a.teunizen

origineel kenteken

di nov 15, 2005 10:34

wie weet het originele , op 28 maart 1974 afgegeven , kenteken van mijn a.r. 1600 gt junior , kenteken was KV-12-LR en is nu 15-ZA-99 . de kenteken reeks van 1974 is ..-AD-.. tot ..-EX-..of wie heeft de gouden tip om dit stamboom onderzoek af te sluiten met succes ? a.teunizen@chello.nl

Floor
Guru
Guru

RE: origineel kenteken

di nov 15, 2005 11:05

Het RDW, daar kun je ook het originele kenteken weer terugkrijgen.
Oo==v==oO

Floor
Guru
Guru

di nov 15, 2005 12:24

Reactie van het RDW op dezelfde vraag:

In het verleden werd er een nieuw kentekennummer afgegeven als er een vervangend kentekenbewijs voor een voertuig werd aangevraagd. I.p.v. een nieuw kentekennummer wordt vanaf 1 juli 1987 de duplicaatcode op het kentekenbewijs aangepast .

Voor het verkrijgen van het oorspronkelijk kentekennummer, kunt u een aanvraag indienen.

Om een aanvraag te doen stuurt u een brief en het complete originele kentekenbewijs (Voertuigbewijs, Tenaamstellingsbewijs en het Overschrijvingsbewijs), naar het volgende adres:

RDW
Unit VRD
Postbus 30.000
9640 RA VEENDAM

De kosten bedragen 37,- euro. Dit bedrag kunt u overmaken op gironummer 365377 t.n.v. de RDW in Veendam, o.v.v. het kentekennummer van uw auto en 'omwisseling naar historisch nummer'.

Het is verstandig fotokopieën te maken van het originele kentekenbewijs en de stukken aangetekend op te sturen.

Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW

Bij mij duurde het nog geen week voordat ik de nieuwe papieren met het originele kentekennummer had!
Oo==v==oO

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di nov 15, 2005 12:30

maar dan moet je wel weten en aan kunnen tonen wat het originele kenteken was, ik begrijp dat dat nu net het probleem is...
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di nov 15, 2005 12:31

overigens, gezien het eerst genoemde kenteken zou dit wel eens een importauto kunnen zijn, de datum in 1974 staat dan voor eerste afgifte in bv Italie.. Verder niets bekend van de geschiedenis van de auto??
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Floor
Guru
Guru

Re: RE: origineel kenteken

di nov 15, 2005 12:38

maar dan moet je wel weten en aan kunnen tonen wat het originele kenteken was, ik begrijp dat dat nu net het probleem is...
nee hoor, hoeft niet, en het kenteken met KV kan in 1983 zijn afgegeven omdat de papieren kwijt waren.
Oo==v==oO

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di nov 15, 2005 16:54

nee hoor, hoeft niet, en het kenteken met KV kan in 1983 zijn afgegeven omdat de papieren kwijt waren.
Da's dan al twee keer gebeurd! :shock: Slordig. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

di nov 15, 2005 18:52

Ik vermoed ook dat het ee ingevoerde auto is in 1983 en daarna door een volgende eigenaar een oud kenteken is aangevraagd.
Kentekenbewijs kwijtraken toen in 1983 maakte niet uit, want dan kreeg je gewoon een setje nieuwe papieren aan en behield je gewoon de oude nummerplaten. Of je moest je kenteken bewijs kopie deel 3 ook kwijtgeraakt zijn dacht ik.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Floor
Guru
Guru

di nov 15, 2005 20:12

Ik vermoed ook dat het ee ingevoerde auto is in 1983 en daarna door een volgende eigenaar een oud kenteken is aangevraagd.
Kentekenbewijs kwijtraken toen in 1983 maakte niet uit, want dan kreeg je gewoon een setje nieuwe papieren aan en behield je gewoon de oude nummerplaten. Of je moest je kenteken bewijs kopie deel 3 ook kwijtgeraakt zijn dacht ik.
Ik denk dat de auto niet is ingevoerd als ik het verhaaltje zo lees, maar dat moet meneer a.teunizen zelf maar verduidelijken.
Oo==v==oO

Schaapm
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

di nov 15, 2005 22:08

Eind jaren 70, begin jaren 80, kreeg je een kenteken beginnend met een Z in het midden wanneer je je kenteken kwijt was geraakt. Een importauto draaide gewoon mee met de reeks zoals op dat moment aan nieuwe auto's werd afgegeven, tenzij je auto weer ouder was dan 100 maanden en niet BVB-plichtig was (voorloper BPM) want dan kwam ook weer de Z in het midden. (ervaringsdeskundige :wink: )

a.teunizen

wo nov 16, 2005 17:03

vwb de 1600 gt junior ! ik kreeg de auto met het kv nummer , navraag bij de rdw leerde dat ervoor een za in het midden kenteken was afgegeven ( dus weer blauwe platen ) . daarvoor is er geen info in de computer bekend bij de rdw , alleen op micro fiche , maar dan moet je echter wel zelf met de kenteken gegevens komen ( zij gaan niet zoeken ! ). de a.r. importeur kon ook niets vinden op het chassisnr. mijn vraag blijft dus , wie kent deze rode ar. 1600 gt junior en weet het kenteken wat is afgegeven op 28 maart 1974 ? wel bedankt voor alle info , groet , andre .

Floor
Guru
Guru

wo nov 16, 2005 17:44

vwb de 1600 gt junior ! ik kreeg de auto met het kv nummer , navraag bij de rdw leerde dat ervoor een za in het midden kenteken was afgegeven ( dus weer blauwe platen ) . daarvoor is er geen info in de computer bekend bij de rdw , alleen op micro fiche , maar dan moet je echter wel zelf met de kenteken gegevens komen ( zij gaan niet zoeken ! ). de a.r. importeur kon ook niets vinden op het chassisnr. mijn vraag blijft dus , wie kent deze rode ar. 1600 gt junior en weet het kenteken wat is afgegeven op 28 maart 1974 ? wel bedankt voor alle info , groet , andre .
Ok, jammer dat er geen info van was bij het RDW.

Ik wist zelf niet wat er origineel ooit voor NL kenteken op de Giulia had gezeten. Dat heeft de RDW uitgezocht en daarvan heb ik nu dus nieuwe papieren. Ik dacht dat dat voor jou ook zou gelden.
Oo==v==oO

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo nov 16, 2005 20:57

De RDW kan WEL op chassisnummer zoeken, dan moet je de hele gechiedenig van het kenteken krijgen. Zelfs van 2 Juultjes van mij (1970 en 1972) is het merk, type, chassisnummer en kenteken te achterhalen. Verdere gegevens zijn uit het bestand verwijderd.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

a.teunizen

wo nov 16, 2005 22:27

... ze kunnen het misschien wel , maar doen het niet . als je zelf met het kenteken komt , geven ze de originele papieren als nog af ( als deze bij de auto horen ) , vandaar de zoektocht . toch weer bedankt .

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

do nov 17, 2005 17:45

probeer via de FEHAC!!!!!
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”