sjoerdb
Full Member
Full Member

RE: bewaarmethode

di feb 28, 2006 21:06

de auto compleet van buiten omstoppen met stro of hooi. dit neemt ander vocht op en werkt isolerend....
een berlina is de limo van de 70tiger jaren!

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: bewaarmethode

di feb 28, 2006 22:43

Misschien is het dan toch verstandiger om hem nu te verkopen en er binnen 10 jaar een andere aan te schaffen?
Plaats eens een foto'tje, dan weten we waarover we praten. :idea: Ik denk -als je toch min of meer gratis kunt stallen- houden. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

elio
Guru
Guru

wo mar 01, 2006 07:57

Dit is hem, heeft ongeveer 200000 km op de teller, twee jaar geleden is de motor volledig uit elkaar geweest en zijn alle dichtingen vervangen omwille van olielekkages, staat nu kurkdroog met uitzondering van een klein lekje aan de nokkenasversteller, en verbruikt geen olie. Ik heb hem 7 jaar en 130000 km in bezit en nooit bespaard op onderhoud, en steeds rustig bereden, hij is globaal in orde maar de laatste tijd waren er tal van kleine irritante storingen die hem als "daily driver" iets minder aangenaam maakten (vb motortje van de ventilator staat droog en piept verschrikkelijk, niet echt handig als je met vriesweer je ruiten proper wil houden, en ik weet dat heel het dashboard eruit moet om dat te fiksen, slotvan de bestuurdersdeur hapert regelmatig waardoor je soms langs rechts in- en uit moet stappen, en ondanks een factuur van 200 euro kon de garage dat niet afdoende herstellen, en meer van die lolletjes). Qua koetswerk hebben de achterste wielranden aandacht nodig, maar die zou ik aanpakken vooraleer hem weg te zetten.
Anderzijds rijdt hij heerlijk, en klinkt hij fantastisch, zeker in de zomer met de raampjes open.
Ik denk dat de marktwaarde niet veel hoger dan 500 euro zal liggen (het is maar een "basismodelletje" met zwarte bumpertjes), en voor die prijs wil ik eigenlijk het risico wel nemen om hem te stallen en te zien wat er in de toekomst van overblijft... In het ergste geval verkoop ik hem op dat moment in onderdelen... :cry:
Afbeelding
Afbeelding
166 3.2 v6 '04 - Spider 2.0 '91 - 75 1.8 ie '91 - gt 1300 junior '75 - fiat 500l '72 - grand espace 2.0 dci aut '10 - fiat 500 twin air '13

Knopjes

wo mar 01, 2006 15:41

Als je hem zou gaan stallen, is dat mi een puur emotionele keuze.... De auto heeft nu dus geen echt hoge dagwaarde, en persoonlijk verwacht ik ook niet dat die zo enorm veel zal gaan stijgen. Als je in de gelegenheid bent om hem goedkoop en goed te stallen, en je zit verder financiëel goed zeg ik "waarom niet?" als die auto zoveel voor je betekent ;)

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mar 01, 2006 18:46

Als jij goedkoop een schuurtje kan bouwen (altijd handig!) zou ik zeggen: stallen en op je gemak alle kleine mankementen verhelpen..........en voor je weet rijdt ij weer in die auto, want tien jaar (!) trans-axleloos lukt je toch niet..........dat gaat knagen.........
Voor het geld hoef je het niet te doen, maar ook niet te laten. :wink:

Houden!

TiTaTo
Advanced Member
Advanced Member

wo mar 01, 2006 21:07

Inderdaad houden! Wat is er nu leuker dan een auto met een persoonlijke geschiedenis (ik weet het uit eigen ervaring)?
Dat het "maar" een 1.8 is zou ik me niets van aantrekken, smallbody 75's worden volgens mij pas echt zeldzaam omdat bijna niemand er nu de waarde van ziet en ze massaal naar de sloop verdwijnen. Bewaren als investering lijkt mij trouwens met de meeste 75's (ook V6 en TS) niet relevant.

Hij lijkt trouwens op mijn 75 met dezelfde velgen.
Alfa75 1.8 ‘86 -- 1750 Berlina ‘71 -- 159 SW 2.0jtdm '11

jef 75
Guru
Guru

do nov 02, 2006 15:39

ik zit hier met hetzelfde!
vanaf vandaag rijd ik terug in men 33 en gaat de 75 in men stalling!
de dingen die ik zou doen is;
velgen eraf---blokken zetten----goed poetsen---in de was zetten----pyama erover!
wel word ze terug gebruikt als de zomer er terug is 8)
is dit voldoende volgens jullie?
het gaat om deze,ook een 1.8 maar wel MIJN 75 :D
Afbeelding

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do nov 02, 2006 19:43

Mijn advies: op de mooie dagen tussendoor gaan rijden! :!: Da's echt de beste bewaarmethode. :wink:

Terug naar “Algemene Technische vragen”