Nu het plaatwerk van mijn 33 weer top is en er geen roest meer te bekennen is, is het tijd om de techniek aan te pakken. De synchro ringen van de 2e en 3e versnelling zijn op, dus die moeten sowieso vervangen. Nu heb ik een reserve 16V bak, dus is het makkelijker om die bak aan te pakken en te wisselen als ik die klaar heb. De koppelingsplaten, drukgroep en -lager vervang ik meteen als ik met mijn versnellingsbak bezig ben.
Dan de motor... mijn koppakking lekt ergens een beetje. Bij rustig rijden geen enkel probleem maar als ik eens goed gas geef (natuurlijk als de motor goed op temperatuur is) dan laat ik een mooi (wit) rookgordijn achter. Dat is eigenlijk al sinds ik deze 33 heb (proefrit was te kort om eens goed gas te geven) maar ik heb nog niet de tijd gehad om er wat aan te doen. Wat is de makkelijkste manier om de koppakking van een 16V te vervangen? Ik heb weinig ruimte aan de zijkanten dus ga ik ervan uit dat de motor een stukje moet zakken? En hoe gaat het verder in zijn werk?
Zijn er verder nog zaken die ik gemakkelijk meteen na kan kijken als ik toch bezig ben met de koppakking?
Ikzelf heb hier geen ervaring mee maar gelukkig wel goede hulp (automonteur in de VUT). Helaas voor mij heeft hij nooit bij Alfa gewerkt heeft en dus geen ervaring met de boxer motoren van Alfa.... alle tips zijn dus welkom!!