Nou Arjan ik ben het niet helemaal met je eens.
Ik vind de oude Multipla echt leuk !
Dat ding is ook werkelijk vernieuwend. Of voegt althans iets toe aan wat er verder te koop is. En dat uiterlijk is ook leuk eigenwijs. Dat pas FIAT net als de nieuwe(en oude) Panda.
De Croma is misschien overbodig maar alleen daarom een misser ?
Trouwens: Ik heb veel gereden in de oude Croma (Turbo) en dat was een leuke auto.
Dat waar jij FIAT van beschuldigt gebeurt juist ook bij Maserati. De eerste 3200 was geweldig mooi. Maar al latere die vreemde faceliftversies en andere vreemde varianten zijn grote FIAT puntos. De QuattroPorte is wel heel mooi en als Alfafist ben ik ook bere jalours dat Alfa niet met zulke prachtige slagschepen durft te komen.
Als Alfa zichzelf ziet tussen FIAT en Maserati gepositioneerd zullen ze echt beter hun best moeten doen.
Ik vind het echt leuk dat er door doorsnee autos te maken meer nieuwe (lease) klanten bij komen maar de oude willen toch ook wat ?
De beste referentie ben je altijd zelf. Stel je wint een dikke 50000 euro waarvoor je een auto MOET kopen. Wat kies je dan ?
Ik verklap alvast dat het voor mij geen Alfa zal zijn. En dat terwil ik nog tevreden in mn 3e rammelende 164V6 rond rijd en er daarnaast nooit minder dan 3 andere Alfa's tegelijkertijd op mn naam hebben gestaan. (Momenteel 6)