Detail: vroeger was dat met een 911 (doet u mij maar een 930, aub) wel even anders.... een van de weinige liefhebbersauto's die tot moneymaker is geëvolueerd

Kijk dat bedoel ik nou, in ieder geval nog iemand met realiteitszin. Ik vind trouwens dat die band van jou zwaar aan het uitverkopen is, Yuri. Ik heb een mp3 gedownload, bah wat een commerciele rommel (zeker net een contract getekend)Aan een liefhebbersauto valt geen droog brood te verdienen, tenzij je zo extreem wordt als Lotus (en dan nog... ik zou in elk geval geen Lotus-aandelen willen). Want, wederom eerlijk zijn: als Alfa morgen een scherp sturende RWD-sedan brengt voor 30.000 euro, wie trekt hier dan de portemonnee? Want dan klagen we wel dat er tractiecontrole op zit, of ABS, of ESP (ik zelf voorop)... Wij zijn hier net als wat je vaak in de muziek ziet, zogenaamde fans van het eerste uur die vinden dat een band uitverkoopt op het moment dat ze eindelijk een platencontract hebben en ze dan de rug toekeren... Maar nogmaals: ikzelf voorop, ik zie de teloorgang van alles waar Alfa wat mij betreft voor staat met lede ogen aan. En ik ben pas 27, dus ik weet nada van die zogenaamde hoogtijdagen![]()
Stelling: een liefhebbersauto is een technisch of optisch bijzondere auto waar een merk zwaar op had gegokt, maar die te weinig mainstream was of te weinig betrouwbaar. Achteraf, als het merk op sterven na dood is wordt er ineens waardering bij een selecte groep gevonden, die de 'artistieke' waarde van de auto ziet. Maar daar koop je als merk niks voor, 'tweedehandsliefhebbers'.
yuri
Ik heb laatst in een TVR gezeten, daar geef je dus echt je geld niet aan uit. De looks zijn een kwestie van smaak maar het is wel allemaal een beetje net niet hoor, met name die kunststof carrosserie houdt zich niet mooi.P'cies. TVR is ook zo'n merk, geweldige, bijzondere auto's allemaal, maar wie ze KAN betalen, koopt TOCH weer een 911. Want: iedere dag bruikbaar, je kunt er de vrouw (m/v) mee wegsturen, bewezen waardevast... en nog belangrijker: iedereen gelooft het wel, je hebt niks meer te bewijzen. Niemand wil met je racen. Wel zo veilig, toch?
Detail: vroeger was dat met een 911 (doet u mij maar een 930, aub) wel even anders.... een van de weinige liefhebbersauto's die tot moneymaker is geëvolueerd
WTF, zelf hij ziet er geen brood in??? Dan zijn jullie dus echt KVLT!!!!Zelfs de duivel zelve stuurde ons conceptcontract ongetekend terug![]()
Mijn ziel was 'overhandelbaar'of zoiets...
Als Alfa Romeo een rijke rus tegen lijf loopt komt alles goed.En wbt TVR: Zie je wel, je zou er je geld niet aan uitgeven. Maar toch rave reviews zodra de pers erin rijdt! Ook die fabriek verdient geen cent, ondanks een hele hardcore liefhebbersschare.
Tja een mooi staaltje proza van een slecht geïnformeerde journalist uit een land dat bekent staat om zijn objectieve autojournalistiek. Ik herhaal mijn eerdere stelling nog maals. Als iedereen die hier, en op andere fora (all over the world) die zo hoog opgeeft over de goeie oude tijd nu naar de dealer loopt en een nieuwe alfa besteld zal de nieuwe generatie er ongetwijfeld anders uitzien.New Cars
Times Online November 06, 2005
Alfa Romeo Brera
By Andrew Frankel of The Sunday Times
A whiff of the old magic [...]
vital statistics
Model Alfa Romeo Brera 2.2 JTS
Engine type 2198cc, four cylinders
Power/Torque 185bhp @ 6500rpm / 169 lb ft @ 4500rpm
Transmission Six-speed manual
Fuel/CO2 30.1mpg (combined cycle) / 221g/km
Performance 0-62mph: 8.6sec / Top speed: 138mph
Price £25,000
Verdict Likeable, but expensive and too slow
Rating 3/5
Ik ben dus in de markt voor een opvolger van m'n GTV. Wordt zeker géén nieuwe Alfa, maar wsch. een Lotus Elise (of evt een Z4-coupé). Echte liefhebber-auto's worden wel degelijk nog gemaakt, helaas alleen niet meer door AlfaAls iedereen die hier, en op andere fora (all over the world) die zo hoog opgeeft over de goeie oude tijd nu naar de dealer loopt en een nieuwe alfa besteld zal de nieuwe generatie er ongetwijfeld anders uitzien.
Heel kwalijk.Als iedereen die hier, en op andere fora (all over the world) die zo hoog opgeeft over de goeie oude tijd nu naar de dealer loopt en een nieuwe alfa besteld zal de nieuwe generatie er ongetwijfeld anders uitzien.