Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

RE: 156 exit. Wie??

ma jan 02, 2006 23:18

~zucht~

Vittorio Jano kwam van Fiat, dus 1923 zijn er al geen echte Alfa's meer gebouwd....

edit: + "sinds"
Laatst gewijzigd door Dinky Boy op ma jan 02, 2006 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.

van G
Guru
Guru

Re: RE: 156 exit. Wie??

ma jan 02, 2006 23:19

Op het journaal zeg ik ook als een 166 branden in Parijs :(
heb ik ook gezien :( :evil: :angry: [-(
nu Fiat 500 Opening Edition, CLS350
vroegah: MV Agusta F4, Seicento Hobby, clk 230 kompressor, Cagiva Mito evo, 156JTSWAGON, 166V6, 155TS18L16V, THEMA16VTURBO, 33 16V, TIPO17D, ABARTH130TC, 323i, ABARTH105TC FZR1000EXUP, FZR600
ooit ? DELTAintergraleEVO

Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jan 02, 2006 23:22

@ Alfettaowner: Was ook verder niet persoonlijk bedoeld..Als ik iets persoonlijks tegen iemand heb is er een pb knop! :wink: Even goede vrienden :wink:

van G
Guru
Guru

di jan 03, 2006 01:40

FIAT RULES!!! :jumping:
Afbeelding
nu Fiat 500 Opening Edition, CLS350
vroegah: MV Agusta F4, Seicento Hobby, clk 230 kompressor, Cagiva Mito evo, 156JTSWAGON, 166V6, 155TS18L16V, THEMA16VTURBO, 33 16V, TIPO17D, ABARTH130TC, 323i, ABARTH105TC FZR1000EXUP, FZR600
ooit ? DELTAintergraleEVO

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jan 03, 2006 01:42

Afbeelding
Verrek... die roesten ook.... zou dan toch :?: 8) :wink:
It's not easy, being green (kermit)

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

di jan 03, 2006 09:28

Het bedenken en ontwikkelen van auto's is mensenwerk en Satta is een van de meest legendarische mannen die precies wist wat een Alfa Romeo is en
hoe hij leiding moest geven aan een nieuwe periode voor Alfa Romeo waar men overstapte op massa productie.

De BMW 5 serie uit 1996 is het werk van top ingenieurs o.l.v. perfectionist Reitzl die al eerder en de E36 ontwikkelde. MB werd hiermee een zeer grote klap toegebracht en op zeer gevoelige achterstand gezet. Men had de Nederlander Van As verantwoordelijk voor ophanging en handling. Reitzl is weggekocht door Ford en de Nederlander is nu verantwoordelijk voor de rij eigenschappen van Audi A4/S4. De E39 is een groot talent en goed bedacht.

De 155 is een simpele Fiat kloon en was daarnaast een commerciele flop en het heeft zeer weinig gescheeld of men had de stekker eruit getrokken.

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jan 03, 2006 09:36

@ Alfettaowner: Was ook verder niet persoonlijk bedoeld..Als ik iets persoonlijks tegen iemand heb is er een pb knop! :wink: Even goede vrienden :wink:
huh :shock: Ben je gek, wat is er dan gebeurd #-o :wink:
Zat toch geen kwaad in!

Ben zelfs nog van plan een Fiat 75 TS te kopen :roll: :cry: :wink:

Rogier156
Full Member
Full Member

di jan 03, 2006 09:41

toch wordt ik er af en toe best moe van.
bijdehand over willen komen van bepaalde mensen...... :?

jumpstart

di jan 03, 2006 10:31

De 155 is een simpele Fiat kloon en was daarnaast een commerciele flop en het heeft zeer weinig gescheeld of men had de stekker eruit getrokken.
Volgensmij spoor jij niet helemaal of je bent nog dronken van de shandy.
Toch maar even posten als nieuwe alfa liefhebber.

De reden dat alfa met FIAT moest flirten was toch echt de heerlijke roestbakken van die ECHTE alfa's.
Ze waren zo goed dat ze al in de showroom roesten!
Vooral de echte alfa sud heeft de fabriek tot aan de afgrond gebracht. Omdat men de echte alfa ook zonodig in het zuiden moest gaan maken om de arme boeren aan het werk te houden. Ook de 75 was niet helemaal vrij van de roest...

Mijn 155 (16v) heeft daar totaal geen last van. Ik ben van mening dat de 155 en de 156 nu ervoor gezorgt heeft dat ALFA nog bestaat als merk...
Roest is een ONBEKEND woord bij de 155,156 en heeft ervoor gezorgd dat ook de 'oude' generatie alfisten nog van het merk kan genieten.
Want oh oh wat is iedereen toch laaiend over die fiat 159!

Misschien nog een idee om bij lidmaatschap van de SCARB ook een potje Noverox te leveren. Kan je nog langer genieten van je alfa! (geintje)

Maar ik word inderdaad wel moe van de fiat discussie.
Oh ja de Bugatti is een VW de Lamborghini is een echte audi. De Volvo en Mazda zijn mooie fords?

Jan

Rogier156
Full Member
Full Member

di jan 03, 2006 10:38

JAN: :thumbs:

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jan 03, 2006 11:48

Volgensmij spoor jij niet helemaal of je bent nog dronken van de shandy.

Jan
Volgens mij spoort Bert bijzonder goed, maar dat is een mening. Wat Bert te melden heeft getuigt meestal van enige kennis van zaken en liefde voor het begrip 'auto'.

Het maakt in principe niet wie de eigenaar is van Alfa, zolang de mensen verantwoordelijk voor de auto's maar precies weten wat de 'spirit' van Alfa was/is. En ik vrees dat juist die mensen er al een tijdje niet meer zijn; m.i. is het Alfa Romeo-gevoel tegenwoordig voor een groot deel holle marketing-praat. Begrijp me goed, een 156 bv is een heel mooie, fijn rijdende auto, en ik zal uiteindelijk wel eens een GT kopen, maar de eigenzinnige techniek van weleer waar de innovatie en liefde vanaf straalde is er al enige tijd niet meer. Dit is vervangen door rationalisme, en daar is veel voor te zeggen omdat van echte 'liefhebbersauto's' (lees: interessante en leuke, maar niet erg goede auto's) de schoorsteen niet kan roken. Wie tig-duizend euro neerlegt voor een nieuwe auto wil niet geconfronteerd worden met experimenteerdrift, maar gewoon een goed product. Liefhebbersauto's worden immers vaak pas als 2e of 3e handsje aangeschaft en gekoesterd, daar word je als fabriek ook niet blij van in zekere zin. De kopers daarvan steken het geld dat niet in de afschrijving gaat zitten liever in het onderhouden van die leuke techniek. De roest nemen we voor lief.

Ik voorspel dan ook dat de 159, die nu juichend wordt onthaald door de snel verveelde leasemarkt, een fijne verkooploopbaan tegemoetgaat, met een facelift na 3.5 jaar en een opvolger in 2012. Daarna zal de afschrijving hard toeslaan, en zal de 159 als alle consumptiegoederen massaal gerecycled worden. En dan zal de 'echte' Alfa nog steeds voortleven op klassiekermeetings.

overigens: de 60-er en 70-er jaren Alfa's staan tot op de dag van vandaag (40 jaar later) rijen dik op het SSAR. Benieuwd of dat straks met de 159 ook zo zal zijn, in 2050 :!:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jan 03, 2006 12:25

Mensen, mensen. Waar gaat dit naartoe?? Fiat: ja of nee, wat maakt het uit! Gelukkig bestaat ons merk nog. Volgens mij is alleen BMW nog een beetje "puur"maar de andere merken incluis het "huismerk" is iets van alles. Uiteindelijk kies je toch voor het totaalconcept.
Ik heb in verschillenda Alfa's gereden, minimaal de helft van alle modellen tussen 1965 en heden. Ik kan niet anders zeggen dat de huidige Alfa's anders rijden dan de oudere modellen. Dat is ook logisch want kijk alleen eens wat er nu allemaal op- aan hangt, en MOET hangen. Eigenlijk zijn er twee echte verschillen waar te nemen: Massa en aandrijving. Een direkt vergelijk is dus niet reeel. Time goes on.

Gebleven zijn wel de zaken waar een Alfa-rijder van houdt: Direkte besturing, goede prestaties, redelijk straffe vering, en een een bovengemiddelde wegligging, alles verpakt in een met zorg- en durf samengestelde verpakking. En voor al deze zaken doen we het. Toch???????
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Hessel
Full Member
Full Member

di jan 03, 2006 12:34

Mijn 155 (16v) heeft daar totaal geen last van. Ik ben van mening dat de 155 en de 156 nu ervoor gezorgt heeft dat ALFA nog bestaat als merk...
Roest is een ONBEKEND woord bij de 155,156 en heeft ervoor gezorgd dat ook de 'oude' generatie alfisten nog van het merk kan genieten.
Overstuur heeft een 155 ook totaal geen last van......

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

di jan 03, 2006 12:55

Even over de Alfasud. Alfa Romeo was in in de jaren zestig en zeventig het enige staatsbedrijf in Italie dat winst maakte en voor een groot deel is het te danken aan de visie van technisch directeur Satta en algemeen directeur Luraghi. Na de dood van Satta volgde enige maanden later demotie voor Luraghi
die bezwaren maakten door de inmeng van politici met een geheel andere agenda. Wat hierna volgde is aanstelling van incompetente managers door de bewuste politici en sterke druk op een het bouwen productie faciliteit in Pratola Serra zonder enig profijt voor het bedrijf Alfa Romeo en het snoeien in budget voor ontwikkeling en het afblazen van projecten.

Men kan niet zeggen dat de renaissance met de 155 is ingezet omdat het simpelweg niet waar is. Degene die daarvoor een groot deel verantwoordelijk
moet worden gehouden, is FIAT topman Cantarella die zeer ontevreden was met het bestaande modellengamma en de FIAT directie heeft weten te overtuigen dat geinvesteerd moest worden in Alfa Romeo. De 156/166 zijn beide met een jaar vertraagd omdat deze met de voor-en achterwielophanging van de 916 moest worden uitgevoerd en de kwaliteit sterk verbeterd. Cantarella heeft zich daarnaast sterk voor de komst van de 916 Spider en GTV.

Ik heb een tijd een 164 gereden en na 300.000 km en 11 jaar is auto nog steeds probleemloos en mijn vader heeft deze overgenomen als winterauto.
Er zijn veel goede en leuke dingen aan deze auto's en ik heb liever een 155/164 als menig andere auto uit zijn tijd maar men kan het overdrijven. Het zet geen nieuwe standaard en ontbreekt aan intentie/visie om het zelfs te willen. Voor mij is het niet het toonbeeld hoe men Alfa's ontwikkelt.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”