ciclista
Guru
Guru

RE: Walter De' Silva, een talent?

ma jan 23, 2006 22:43

Deze dan:
Afbeelding

Lichtelijk off-topic, maar wat mij betreft geslaagde retro, en mean.
'74 2000GTV foto '69 1750GTV foto

Salquenen
Advanced Member
Advanced Member

ma jan 23, 2006 22:59

Idem de Dodge Challenger :roll:
(ff geen foto van. :( )

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Walter De' Silva, een talent?

ma jan 23, 2006 23:46

Deze dan:
Afbeelding

Lichtelijk off-topic, maar wat mij betreft geslaagde retro, en mean.
Ben ik met je eens! Punt is: hier zie duidelijk verschillen met het origineel, terwijl toch het model/ voorkomen heel herkenbaar is.
De 'nieuwe Miura' is ook een prachtige wagen, maar wat is er nu wezenlijk nieuw aan die wagen ontworpen? ik zie exact dezelfde lijnen en details, enkel de slanke chrome stripjes e.d. zijn verdwenen.
De Miura had iedereen kunnen fotoshoppen, dat in tegenstelling tot de Mustang. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

di jan 24, 2006 09:35

IK vind hem prachtig mooi iig. Mag hier op de oprit staan. Het origineel overigens ook wel.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Het lijkt er een beetje op maar meer dan ook niet. Belachelijke audi achterlichten. Koplampen vallen tegen, de vorm is te glad, de scharnierende motorkap en neus zijn vast verdwenen. Dat ze dat nou bij die GT40 gedaan hebben is geen ramp, die is zelf bijna mooier geworden maar dit lijkt niks. Wat is het volgende, een nieuwe Giulia?!?
Dirk - Giulia2000TS

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

di jan 24, 2006 11:06

Het nadeel van een prachtig ontwerp als de Miura is dat ze vrijwel allen geen rekening hebben gehouden met de inzittenden. Een Miura heeft een lage entree, de motor zit dwars en direct achter je rug. Niet alleen voor de veiligheid doet men geweld aan de originele vorm maar zelfs een Lamborghini moet tegenwoordig in voldoende mate comfortabel en veilig zijn. Ongetwijfeld levert men wederom vierwielaandrijving en wordt alles gedaan om het aangenaam, praktisch en veilig te maken.

Een van de fraaiste limo's is in mijn ogen een XJ6 series 3 van Pininfarina met de lage achterzijde. Prachtige lijnen maar is wellicht wat krap binnen.
Nieuwe XJ6 is opgeblazen met meer dit en meer dat maar klopt gewoon niet meer. Zelfde als de Miura, als je ermee gaat knutselen vrliest het zijn schoonheid.
Nieuwe Alfa's kan ik niet mooi vinden. Agro voor-en achterzijde ,de zijkanten zijn dikke muren van plaatwerk en binnen alles als een cocon om je heen gebouwd wat ik als vrij opgesloten ervaar. Te BMW als ik eerlijk ben.
Nieuwe A6 vind ik persoonlijk een mooi ontwerp van De Silva en meer mijn idee van een fraaie auto dan de Visconte/169.

Granturissimo
Newbie
Newbie

di jan 24, 2006 14:15

't Eerste wat ik dacht bij het zien van die Miura concept: wat is hier knap aan?
Werkelijk niks, 't is gewoon een exacte kopie van het origineel, zonder alle details die een klassieke auto maken tot wat hij is...

Zo kunnen we iedere icoon uit het verleden wel gaan reïncarneren in een gladgeslepen versie met moderne techniek, zonder de werkelijke charmes van het origineel. En men is hard bezig dit te toen, sla de autobladen er maar op na...

Gevaar van dit alles lijkt mij, als we maar blijven teruggrijpen op het verleden, worden er geen klassiekers van de toekomst geschapen!
Dat moeten auto's zijn die op dit moment op een bepaalde manier grensverleggend en vernieuwend zijn, zodat ze over enkele tientallen jaren nog vers in ons geheugen staan gegrift... En niet ontwerpen die nu al qua vormgeving een afgeleide zijn van een origineel...
LAVORI IN CORSO!

rboudewijns

di jan 24, 2006 14:48

Gevaar van dit alles lijkt mij, als we maar blijven teruggrijpen op het verleden, worden er geen klassiekers van de toekomst geschapen!
Dat moeten auto's zijn die op dit moment op een bepaalde manier grensverleggend en vernieuwend zijn, zodat ze over enkele tientallen jaren nog vers in ons geheugen staan gegrift... En niet ontwerpen die nu al qua vormgeving een afgeleide zijn van een origineel...
Nou ik moet zeggen dat de Brera toch wel een goede kans maakt op klassieker van de toekomst? Of zie ik dat verkeerd?
156 is ook erg orgineel? (oke totaal andere klasse :wink: )

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

di jan 24, 2006 15:17

Tegenwoordig worden best fraaie modellen uitgebracht. Citroen C4 en Renault was een tijd goed bezig en retro is wellicht niet bijster origineel maar
de vormgeving van de Ford Sierra nog verder doorvoeren, hoeft voor mij niet.

Jaren 90, volgens mij enkele toekomstige klassiekers.

Jaguar XJ220 is voor een superauto best fraai.
Peugeot 306 cabrio, 406 coupe.
Ford Ka
Alfa Romeo GTV 916

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

di jan 24, 2006 15:49

Ik vermoed dat de 155 in Alfa kringen geliefder zal blijken over de jaren dan de 156. De styling van de meer vierkante 155 met de hoge achterzijde is in lijn met 33,75 en zelfs de SZ.

ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Contacteer: Yahoo! Messenger

di jan 24, 2006 18:09

IK vind hem prachtig mooi iig. Mag hier op de oprit staan. Het origineel overigens ook wel.

Afbeelding

Afbeelding
ik vind m ook schitterend..

maar zou het ontwerp van bij de seat niet aan vw zelf leggen... ik denk dat ze daar gewoon zeggen daar mot het op komen (bodemplaat) das het interieur enz enz... maak er maar wat leuks van ;-)
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

Alfa One 156
Member
Member

di jan 24, 2006 18:41

De 155 heeft een ruwe vorm, maar lijkt mijn inziens een tikje gedateerd. De 156 (eerste versie) is nu toch ook al 8 jaar oud. Persoonlijk vind ik hem nog steeds wonderbaarlijk mooi. Tijdloos durf ik wel zeggen. Ik betrap me er nog dikwijls op dat ik met een glimlach op mijn gezicht naar mijn auto toe stap.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jan 24, 2006 19:44

Deze dus. Die is ook best mooi. Van mij mag het. Beter zoiets dan zo`n Koreaanse frikandel.

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

rboudewijns

di jan 24, 2006 19:53

Deze dus. Die is ook best mooi. Van mij mag het. Beter zoiets dan zo`n Koreaanse frikandel.
Volgens mij is deze orgineler, meer een moderne interpretatie dan de Challenger; die is veel dichter bij het concept gebleven en dus minder orgineel IMO

Afbeelding

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”