Ik weet bijna zeker dat Alfa zich de moeite niet op de hals wil halen van de GM-V6 in de 166 (einde cyclus) en GT (te kleine productiegetallen) te lepelen. Je moet die auto's dan wel weer helemaal EU-homologeren en weet ik wat allemaal, andere uitlaten ontwerpen, de air intake zit ook precies aan de andere kant geloof ik, en wellicht is dit blok toch hoger of langer, de transmissie zal wel niet bolt-on zijn... En dan moet je nog proefrijden/uren maken.
Ik denk dat Alfa 'gewoon' de V6-en die ze hebben opmaakt (als het die al op krijgt, ik weet niet hoeveel het er heeft.
Jij zegt het. Ik denk idd. dat het precies zo het geval is.
Wat men met de 166 van plan is, daar ben ik wel benieuwd naar. Als ik eens naar buitenlandse AR websites kijk, dan heb ik de indruk dat de
automaatversies momenteel al uit produktie zijn.
Toch is er voorlopig nog geen vervanger voor de 166, dus men zal dit model toch niet helemaal gaan schrappen. Echter, verreweg de meesten
worden in Italië verkocht en vrijwel uitsluitend als diesel. Dus ik verwacht hier in elk geval de nieuwe MultiJet met 200 pk en waarschijnlijk ook
i.c.m. de nieuwe 6-traps automaat. De handgeschakelde 6-bak in de 166 JTD was reeds een GM-bak zo heb ik in een Italiaans autoblad gelezen.