Doix

Re: RE: wat een ...

ma feb 13, 2006 15:20

Ik ben er ooit eentje tot in zijn garage achterna gereden om te vragen wat zijn probleem was. Aan zijn pak en wagen zag ik dat hij een hoge pief bij KPMG was.

Hij noemde wat vage redenen over dat ik heb had geergerd.
Ik heb hem een hand gegeven en mijn excuses aangeboden dat ik hem had gestoord. Enn ....ja hoor hij bood zijn excuses aan dat hij zich zo had opgewonden over mij.
Het ging echt NERGENS over. Maar je fokt jezelf en andere welop. Maak dit bijna dagelijks mee en probeer het totaal te negeren.
Ik adviseer je dit vooral NIET te doen bij petjes, kamptuig en andere jongeren met korte lontjes, want helaas wordt er nog te veel gesneden, geramd, geduwd, geslagen, gestoken en geschoten in plaats van een beetje het hoofd koel houden en excuses aanbieden. Inderdaad jammer dat daar niets aan gedaan wordt door politie, overheid of TV, maar ja, dat kost te veel geld en dat mag niet in Nederland .....

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

ma feb 13, 2006 20:31

Ik ben er ooit eentje tot in zijn garage achterna gereden om te vragen wat zijn probleem was. Aan zijn pak en wagen zag ik dat hij een hoge pief bij KPMG was.

Hij noemde wat vage redenen over dat ik heb had geergerd.
Ik heb hem een hand gegeven en mijn excuses aangeboden dat ik hem had gestoord. Enn ....ja hoor hij bood zijn excuses aan dat hij zich zo had opgewonden over mij.
Het ging echt NERGENS over. Maar je fokt jezelf en andere welop. Maak dit bijna dagelijks mee en probeer het totaal te negeren.
Ik adviseer je dit vooral NIET te doen bij petjes, kamptuig en andere jongeren met korte lontjes, want helaas wordt er nog te veel gesneden, geramd, geduwd, geslagen, gestoken en geschoten in plaats van een beetje het hoofd koel houden en excuses aanbieden. Inderdaad jammer dat daar niets aan gedaan wordt door politie, overheid of TV, maar ja, dat kost te veel geld en dat mag niet in Nederland .....
je hebt groot gelijk, ik heb na een paar goede gesprekken met vrienden maar besloten om alles te negeren.

Ps Ik draag regelmatig een petje (nu met deze kou een dikke muts) :roll:

Doix

ma feb 13, 2006 22:53

je hebt groot gelijk, ik heb na een paar goede gesprekken met vrienden maar besloten om alles te negeren.

Ps Ik draag regelmatig een petje (nu met deze kou een dikke muts) :roll:
Ik ken het, ben net zo, maar na een keer klemgereden te zijn en mijn vege lijf heb moeten redden door tegen het verkeer in te rijden en voor diezelfde avond lezende dat iemand in Eindhoven gewoon doodgeschoten was omdat hij niet snel genoeg bij het stoplicht weggereden was, houd ik me kalm.... ik denk altijd dat met praten best een hoop te regelen, begrijpen en wederzijds te respecteren valt en de meeste mensen reageren gelukkig normaal, al doen ze soms wat heftig, maar je hoeft maar één ... tegen te komen en het is einde oefening .....

alfatje

RE: wat een ...

di feb 14, 2006 08:03

je kan maar beter inderdaad je mond houden , en in je hoofd die persoon vervloeken , want voor je het weet heb je een deuk in je alfa of nog erger een mes tussen je ribben.....zieke maatschappij leven we eigenlijk vandaag an de dag....maar dat is al wel bekend .....

pb2k
Advanced Member
Advanced Member

di feb 14, 2006 09:18

Nederlanders kunnen niet autorijden.

Het overkomt me zo vaak dat ik bijna achterop een inhalende sukkelaar klap dat ik er maar van uit ga dat mensen het expres doen..ik rijd altijd 20 km te snel. daarom rijd ik altijd links, als iemand me in wil halen dan zie ik hem op tijd in mijn spiegel. het gebeurt heeel zelden dat iemand flitst dat ik opzij moet. en als dat een keertje gebeurt dan is dat altijd door iemand die ik 2 km verder weer inhaal (ik rijd continu 20km te hard). ze kunnen dus niet autorijden, die nederlanders.

:roll:

ik vind het trouwens bij mijn auto horen om te snel te rijden: het is een sportautootje. niet zo'n afgetrapte 4deurs gti 8)
Bertone GTJ 1975 2.0 (helaas die is weg) / Lancia dedra 1.8 vvt
na mijn studie weer een bertone ! :) (2011)

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

di feb 14, 2006 10:08

De laatste tijd merk ik in toenemende mate dat men het een andere weggebruiker niet gunt dat ie toevallig voorgaat of voorrijdt.

Een ieder is wel eens ongeduldig, ik ook, en probeer er op te letten dat ik mij niet verlaag tot ASO weggedrag. Het laat mijn hart ook sneller kloppen - dat kan dus eigenhandig voorkomen worden. Dit is voor mij een opsteker, een houvast dat je er zelf wat aan kunt doen.

Niet altijd - Vorig jaar reed in in mijn eeuwige werkpaard (een oude klassieke ster 300D station van 1650 kg) en werd toen ik tijdig gebruikmakend van richting en uitvoegstrook, door een Kampertje van een BMW rechts ingehaald omdat ie vond dat ZIJN invoegstrook eerder begon dan de lijn. (Bovendien kun je in een 330 i een oude Merc voorbijflitsen) HELAAS.....De hoek van de bumper schampte zijn deur, spatbordrand en velg.
Komt ie uit de auto "Dat hè je mooi gedaan, pik!" Niet op gereageerd - geen agressie. Met hem meegegaan naar het kamp om het schadeformulier inte vullen. Wat bleek? hij kon niet lezen of schrijven, de auto stond op naam van zijn moeder....Zucht....Ook zijn blowende maatjes waren de taal niet machtig. (dat was voor mij weer hilarisch) Ik heb mij rustig gehouden tussen de Pitbulls en andere grootmuilen....Een hele ervaring daar op de Ina Boudier Bakkerlaan in Utrecht.
Hij 2250 euri schade, en ik 15....(knipperlichtglaasje en bumperstrip: rechtgeschoven). Niet echt handig zo'n 18"wiel - prijzig! :wink:

Ik had het kunnen voorkomen: door in de ankers te gaan als een idioot, had mijn achteropkomer misschien in problemen gebracht, maar zag hem al effe bezig met zijn Xenon schijners rechts in te halen....Dus deed niets om de confrontatie te voorkomen..... :?
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di feb 14, 2006 10:15

** even off topic **
wat is een kampertje ?
** terug on topic **
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Jorix

di feb 14, 2006 10:18

** even off topic **
wat is een kampertje ?
** terug on topic **
Dat is iemand die in een afgeschermd stukje belastingparadijs woont in Nederland... :roll:

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di feb 14, 2006 10:19

Trailerpark trash ? of begrijp ik het nou fout ?

Jorix

di feb 14, 2006 10:20

Trailerpark trash ? of begrijp ik het nou fout ?
Jup; bewoners van een woonwagenkamp.

Egbertone
Guru
Guru

di feb 14, 2006 10:33

Alleen jammer dat die Kamp-pik er hoogstwaarschijnlijk niets van geleerd heeft.

Zelf hou ik het tegenwoordig gewoon bij rustig 100 :driving: op de rechterbaan. Heb je echt het minste last van dat gestresste gedoe op de linkerbaan. als je dan ook af en toe een blik op de linkerbaan werpt, verbaas je je er over hoe mensen zo stom kunnen zijn op op die manier te rijden (met 140 bovenop een ander z'n bumper zitten, met een hoge snelheid op een ander afrijden en op het laatste moment remmen.... dat soort dingen).
Maar ook op de rechterbaan ben je niet altijd veilig... zeker als er van rechts een paar banen bij komen (A12 bij Utrecht bijvoorbeeld) en ze daar met 120/130 aan komen vliegen. Ontzettend dom, de mensen die dat doen. Houden totaal geen rekening dat ze aan gaan sluiten op een weg waar een grote groep auto's rijdt met een snelheid van 100 of lager.

Hard rijden doe ik alleen als het echt kan, als er weinig verkeer rijdt en ik dus geen last heb van idioten die er vanaf de rechterbaan met 100 nog even snel voor schieten of van die halve zolen voor wie je nog niet snel genoeg rijdt en dit duidelijk willen maken door zo dicht mogelijk op je achterbumper te gaan rijden.

Een tip voor als je niet rustig kunt blijven en last hebt van een kort lontje.... plak zo'n "tegenzinloosgeweldlieveheersbeestje" op je binnenspiegel.... zodra je in je spiegel kijkt weet je het weer.... rustig blijven.

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di feb 14, 2006 10:42

Ik rij op de zelfde manier als Egbertone. En plaatsen waar ik van weet dat ik me er weer dik in ga maken, mijd ik gewoon.
Zo weet ik een plekje op weg naar huis, waar je 3 of 4 rode lichten moet afwachten voor je rechtsaf kan. Laatste nippertje probeert het klassieke BMW lulletje natuurlijk je de pas af te snijden (want hij vindt dat ie in z'n eikel kar niet hoeft te wachten zoals iemand anders)
Wel, ik rij gewoon niet meer langs daar, simpel.

pb2k
Advanced Member
Advanced Member

di feb 14, 2006 11:15

ik ben een gentleman, er zitten echt sukkels tussen : ik HAAT die figuren die voor een groen stoplicht op hun remmen gaan staan omdat ze niet opletten of omdat ze verzekeringsgeld willen incashen : want dan is alle schade voor mij :evil:

of die rare gasten die zodra ze een rode sportwagen zien denken dat ze dan maar moeten racen, ACHTER je auto , in een soort pursuit-mode :roll: nee jongen, er zit een verschil tussen een sportwagen en een personenauto met een sportuitlaat 8)
Bertone GTJ 1975 2.0 (helaas die is weg) / Lancia dedra 1.8 vvt
na mijn studie weer een bertone ! :) (2011)

Raimon
Guru
Guru

di feb 14, 2006 11:22

Nog een grote ergernis: mensen die voor je rijden op de invoegstrook en dan hun Twingo met 75 km/u de snelweg opsturen... Argh! Vervolgens pak jij het resterende deel van de invoegstroek om wél goed snelheid te maken en zie je in de achteruitkijkspiegel een kereltje in een Twingo druk met groot licht flitsen en helemaal gek worden... Tjsa, hoe haal je het ook in je hoofd om met 100 de snelweg op te komen. :roll:

Wat ik tegenwoordig al niet allemaal zie in die achteruitkijkspiegel van mij...
156 SW 1.9 JTD

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

di feb 14, 2006 11:26

Nederlanders kunnen niet autorijden.

Het overkomt me zo vaak dat ik bijna achterop een inhalende sukkelaar klap dat ik er maar van uit ga dat mensen het expres doen..ik rijd altijd 20 km te snel. daarom rijd ik altijd links, als iemand me in wil halen dan zie ik hem op tijd in mijn spiegel. het gebeurt heeel zelden dat iemand flitst dat ik opzij moet. en als dat een keertje gebeurt dan is dat altijd door iemand die ik 2 km verder weer inhaal (ik rijd continu 20km te hard). ze kunnen dus niet autorijden, die nederlanders.

:roll:

ik vind het trouwens bij mijn auto horen om te snel te rijden: het is een sportautootje. niet zo'n afgetrapte 4deurs gti 8)
ik ben een gentleman, er zitten echt sukkels tussen : ik HAAT die figuren die voor een groen stoplicht op hun remmen gaan staan omdat ze niet opletten of omdat ze verzekeringsgeld willen incashen : want dan is alle schade voor mij Evil or Very Mad

of die rare gasten die zodra ze een rode sportwagen zien denken dat ze dan maar moeten racen, ACHTER je auto , in een soort pursuit-mode Rolling Eyes nee jongen, er zit een verschil tussen een sportwagen en een personenauto met een sportuitlaat

Ben ik blij dat er tenminste 1 iemand is die echt kan autorijden in Nederland...........................................

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”