frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Verse aanwinst!

vr dec 09, 2005 23:58

Hoi allen , ben sinds vorige week weer eigenaar van een stukje jeugdsentiment: 8)
Een giulietta!! Jawel een rode, zoals mn eerste auto ever!!! :schrik: Afgelopen zaterdag opgehaald (thnx diele ,thnx van G!! :thumbs: )
Het is een vroege 84er en optisch grotendeels een type 3, muv de kont (géén bavianenkont gelukkig!!)
Tast nog een beetje in het duister maar heb de indruk dat t een soort overgangsmodel van type 2 naar 3 zou kunnen zijn.
Zo'n 'schroef er maar aan wat we nog in het magazijn hebben liggen' uitvoering dus... :-s
Want; wel type 3 zijruitlijstjes ,bumpers en dashboard, maar tevens een oud type vloerbedekking,grille en carrosserie..???

Is van origine een Belgische auto (Brussel) ,die door de vorige eigenaar naar Nederland is gehaald en ge-erdeeweed.
De beste man is toen naar het buitenland verhuist en heeft de jetta op export kenteken gezet, maar door allerlei oorzaken heeft ze het goede land nooit verlaten en mocht ze 8 jaar in een droge box overwinteren...
Wel is ze inde periode voorafgaand aan de stalling nog 'gerestaureerd' volgens hem. In Turkeije nog wel. Ik vind 'grondig opknappen' een betere benaming, maar feit is wel dat er nagenoeg geen werk is aan koets ed...
Blij mee dus. Wel zit er een ontzettend uriburi interieur in, met een of ander stofje van een lokale turkse marktkoopman... [-X

Plannen:
Rdwen, jawel de officiele weg! En zoveel als mogelijk terug bouwen naar een type 2; is in mijn ogen niet alleen de mooiste uitvoering maar ook het model wat ik destijds als 19jarige snaak op 4 maanden tijd wist te verpesten tot op het bot.... :oops:
Verder het gewone werk; beetje verlagen, andere wieltjes. Niks extreems gewoon Ronals eronder denk ik...
Ik zou natuurlijk een 5gats onderstel eraan kunnen knopen met bijbehorende remmen, die 5gats Ronals heb ik al...
Hmmm... :whistle:
En ter lering ende vermaeck enkele plaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Verse aanwinst!

za dec 10, 2005 00:10

Ziet er op het eerste zicht zeker niet verkeerd uit! :D wat moet je hier aan opknappen dan? :?
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

ciclista
Guru
Guru

za dec 10, 2005 00:27

Gefeliciteerd, ziet er zo op de fotos goed uit. Dacht even dat je die van gtvboy had gekocht,maar is toch een andere.
'74 2000GTV foto '69 1750GTV foto

GTV
Guru
Guru

za dec 10, 2005 00:28

toppie :thumbs: lijkt veel op een ex :D

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Verse aanwinst!

za dec 10, 2005 00:41

Ziet er op het eerste zicht zeker niet verkeerd uit! :D wat moet je hier aan opknappen dan? :?
Er zitten een paar kleine plekjes aan de koets; LA wielrandje is wat kaasie en een bultje op de voorruitstijl.Ook op de La deur een paar bobbeltjes, niks ernstigs.Verder in de koffer een gaatje in de reservewieluitsparing en wat broccoli rondom een afwateringsdop.
Heb m nog niet op de brug gehad maar heb er wel al met de looplamp onder gelegen deze week: bodem is in een heel nette staat, geen opgeblazen krikksteunen of erger, ook binnenschermen etc is allemaal kneiterhard>goed he? 8)
Gelukkig want zoals zo dikwijls was ook dit weer geen weloverwogen aankoop...Maar ja, je jeugdliefde, in dezelfde kleur nog wel...Dan ga je voor de bijl he?
Teller staat trouwens op net 100k, pedaalrubbers zeggen me dat dit zou kunnen kloppen (of die zijn ook vernieuwd natuurlijk... :oops: )
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

DENNIS
Guru
Guru

za dec 10, 2005 00:51

Gefeliciteerd, ziet er zo op de fotos goed uit. Dacht even dat je die van gtvboy had gekocht,maar is toch een andere.
Ja dat d8 ik oowk als eerst toen ik de foto's zag... :lol:

Mooie Giulietta :thumbs:
155 VMR30 - EVO II
159 1750 TBI Ti SW
75 2.0 T.Spark

EX: AR33 - 155TS - 75QV - 75TS - 147TS - 155V6 - 156JTD - 159JTDm

Theo Romeo
Advanced Member
Advanced Member

za dec 10, 2005 08:54

Dus toch toegehapt.., weet je al waar je de auto gaat stallen?? :wink:

Feelsteert bofkontje!
Theo Romeo
Afbeelding

Woody34
Advanced Member
Advanced Member

za dec 10, 2005 08:58

:thumbs:
Proud owner of:
Alfasud Sprint 1.3S 1983

The fun starts where the straight ends.
Afbeelding

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

za dec 10, 2005 08:59

Bavianenkont :blue_lol: :blue_lol:

Maar deze ziet er wel mooi uit.....wrom geen foto's van het interieur :shock:

ErwinV6

za dec 10, 2005 09:06

Geweldig ding! Gefeliciteerd ermee :!: , effe naar de grond trekken, ronaltjes eronder en klaar is frank :wink:

SPIDERVELOCE1750

za dec 10, 2005 09:07

Hé Franky boy :wink: Feelsteert met je aankoop man :thumbs: Die zal echt super staan naast de Novanta ( en al die anderen ) . Veel plezier dermee :!:

Ik ruik hier al een leuke nieuwe aanwinst bijeenkomst voor de lente :wink:

Kristal

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice

za dec 10, 2005 09:34

Hij wel! :evil: :evil:

Pietsje jaloers hier, iedereen koopt maar Giulietta's, ze geven ze zelfs weg op het forum tegenwoordig! :wink: Mooi ding, mooie kleur ook! =D> Mijn 84er Geilejet had dezelfde velgen, dus dat zullen wel originele LM velgen zijn. Het is inderdaad een raar tussenmodel. Waar je het denk ik aan kan zien is de oplossing voor het mistachterlicht. Bij het laatste type zat dat in de "bavianenkont" en bij de vorige aan de achterbumper geschroefd, zoals bij jou nu. Dat moet er dus origineel uitzien, als door de fabriek gemaakt. Zit dat dus met een kroonsteen en 2 parkers vast, dan weet je dat er standaard andere bumpers op hebben gezeten. :-k

Gefeliciteerd gozer! :mrgreen:
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Berlina addicted
Guru
Guru

za dec 10, 2005 09:36

Ziet er mooi uit :thumbs: moet je zuinig op zijn en lekker mee rijden :driving: succes mvg Richard
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice

za dec 10, 2005 11:48

Mooie wagen!!! :D

Rocus
Member
Member

za dec 10, 2005 12:34

wordt dat kiezen welke de daily driver wordt?

In ieder geval proficiat bavianenbofkont..............
kom de aanwinst nog wel eens bewonderen (als het niet zo koud is)
156 2.5 V6 24V SW (2001)
916 GTV 2.0 Twin Spark 16V (1996)
GTV6 (1981)Alfa Rosso

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”