KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: APK-vraag

za nov 26, 2005 11:10

Het niet afmelden van een afgekeurde auto heeft mijn inziens niet veel met sjoemelen te maken.
Ik vind van wel. Waarom is die mogelijkheid er dan?

joy
Full Member
Full Member

RE: APK-vraag

za nov 26, 2005 13:58

Die mogelijkheid (verplichting) is er om dus een goed beeld van het Nederlandse wagenpark te krijgen. Hetzelfde geldt voor de vermelding op het apk formulier voor 'goedkeuring na reparatie'.
Mij werd er door de meneer die de schouwing kwam doen (om te kijken of een bedrijf wel alles in huis heeft om te mogen keuren en zich er geen misstanden in de administratie voordoen) op gewezen bovenstaande administratieve handelingen wel te verrichten omdat Europese collega's vonden dat het Nederlandse wagenpark zich in bovengemiddelde staat moest bevinden.
Voor ons als keurmeesters brengt dit echter onnodige risico's met zich mee.Zo kan er inderdaad een steekproef volgen. En zoals ieder mens maakt ook een keurmeester (steekproefcontroleur trouwens ook,zijn nl. ook mensen) wel eens een fout. En om het risico zo laag mogelijk te houden om 'door de mand te vallen' melden de meeste keurmeesters een afkeur niet af.

alfaromeo155

za nov 26, 2005 14:51

Het niet afmelden van een afgekeurde auto heeft mijn inziens niet veel met sjoemelen te maken.
Ik vind van wel. Waarom is die mogelijkheid er dan?
wij keurmeester sjoemelen echt niet, daar is de kans op strafpunten te groot voor. en als wij te veel strafpunten hebben kunnen wij gewoon ons bevoegdheid inleveren. en ik heb heel veel over voor de klant maar dat dus echt niet.
en het is inderdaad waar wat joy zegt: de klant is er niet mee geholpen, als wij ze officeel afmelden. en wij proberen inderdaad de kans op strafpunten zo klein mogelijk te houden. en de auto die echt slecht zijn daar verloopt de apk van zelf van.

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

wo dec 14, 2005 16:37

Nou vandaag goedgekeurd :jumping:

ik had gevraagd om voor te keuren, dat was snel gepiept, toen gaf ik aan dat ik wel een bewijs wilde hebben, moesten ze toch snel het chassisnummer controleren, dat was nog net leesbaar gelukkig.

na deze winter zal het wel moeilijker gaan, maar ik ben een gelukkig mens. zien we in dec 2006 wel weer :D
156

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo dec 14, 2005 18:51

Wat is er dan zo slecht dat hij volgend jaar afgekeurd gaat worden? Kun je dan niet komende zomer de auto keuringsklaar ( laten ) maken? Het chassisnr. ontroesten en weer opnieuw lakken oid zodat hij volgend jaar ook nog leesbaar is bijvoorbeeld.

harold
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

wo dec 14, 2005 19:01

euhhh.....volgend jaar is het chassisnummer weggeroest??

;)

8)
164 super 3.0v6 automaat, zwart, 96, Xenon, full Meguiars detailed, Eibach lowered, gepoetst door A1 Car Cleaning
Afbeelding

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo dec 14, 2005 19:32

euhhh.....volgend jaar is het chassisnummer weggeroest??
;)

8)
Niet als je hem conserveert.

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

wo dec 14, 2005 20:01

dat chassisnummer blijft nog wel een jaartje goed. maar als we een strenge winter krijgen zullen de onderkant en de overige roestige delen kritisch zijn :wink:

ik zal hem dan weer in aug door de keuring gooien, mijn doel is het vieren van de 20ste verjaardag in juni 2007.

Vraag, in het kofferbak in de bodem was er nog een nummer aanwezig op een plaatje (met popnagels), iemand een idee :?:
156

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo dec 14, 2005 23:32

ik had gevraagd om voor te keuren, dat was snel gepiept, toen gaf ik aan dat ik wel een bewijs wilde hebben, moesten ze toch snel het chassisnummer controleren, dat was nog net leesbaar gelukkig.

na deze winter zal het wel moeilijker gaan, maar ik ben een gelukkig mens. zien we in dec 2006 wel weer :D
Eh jasparon, kun je me duidelijk maken wat je hiermee hebt bereikt of wil bereiken?? :-k
Je auto had toch apk dus was keuren toch helemaal niet aan de orde?
Of , en ik vermoed dat dit je beweegreden is, ben je bang dat ie na de winter zo slecht is dat z'm in juli niet meer goedkeuren?
Daar heeft dan deze momentopname toch niks mee te maken>maw hoe ie er nu bij staat is volkomen onbelangrijk op t moment dat je hem/haar in juli 06 aanbiedt???Toch?? Of snap ik iets helemaal niet????
Graag explicare...
Enne dat gepopnagelde blikje , is dat niet een of ander productienummer (intern, van de fabriek)?
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

do dec 15, 2005 00:20

Eh jasparon, kun je me duidelijk maken wat je hiermee hebt bereikt of wil bereiken?? :-k
Je auto had toch apk dus was keuren toch helemaal niet aan de orde?
Of , en ik vermoed dat dit je beweegreden is, ben je bang dat ie na de winter zo slecht is dat z'm in juli niet meer goedkeuren?
Daar heeft dan deze momentopname toch niks mee te maken>maw hoe ie er nu bij staat is volkomen onbelangrijk op t moment dat je hem/haar in juli 06 aanbiedt???Toch?? Of snap ik iets helemaal niet????
Graag explicare...
Enne dat gepopnagelde blikje , is dat niet een of ander productienummer (intern, van de fabriek)?
Grtz, fRank
ik vermoed dat hij na de winter niet meer of met hoge kosten door de keuring komt :wink: laswerk dus.

als dat zo is kan ik nog altijd tot december doorkachelen en dan kijken voor een andere mooie bella :!:

tis een gok en plausibele afweging, voor die 35 euro hoef ik het niet te laten. is een puur financiele kwestie dus.

in aug 2006 gaan we gewoon weer
156

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do dec 15, 2005 00:50

Aha , nou ben ik mee... :idea: Je hebt m gewoon maar laten keuren om maximaal 1 jaar apk te hebben (december 05 tot december 06) . En in augustus ga je weer kijken hoe de vlag erbij hangt (opnieuw afmelden voor een jaar of m afrossen tot december en dan einde verhaal...)
Tuurlijk hoe stom kan ik wezen....Je doet gewoon een halfjaarlijkse apk om te zien of afmelden (= een vol jaar in de pocket!) zin heeft...
Opzich een strak idee, iedere keer je apk met een half jaar verlengen! :wink:
Excuseer mn lompigheid! :oops:
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

vr dec 16, 2005 00:57

Aha , nou ben ik mee... :idea: Je hebt m gewoon maar laten keuren om maximaal 1 jaar apk te hebben (december 05 tot december 06) . En in augustus ga je weer kijken hoe de vlag erbij hangt (opnieuw afmelden voor een jaar of m afrossen tot december en dan einde verhaal...)
Tuurlijk hoe stom kan ik wezen....Je doet gewoon een halfjaarlijkse apk om te zien of afmelden (= een vol jaar in de pocket!) zin heeft...
Opzich een strak idee, iedere keer je apk met een half jaar verlengen! :wink:
Excuseer mn lompigheid! :oops:
Grtz, fRank
je hoeft je niet te excuseren, hoor :wink:
156

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”