Het-Licht
Guru
Guru

Re: RE: LOW BUDGET 75TS Dreeser

ma feb 13, 2006 00:25

Met dank aan Lenz :thumbs:
Afbeelding

Duidelijk is te zien hoe laag de auto voor ligt.. veels te laag dus ;)

Idd wel stoer maar niet meer mee te rijden :?
Ik heb ongeveer zo'n zelfde plaatje...

Afbeelding
Maar als ik me 75 zo zie staan vind ik het met de verlaging allemaal wel mee vallen...
Afbeelding

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: LOW BUDGET 75TS Dreeser

ma feb 13, 2006 00:33

@ Het Licht: Wow die is heftig zeg! :shock: :blue_cool: (Een lowrider is er niks bij. :lol: )

op de eerste foto dan hè, op de tweede lijkt het idd wel mee te vallen. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Het-Licht
Guru
Guru

ma feb 13, 2006 00:51

@ Het Licht: Wow die is heftig zeg! :shock: :blue_cool: (Een lowrider is er niks bij. :lol: )

op de eerste foto dan hè, op de tweede lijkt het idd wel mee te vallen. :wink:
Die 2de foto was ook een andere keer, in de tussentijd heb ik dan ook Powerflex rubbers rondom, andere achterveren (stugger en lager), en deuren leeggehaald en lexaan erin (-25 Kg)... Ik heb zo het idee dat het behoorlijk scheelt in bodyroll...

Maurizio
Guru
Guru
Contacteer: Website

ma feb 13, 2006 10:34

Het gas fungeert als veer en zowaar ongedempt?!

Ok snap nu waar deze vandaan komt :wink:
Maar Dre, het gaat hier niet om een band, maar gas in een stijve cilinder.
Enne...dat duiken; zet m achter eens flink omlaag, dat helpt echt een hoop.

Heb ik ook even mee geexperimenteerd alla 105 achter 1cm omlaag, alleen toen teveel in een keer gewijzigd dus weet niet of het echt helpt.
Moet ik nog eens over doen :roll:
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & M336 Ringtool, AR105 Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Andretti Molletti

ma feb 13, 2006 10:49

En wat is het geheim van die beamers??
Laatst gewijzigd door Andretti Molletti op wo feb 24, 2010 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

ma feb 13, 2006 11:54

geheim van de beamers,
oude 3-series hebben een laag zwaartepunt en een laag gewicht en deze jongens en meisjes zijn (net als wij) gek op tunen en modificeren 8)
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

ma feb 13, 2006 12:28

De rijervaring doet mij terug denken aan de Alfetta. Ik kreeg het advies om de Alfetta sterk te verlagen en op het circuit was de auto erg zwaar te sturen met mega veel onderstuur en net wanneer je denkt dat de auto niet kan uitbreken..voila met een ruk breekt deze uit en met een ruk komt deze terug in het spoor.
Ik denk dat rol centrum met sterk verlagen ver beneden het asfalt gaat en wielgeometrie naar zijn grootje is. De camberhoek is weg en ik had last van
een compleet versleten linkervoorband.

Ik denk dat de auto minder extreem moet worden verlaagd en zoals zo vaak op forum naar voren komt het vergroten van caster om de vergroting van pos. camber in de bocht te verminderen. Veren zijn op transaxle vrijwel liniair en volgens mij iets minder stug instellen van de Koni's en de rol controleren met enkel een zwaardere stabi voor. Het lijkt mij zinloos om met een compleet gesloten Koni's te rijden maar ik ken de veerkarakteristiek niet.

Ik ben zelf teruggegaan naar originele hoogte en mijn subjectieve ervaring is dat een transaxle zowel voor als achter een vrij hoog rolcentrum heeft.
De auto rolt wel tot een bepaald punt en blijft hangen met een veel meer voorspelbaar rijgedrag. Alleen iets meer neg.camber en iets aan de sporing laten doen . Met name achter is rolcentrum naar mijn mening vrij hoog en met een sterk verlaagde voorzijde en te laag rolcentrum is het hopeloos.

Andretti Molletti

ma feb 13, 2006 13:01

@Het licht:
Afbeelding

je pakt hier hoop ik links de curbstones?

dat verklaart dat je band verdwijnt in je wielkast.. maar tis idd te laag.. (rij je daar op slicks?)

Het is trouwens wel een heel mooie kleur dat groen!!
Laatst gewijzigd door Andretti Molletti op ma feb 13, 2006 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma feb 13, 2006 13:25

Mooi groen idd :thumbs:

Maar ik denk dat het licht links op de curbstones rijdt :wink:
It's not easy, being green (kermit)

Andretti Molletti

ma feb 13, 2006 13:47

Zeg ik... links O:) :whistle:

marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member

ma feb 13, 2006 13:54

De rijervaring doet mij terug denken aan de Alfetta. Ik kreeg het advies om de Alfetta sterk te verlagen en op het circuit was de auto erg zwaar te sturen met mega veel onderstuur en net wanneer je denkt dat de auto niet kan uitbreken..voila met een ruk breekt deze uit en met een ruk komt deze terug in het spoor.
Ik denk dat rol centrum met sterk verlagen ver beneden het asfalt gaat en wielgeometrie naar zijn grootje is. De camberhoek is weg en ik had last van
een compleet versleten linkervoorband.

Ik denk dat de auto minder extreem moet worden verlaagd en zoals zo vaak op forum naar voren komt het vergroten van caster om de vergroting van pos. camber in de bocht te verminderen. Veren zijn op transaxle vrijwel liniair en volgens mij iets minder stug instellen van de Koni's en de rol controleren met enkel een zwaardere stabi voor. Het lijkt mij zinloos om met een compleet gesloten Koni's te rijden maar ik ken de veerkarakteristiek niet.

Ik ben zelf teruggegaan naar originele hoogte en mijn subjectieve ervaring is dat een transaxle zowel voor als achter een vrij hoog rolcentrum heeft.
De auto rolt wel tot een bepaald punt en blijft hangen met een veel meer voorspelbaar rijgedrag. Alleen iets meer neg.camber en iets aan de sporing laten doen . Met name achter is rolcentrum naar mijn mening vrij hoog en met een sterk verlaagde voorzijde en te laag rolcentrum is het hopeloos.
Klopt. Rollcenter voor komt veel te laag te liggen tov achter, daardoor ook veel minder wieldruk achter, en daardoor slecht beheersbare achterzijde. En inderdaad, wielgeometrie gaat echt naar zijn grootje. Probeer maar eens met de torsies los, en flink verlagen, en dan nog inveren.... You'll see what is meant (inderdaad pos. camber)...En dikke stabi doet veel, maar alleen als ie niet te laag komt te liggen...

Hier eind 2004, met dikke stabi en standaarddraagarmen en torsies...lager moet ie niet liggen anders gaat het echt tegen je werken, ziet er misschien wel minder stoer uit, maar weinig onderstuur.
Afbeelding
Alfa romeo: The art of the machine!

marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member

ma feb 13, 2006 14:06

Of, zie hier de auto van Gerben...

Afbeelding

By the way: zie het verschil in achteras...mijne standaard, Gerben camber en ik denk wat toespoor

bralfa
Guru
Guru

ma feb 13, 2006 14:39

Dus die van mij staat zo slecht nog niet??

Afbeelding
Shut up and ride!

marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member

ma feb 13, 2006 14:54

Indeed lijkt niet zo verkeerd...beetje meer camber zou wel mooi zijn (wat een spoorbreedte)...Caster kan ik natuurlijk niet zien...

Gerben
Member
Member

ma feb 13, 2006 16:19

Hallo allemaal
Lees alles met veel plezier,wordt tijd dat het weer maart wordt,kunnen we weer echt racen.
Bij het te veel verlagen van de auto licht hij in de bocht op de bumprubbers van de schokbrekers,daardoor wordt hij compleet star en breekt de auto dus aan de achterzijde uit.
Niet te laag dus,flink camber zetten voor en gas met dat ding.
Ook met een standaard ts mortor kan je heel hard.
Gas is alles,remmen voor noodgevallen

Terug naar “Racen - Algemeen”