Dit is hem, heeft ongeveer 200000 km op de teller, twee jaar geleden is de motor volledig uit elkaar geweest en zijn alle dichtingen vervangen omwille van olielekkages, staat nu kurkdroog met uitzondering van een klein lekje aan de nokkenasversteller, en verbruikt geen olie. Ik heb hem 7 jaar en 130000 km in bezit en nooit bespaard op onderhoud, en steeds rustig bereden, hij is globaal in orde maar de laatste tijd waren er tal van kleine irritante storingen die hem als "daily driver" iets minder aangenaam maakten (vb motortje van de ventilator staat droog en piept verschrikkelijk, niet echt handig als je met vriesweer je ruiten proper wil houden, en ik weet dat heel het dashboard eruit moet om dat te fiksen, slotvan de bestuurdersdeur hapert regelmatig waardoor je soms langs rechts in- en uit moet stappen, en ondanks een factuur van 200 euro kon de garage dat niet afdoende herstellen, en meer van die lolletjes). Qua koetswerk hebben de achterste wielranden aandacht nodig, maar die zou ik aanpakken vooraleer hem weg te zetten.
Anderzijds rijdt hij heerlijk, en klinkt hij fantastisch, zeker in de zomer met de raampjes open.
Ik denk dat de marktwaarde niet veel hoger dan 500 euro zal liggen (het is maar een "basismodelletje" met zwarte bumpertjes), en voor die prijs wil ik eigenlijk het risico wel nemen om hem te stallen en te zien wat er in de toekomst van overblijft... In het ergste geval verkoop ik hem op dat moment in onderdelen...

166 3.2 v6 '04 - Spider 2.0 '91 - 75 1.8 ie '91 - gt 1300 junior '75 - fiat 500l '72 - grand espace 2.0 dci aut '10 - fiat 500 twin air '13