Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Geflitst in Belgie! Wat voor gevolgen?

do dec 08, 2005 19:49

Ik heb het (franstalige) document nog eens goed doorgelezen.
Ik realiseer mij nu dat ik uiterlijk morgen bij het postkantoor postzegels (??!!) moet kopen en zo de boete moet betalen.
Maarrrr. Ben ik verplicht om het andere formulier, met mijn persoonsgegevens, in te vullen? Als dat niet verplicht is doe ik het natuurlijk niet. De auto staat op een S.A. en ik sta niet als bestuurder van deze wagen geregistreerd.
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

SPIDERVELOCE1750

do dec 08, 2005 21:37

Ik weet ook niet precies hoe het allemaal juist zit ( heb nog nooit een boete gehad 8) ) , maar misschien vind je hier wel iets .

Het zijn trouwens ( helaas ) wel boetezegels en geen postzegels . Bureaucratie en België hé :wink:

Kristal

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do dec 08, 2005 22:29

Ik heb het, zoals beloofd, net gevraagd aan een bevriend agent. ja, je bent dit helaas verplicht, Serge. In het dossier moet de naam van een natuurlijk persoon voorkomen, geen bedrijf. Maar: als je mooi zegeltjes haalt en betaalt, worden deze gegevens niet bewaard.
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

do dec 08, 2005 23:03

Bedankt Michel, ik was op internet ook een speurtocht gestart en had dit vermoeden gekregen, maar fijn dat het bevestigd wordt!

Morgen maar even zegeltjes halen.....
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
33 SW corsa

pinilsfarina

vr dec 09, 2005 06:44

Voor meer info over een rijbewijs: www.rijbewijs.nl. Echter, er zijn verschillen per EU-land!

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

vr dec 09, 2005 23:04

Ter info, vandaag 'mocht' ik naar het postkantoor. Daar moest ik postzegels (boetezegels) kopen bij de dame achter het loket, die mij nors aankeek toen ik haar vertelde dat ik zegels voor € 175,- wilde hebben...
Daarna doorgereden naar het politiebureau waar ik de zegels op een vel moest plakken, mijn handtekening er overheen moest zetten en vervolgens het formulier door midden geknipt werd. 1 helft voor mij als bewijs, 1 voor de politie....
Nu was het zo dat een agente voor mij de zegels plakte, en ze dus niet op die manier plakte dat beide partijen na het doorknippen nog een bewijs van alle zegels zouden hebben.... Dus paniek (bij de dame), blijkbaar hadden ze nog niet eerder in dit kleine dorpje zo'n verkeerszondaar als mij gehad... wat nu.....? Dus, overleg met de commandant.... en uiteindelijk ook nog maar een fotokopie van het formulier gemaakt...
Daarna ben ik naar huis teruggereden, denkend aan alle dingen die ik voor dat geld aan mijn Alfa had kunnen doen...

Ik heb geleerd...
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
33 SW corsa

Schaapm
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

za dec 10, 2005 17:05

Ik ga standaard in bezwaar en vraag de foto op. Je moet helaas altijd wel betalen, maar je traineert het systeem dan toch weer een beetje.
Ik heb thuis al een behoorlijke verzameling foto's van mijn auto in aktie :wink:

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

zo dec 11, 2005 02:17

Ik deed dat toen ik in NL woonde ook altijd, ben 3x daardoor een boete kwijtgeraakt:) Maarja, uiteindelijk draagt de gemeenschap de kosten van al die hoger beroepen.
Maar inderdaad, ik laat me ook niet als een mak lammetje naar de slachtbank leiden. In Belgie echter zou mijn boete van € 175,- bij een (verloren) veroep direct na € 275,- gestegen zijn, met een maximum van ca € 2500,- !!
Dat risico nam ik dus toch maar niet.
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
33 SW corsa

reijnaje
Guru
Guru

Re: RE: Geflitst in Belgie! Wat voor gevolgen?

zo dec 11, 2005 08:57

Ik deed dat toen ik in NL woonde ook altijd, ben 3x daardoor een boete kwijtgeraakt:) Maarja, uiteindelijk draagt de gemeenschap de kosten van al die hoger beroepen.
Maar inderdaad, ik laat me ook niet als een mak lammetje naar de slachtbank leiden. In Belgie echter zou mijn boete van € 175,- bij een (verloren) veroep direct na € 275,- gestegen zijn, met een maximum van ca € 2500,- !!
Dat risico nam ik dus toch maar niet.
=D> Mooi systeem, per direct in Nederland ook invoeren zou ik zeggen. De treiteraars terug treiteren \:D/

(en laat nu al he commentaar maar over me heen komen)
1983 Alfasud Sprint 16V
1992 Alfa 33 16V

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

zo dec 11, 2005 11:39

Ik ga standaard in bezwaar en vraag de foto op. Je moet helaas altijd wel betalen, maar je traineert het systeem dan toch weer een beetje.
Ik heb thuis al een behoorlijke verzameling foto's van mijn auto in aktie :wink:
Dat gaat in België echt niet op hoor,zeker al helemaal niet als je een Ollander bent :shock: Bezwaar wordt zo en zo gelijk ongegrond verklaard als je afkomt met de foto is niet onder de juiste hoek,afstand etc. genomen.Betalen zult Gij :twisted: :!:

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo dec 11, 2005 11:46

Dat gaat in België echt niet op hoor,zeker al helemaal niet als je een Ollander bent :shock: Bezwaar wordt zo en zo gelijk ongegrond verklaard als je afkomt met de foto is niet onder de juiste hoek,afstand etc. genomen.Betalen zult Gij :twisted: :!:
He Co waar heb je die wijsheid vandaan.... :whistle: :whistle: :oops: :wink:
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo dec 11, 2005 11:59

Nog even een vraag van ondergetekende gerelateerd aan dit topic: ik ben zelf een 3tal (?) jaar terug geflitst op de n49
( Belgie). (de dag dat het 75 register een technische meeting had bij RSRacing....)
Netjes correspondentie gekregen :evil: van het parket te Dendermonde oid, daarop heb ik de foto's (althans eoa vage fotocopie) op aanvraag toegezonden gekregen.
Ik heb de beste lieden daarop weer geschreven dat de foto niet onder de juiste hoek was genomen etc. Daarop kreeg ik de mededeling dat dit verhaal in het Belse niet opging of iig een verhaal van soorgelijke strekking...Ik heb toen besloten om er verder niet op in te gaan... Hoe schatten de belgische forummers mijn kansen in als ik bij een routine controle(of erger een ongeval) in Vlaanderen wordt herkend als zijnde dien 'Ollander met een nog openstaande boete??
Zal ik mijn dagen slijten in een of ander vochtig donker hol, slechts gevoed door een bete broods en een slok vuil water....?
Zullen stokslagen mijn deel zijn ??? :mrgreen:
Note: ik ben intussen verhuist en de wagen waarmee dit onverteerbare delict werd gepleegd is niet in bedrijf dus daarmee kan ik ook niet worden aangehouden...
Brand maar los.. :wink:
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

zo dec 11, 2005 12:23

Dat wordtAfbeelding voor Frank.

Alfarmada

zo dec 11, 2005 12:33

@ Frankalfa : Volgens mij hoef je je geen zorgen te maken tijdens een routine controle. Ze kijken dan (meestal) enkel de papieren van de wagen + bestuurder na. Enkel als er hier iets mis mee is zal men in de computer verder zoeken.
Bij een ongeval hangt het er vanaf of de politie ter plaatse komt of niet. Bij blikschade is men niet verplicht om dit te melden aan de politie. Als 1 van de betrokken partijen wel de politie belt heb je natuurlijk een redelijke kans dat ze uw gegevens natrekken.

Wat dat water en brood betreft: we zijn hier nog altijd Bourgondiërs dus dat zal nog wel meevallen :wink:

Grtz
Philip

P.S. Die stokslagen daarentegen........ :twisted:

novantamanu
Member
Member

zo dec 11, 2005 12:35

Nog even een vraag van ondergetekende gerelateerd aan dit topic: ik ben zelf een 3tal (?) jaar terug geflitst op de n49
( Belgie). (de dag dat het 75 register een technische meeting had bij RSRacing....)
Netjes correspondentie gekregen :evil: van het parket te Dendermonde oid, daarop heb ik de foto's (althans eoa vage fotocopie) op aanvraag toegezonden gekregen.
Ik heb de beste lieden daarop weer geschreven dat de foto niet onder de juiste hoek was genomen etc. Daarop kreeg ik de mededeling dat dit verhaal in het Belse niet opging of iig een verhaal van soorgelijke strekking...Ik heb toen besloten om er verder niet op in te gaan... Hoe schatten de belgische forummers mijn kansen in als ik bij een routine controle(of erger een ongeval) in Vlaanderen wordt herkend als zijnde dien 'Ollander met een nog openstaande boete??
Zal ik mijn dagen slijten in een of ander vochtig donker hol, slechts gevoed door een bete broods en een slok vuil water....?
Zullen stokslagen mijn deel zijn ??? :mrgreen:
Note: ik ben intussen verhuist en de wagen waarmee dit onverteerbare delict werd gepleegd is niet in bedrijf dus daarmee kan ik ook niet worden aangehouden...
Brand maar los.. :wink:
Grtz, fRank
Ik vrees , beste Frank , dat in ons landje die dingen geregistreerd staan op NAAM . ttz op de naam van de eigenaar van de toenmalige nummerplaat .
Bij de eerste de beste keer dat je een controle of iets anders voor hebt : Afbeelding

Manu .
zie : spiderveloce1750 Afbeelding

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”