Gerrets
Guru
Guru

Wat een achterlijke !!!!!!!

di feb 28, 2006 22:48

Rijd ik vandaag naar huis word ik ontzettend lomp nog ff van rechts ingehaald omdat er voor die gast een vrachtwagen reed. Kerel langs me heen vol op de rem ik er bijna op, toeteren flitsen met de lampen spoort nie. Zit er dus ook nog een klein kind voorin. ik maak een gebaar dat ie niet spoort rij ik door wil ik even later invoegen komt ie rechts van me rijden, ik wuiven ga maar voor. komt die achterlijke inneens naar links en tik zo mijn auto aan mijn reactie was gelukkig op tijd remmen en naar links uitwijken waardoor ie mij schampte. Ik schrok me het leplazerus, die gast vol in de remmen hij schrok er zelf ook van waarschijnlijk want het was glad. en hij parkeerde meteen op een vluchthaven waardoor ik zijn nummer niet kon zien en ik moest mee in de stroom van het verkeer. Ben maar gewoon doorgereden want je weet niet wat zo'n achterlijke nog meer doet zijn oude auto was hem niets waard maar mij die van mij wel.Rechterspabord is iets ontzet geen ernstige schade, even bij buigen en deur kan wel weer open en het oranje kapje van het knipperlicht is eraf.

Maar dit soort gasten verdienen het gewoon vroeg of laat een boom tegen te komen want die wijkt niet uit. En dan ook nog met een kind voor in onverantwoord!!!!!!!!!!!!!!!
Laatst gewijzigd door Gerrets op di feb 28, 2006 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Dokter 33

RE: Wat een ...!!!!!!!

di feb 28, 2006 22:55

Gerrits luister eens.

Je bent de tweede die een topic begint met het woord ... hier op dit forum.

Ik kots hier van want een ... is een scheldwoord voor iemand met het syndroom van Down.

Dus kap hier mee en verander je topic naam

of kijk anders hier eens dan weet je wat een ... is

http://www.downsyndroom.nl/

Gerrets
Guru
Guru

RE: Wat een achterlijke !!!!!!!

di feb 28, 2006 23:01

Nou kalm maar, je legt de link verkeerd je weet dat die uitdrukking vaker genoemd word en daar worden niet de mensen met het syndroom van down mee bedoelt. Anders zou ik dat er ook zo achter zetten, ik ken mensen met dat syndroom dus zo bedoel ik het niet.

je moet begrijpen dat het ff zo komt met de frustratie,
maar goed ik heb het ff veranderd, das toch prettiger.

gr Tom
Laatst gewijzigd door Gerrets op di feb 28, 2006 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Dokter 33

Re: RE: Wat een achterlijke !!!!!!!

di feb 28, 2006 23:02

Nou kalm maar, je legt de link verkeerd je weet dat die uitdrukking vaker genoemd word en daar worden niet de mensen met het syndroom van down mee bedoelt. Anders zou ik dat er ook zo achter zetten, ik ken mensen met dat syndroom dus zo bedoel ik het niet.

maar goed ik heb het ff veranderd, das toch prettiger.

gr Tom
Goed zo.

Emilio
Guru
Guru

di feb 28, 2006 23:12

Dank je Dokter 33.
Ik had niet duidelijker kunnen zijn.
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

ASO75

di feb 28, 2006 23:25

Nou, nou, doktertje! Wat licht geraakt....

Andretti Molletti

di feb 28, 2006 23:27

Ook dank namens mij... de bewuste term doet inderdaad erg pijn!
Laatst gewijzigd door Andretti Molletti op di feb 28, 2006 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Andretti Molletti

Re: RE: Wat een achterlijke !!!!!!!

di feb 28, 2006 23:29

Nou, nou, doktertje! Wat licht geraakt....
Waarschijnlijk wat meer levens-ervaring dan jij hebt... das een heel groot verschil!

Dokter 33

di feb 28, 2006 23:36

Waarom reageer ik zo:

Het gaat niet om licht geraakt zijn of zo maar om het foute gebruik van woorden.

Het is erg makkelijk om maar een scheldwoord te gebruiken maar er wordt wel een tendens gezet op hoe we met elkaar omgaan in de maatschappij (lees hier op dit forum).

Voor dit soort dingen pas ik dus.

Dit zijn naar mijn mening de dingen waar de moderators hier op dit forum meer naar moeten kijken dan dan loos geschreeuw van mensen die (misschien) ongezouten kritiek geven op dit forum en daar een slot op hangen.

Andretti Molletti

di feb 28, 2006 23:42

We hebben tijden terug ook al eens zoiets gehad ..

er zijn hier leden die in hun directe omgeving met Down e.d. te maken hebben..

Iedereen roept de bewuste term weleens, maar het is ook wel eens goed dat iemand zegt dat je dat niet zomaar te pas en te onpas kunt gebruiken.

Het is een kleine moeite om het niet te doen en respect te tonen, dit is niet persoonlijk bedoeld, maar ter voorkoming van (teveel) herhaling.

Snooker
Full Member
Full Member
Contacteer: ICQ

di feb 28, 2006 23:48

Als iedereen zich nou gewoon eens afvraagt voordat ie op "Send" drukt:

"Zou ik dit soort taal gebruiken op een feestje als ik met een wildvreemde zit te praten?"

Het is op een forum nou eenmaal zo dat de een een hogere ergergrens heeft dan de ander. Je kan ook in andere bewoordingen duidelijk maken dat iemands rijgedrag je in negatieve zin opviel.
Gerrets, bedankt voor het aanpassen van je topictitel.

jaben
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

wo mar 01, 2006 09:58

Jullie zien het helemaal verkeerd.

Iemand de levensgevaarlijke acties uitvoerd op de openbare weg mag voor alles worden uitgemaakt. Maar iemand die het downsyndrome heeft mag geen ... worden genoemd. Dat is geen medische term.

Maar goed, laten we die term niet gebruiken. Einde discussie. Door met het punt waar dit topic eigenlijk over gaat.........
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

wo mar 01, 2006 10:26

Geen kenteken kunnen noteren? Altijd melding doen bij de politie: voor je het weet doet hij het wel, draait het verhaal om en ben jij 'de veroorzaker van de schade'?
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Kosta
Guru
Guru

wo mar 01, 2006 18:29

Sommige zijn weer heiliger dan de paus, maar goed. In medische programma's over het downsyndroom word best vaak het woord ... gebruikt en word het dus niet gezien als scheldwoord.
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Andretti Molletti

wo mar 01, 2006 19:06

Oke, voor eens en voor altijd!!

Een van mijn bloedeigen kinderen heeft een 22ste chromosoon deletie.
Als iemand dan de term ... volledig te onpas gebruikt uit frustratiie naar een ander persoon, dan verwenst hij/zij hem iets heel ergs. Zoiets als mijn kind heeft dus :?
Als medici praten over deze deletie of het Down syndroom gebruiken ze vast wel eens bloedserieus bedoeld de oude term .... Ook wordt deze term gebruikt voor inwoners van Mongolië.
Nu kunnen we lang en kort discussie voeren, maar ik verzeker je dat het hebben van een kind met deze aandoening geen vrije keuze is!!
Om mensen dan deze benaming als scheldwoord te zien gebruiken betekend dus dat iemand verwenst wordt te zijn als mijn kind en dat dat heel erg is!!!

lekker is dat!! :?

maar goed ik ben roomser dan de paus en ik moet het wegklikken... :evil:

jammerrrr.. je kan het niet wegklikken en iedere dag is het er weer.. je leert er mee leven.. alhoewel.. de zorgen de extra aandacht de onzekerheid...

ach ik klik het wel weg!!!

Wat mij betreft einde discussie!

(en ja dit is een heel erg emotinele reactie, maar zeker niet persoonlijk bedoelt tegen wie dan ook, bijna niemand kon het weten!)

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”