Een giulietta!! Jawel een rode, zoals mn eerste auto ever!!!

Het is een vroege 84er en optisch grotendeels een type 3, muv de kont (géén bavianenkont gelukkig!!)
Tast nog een beetje in het duister maar heb de indruk dat t een soort overgangsmodel van type 2 naar 3 zou kunnen zijn.
Zo'n 'schroef er maar aan wat we nog in het magazijn hebben liggen' uitvoering dus...

Want; wel type 3 zijruitlijstjes ,bumpers en dashboard, maar tevens een oud type vloerbedekking,grille en carrosserie..???
Is van origine een Belgische auto (Brussel) ,die door de vorige eigenaar naar Nederland is gehaald en ge-erdeeweed.
De beste man is toen naar het buitenland verhuist en heeft de jetta op export kenteken gezet, maar door allerlei oorzaken heeft ze het goede land nooit verlaten en mocht ze 8 jaar in een droge box overwinteren...
Wel is ze inde periode voorafgaand aan de stalling nog 'gerestaureerd' volgens hem. In Turkeije nog wel. Ik vind 'grondig opknappen' een betere benaming, maar feit is wel dat er nagenoeg geen werk is aan koets ed...
Blij mee dus. Wel zit er een ontzettend uriburi interieur in, met een of ander stofje van een lokale turkse marktkoopman...

Plannen:
Rdwen, jawel de officiele weg! En zoveel als mogelijk terug bouwen naar een type 2; is in mijn ogen niet alleen de mooiste uitvoering maar ook het model wat ik destijds als 19jarige snaak op 4 maanden tijd wist te verpesten tot op het bot....

Verder het gewone werk; beetje verlagen, andere wieltjes. Niks extreems gewoon Ronals eronder denk ik...
Ik zou natuurlijk een 5gats onderstel eraan kunnen knopen met bijbehorende remmen, die 5gats Ronals heb ik al...
Hmmm...

En ter lering ende vermaeck enkele plaatjes:

Grtz, fRank