Dit zijn voor minder dan 10.000 km/jaar privékilometers als woon-werk, recreatief, vakantie, etc.
Voor de rest gebruik ik de auto zakelijk. Regelmatig ben ik -helaas- wel eens een hele week op
kantoor, maar zoals afgelopen anderhalve week, ben ik in een groot deel van Europa onderweg.
In de laatste 12 maanden was ik met de auto voor m'n werk in de volgende landen: Denemarken;
Duitsland (veel); België; UK; Oostenrijk; Zwitserland; Italië; Lichtenstein; Hongarije; Slovenië en Kroatië.
Voor m'n 10.000 km privé zou ik een heel andere auto kopen en was een 147 beter dan een 156, want
hij rijdt leuker. Ruimte heb ik evenmin veel nodig. Toch kocht ik dan waarschijnlijk zelfs een 75V6 of een 90V6.
Bij een 147 zou ik al de achterbank neer moeten klappen als ik voor een week spullen meeneem. De
auto staat dan te vaak onbeheerd: kans op diefstal. Valt dus af.
En als je 600 km op een dag gereden hebt en je laatste klant bezoekt, wil je nog een beetje fris aankomen,
dus om die reden valt een 147 ook af (comfort is echt merkbaar minder dan bij een 156).
Een Alfa Gt zou een optie kunnen zijn. Kofferruimte is net groot genoeg en comfort is ongeveer als bij 156.
Voor mij spreekt hiertegen dat ik al 7 jaar -tevreden- 156 rijder ben, maar dat een Gt eigenlijk teveel
overeenkomsten met een 156 heeft. Ik verwacht wel dat een Gt relatief waardevast zal blijken te zijn.
Een paar keer per jaar moet ik wel eens klanten meenemen. Of ze iets willen bestellen nadat ik ze achterin
een Gt heb gestopt

m'n baas maar een auto van de zaak regelen. M.a.w. in een dergelijk geval maar een busje huren of zijn
eigen auto ter beschikking stellen.
Dus wat spreekt me aan in een 166:
- ideale reisauto: comfortabel
- tijdloos design
- zeer representatief
In een land als Nederland kan het zakelijk gezien mogelijk ook negatief werken: auto lijkt te duur, want men weet immers
niet dat je hem gebruikt hebt gekocht. In dit opzicht zijn we immers nogal een onnozel volkje.