De rijervaring doet mij terug denken aan de Alfetta. Ik kreeg het advies om de Alfetta sterk te verlagen en op het circuit was de auto erg zwaar te sturen met mega veel onderstuur en net wanneer je denkt dat de auto niet kan uitbreken..voila met een ruk breekt deze uit en met een ruk komt deze terug in het spoor.
Ik denk dat rol centrum met sterk verlagen ver beneden het asfalt gaat en wielgeometrie naar zijn grootje is. De camberhoek is weg en ik had last van
een compleet versleten linkervoorband.
Ik denk dat de auto minder extreem moet worden verlaagd en zoals zo vaak op forum naar voren komt het vergroten van caster om de vergroting van pos. camber in de bocht te verminderen. Veren zijn op transaxle vrijwel liniair en volgens mij iets minder stug instellen van de Koni's en de rol controleren met enkel een zwaardere stabi voor. Het lijkt mij zinloos om met een compleet gesloten Koni's te rijden maar ik ken de veerkarakteristiek niet.
Ik ben zelf teruggegaan naar originele hoogte en mijn subjectieve ervaring is dat een transaxle zowel voor als achter een vrij hoog rolcentrum heeft.
De auto rolt wel tot een bepaald punt en blijft hangen met een veel meer voorspelbaar rijgedrag. Alleen iets meer neg.camber en iets aan de sporing laten doen . Met name achter is rolcentrum naar mijn mening vrij hoog en met een sterk verlaagde voorzijde en te laag rolcentrum is het hopeloos.
Klopt. Rollcenter voor komt veel te laag te liggen tov achter, daardoor ook veel minder wieldruk achter, en daardoor slecht beheersbare achterzijde. En inderdaad, wielgeometrie gaat echt naar zijn grootje. Probeer maar eens met de torsies los, en flink verlagen, en dan nog inveren.... You'll see what is meant (inderdaad pos. camber)...En dikke stabi doet veel, maar alleen als ie niet te laag komt te liggen...
Hier eind 2004, met dikke stabi en standaarddraagarmen en torsies...lager moet ie niet liggen anders gaat het echt tegen je werken, ziet er misschien wel minder stoer uit, maar weinig onderstuur.