De laatste tijd merk ik in toenemende mate dat men het een andere weggebruiker niet gunt dat ie toevallig voorgaat of voorrijdt.
Een ieder is wel eens ongeduldig, ik ook, en probeer er op te letten dat ik mij niet verlaag tot ASO weggedrag. Het laat mijn hart ook sneller kloppen - dat kan dus eigenhandig voorkomen worden. Dit is voor mij een opsteker, een houvast dat je er zelf wat aan kunt doen.
Niet altijd - Vorig jaar reed in in mijn eeuwige werkpaard (een oude klassieke ster 300D station van 1650 kg) en werd toen ik tijdig gebruikmakend van richting en uitvoegstrook, door een Kampertje van een BMW rechts ingehaald omdat ie vond dat ZIJN invoegstrook eerder begon dan de lijn. (Bovendien kun je in een 330 i een oude Merc voorbijflitsen) HELAAS.....De hoek van de bumper schampte zijn deur, spatbordrand en velg.
Komt ie uit de auto "Dat hè je mooi gedaan, pik!" Niet op gereageerd - geen agressie. Met hem meegegaan naar het kamp om het schadeformulier inte vullen. Wat bleek? hij kon niet lezen of schrijven, de auto stond op naam van zijn moeder....Zucht....Ook zijn blowende maatjes waren de taal niet machtig. (dat was voor mij weer hilarisch) Ik heb mij rustig gehouden tussen de Pitbulls en andere grootmuilen....Een hele ervaring daar op de Ina Boudier Bakkerlaan in Utrecht.
Hij 2250 euri schade, en ik 15....(knipperlichtglaasje en bumperstrip: rechtgeschoven). Niet echt handig zo'n 18"wiel - prijzig!
Ik had het kunnen voorkomen: door in de ankers te gaan als een idioot, had mijn achteropkomer misschien in problemen gebracht, maar zag hem al effe bezig met zijn Xenon schijners rechts in te halen....Dus deed niets om de confrontatie te voorkomen.....