook.een weerloos beestje mishandel je niet.

groot nadeel is ook, dat wij hebben 4 rooie katten, en dus vervolgens is elke rooie kat in de buurt van ons volgens de buren.

succes ermee in ieder geval
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

vr mar 24, 2006 22:33

bleekmiddel is lustopwekkend voor katten
Nu weet ik zeker dat die dieren rechtstreeks uit de hel komen :shock:

sorry, oud katten-trauma... :wink:

Rainier155
Guru
Guru

za mar 25, 2006 11:18

maaar als een van de buren het nodig vind om mijn katten echt grof te gaan mishandelen, heeft die buurman/vrouw een groot probleem. trouwens ook als ik zie dat een ander beest wordt mishandelt ook.een weerloos beestje mishandel je niet.
Groot gelijk, iemand die mijn kat wat aandoet of een ander dier kan ook rekenen op een enkeltje ziekenhuis.

Maar helaas kom je dat soort volk, net als autovandalen nooit tegen op het 'moment supreme'.

Canguro
Member
Member

za mar 25, 2006 13:44

katten zijn toch belastingvrij?
'gestoffeerde frikandellen' haha :lol:
vr.gr.
Laatst gewijzigd door Canguro op wo apr 05, 2006 02:13, 1 keer totaal gewijzigd.
groeten
Patrizio

33 1.7IE 8v
33 1.7IE 16v

Afbeelding

charlotte

za mar 25, 2006 14:07

Die van ons ligt het liefst op bed, auto's vindt ze eng!

Afbeelding

Dus: leg in ieder geval geen dekbed op je motorkap! 8)

Robert 75 V6

za mar 25, 2006 14:13

Hoi Yuri, ik bedoelde niet echt iets boos hoor, sorry als ik zo overkwam. Op een koibeurs kwam ook iemand met de PVC pijp oplossing en die zei doodleuk dat je de buis vol met water moest laten lopen :?

maar ik begrijp dat jij het heel anders bedoelde. :thumbs: dus bij deze sorry voor de verwarring. :oops:

Wim

zo mar 26, 2006 23:04

Afbeelding
Die van mij loopt er gewoon om heen, die weet een Alfa te waarderen en gaat er onder liggen i.p.v. erop.

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

zo mar 26, 2006 23:09

Die van mij loopt er gewoon om heen, die weet een Alfa te waarderen en gaat er onder liggen i.p.v. erop.
:jumping:
It's not easy, being green (kermit)

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

ma mar 27, 2006 00:24

:jumping:
kwestie van opvoeden :mrgreen:
156

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”