Dennis de Rooy
Advanced Member
Advanced Member

Racecursus ; Zandvoort (RSZ) of Assen (Prodrive)

di nov 01, 2005 11:58

Ik ga begin volgend jaar een racecursus doen en mijn licentie behalen. Wie heeft er ervaring? Ik zit een beetje te twijfelen tussen Zandvoort en Assen, maar een driedaagse cursus op zandvoort kost 1500,- en op Assen 975,-, beiden zonder licentie. Zandvoort zijn 3 zaterdagen en Assen 3 aaneengesloten dagen. Als de auto het begeeft zijn 3 aparte zaterdagen wel lekker, maar het gaat me ALLEEN om kwaliteit. Kosten zijn niet echt interessant. Racen kost sowieso al bakken en op opleiding en veiligheid moet je nooit bezuinigen (horen jullie dat Den Haag :wink: ).

Qua circuit maakt het me niet zoveel uit, vind het allebei gave circuits.
'81 GTV6 3.0 QV
'91 75 TS RACER
'92 164 QV

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Racecursus ; Zandvoort (RSZ) of Assen (Prodrive)

di nov 01, 2005 12:17

MG Competitions verzorgt jaarlijks een cursus voor een veel aardiger bedrag.
Ik heb tweemaal via MG Competiosn een cursus gereden en veel geleerd en veel lol.
Twee dagen en ik dacht dat ik de laatste keer 450 euro heb neergeteld en instructie
van goede coureurs.

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di nov 01, 2005 12:32

de cursus van Cees de Vries (MG competitions ) is inderdaad goed qua kwaliteit/prijsverhouding. Naar mijn mening wel kiezen voor RSZ en niet voor Hans Deen, maar dat zijn mijn ervaringen van vroeguh... Toen was de zondagcursus van Deen de cursus waar de grote schades vielen. 1x wezen kijken en er was inderdaad weinigg controle, of ze hadden dingen bedacht waarmee het wel mis moest gaan...

Risico op klappen houd je altijd, maar ik heb 2 volledige wintercursussen gedaan zonder schade , bij RSZ. Leuke groep ook (o.a. Douwe Heida, Eric Leerdam in de groep).
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Rees Cees

di nov 01, 2005 12:38

Voor de Squadra Italia rijders kunnen wij ook een aanbieding doen. mail me maar.

zelf bij RSZ cursus gedaan (3 zaterdagen 3 alfa´s afgeschreven)
Laatst gewijzigd door Rees Cees op di nov 01, 2005 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

di nov 01, 2005 12:52

Groot voordeel van rijden via MG Competitions is dat veel mensen met een klassieker
meerijden. Dus MGB, MGA, Porsche 356, Lotus Elan, 75's en is lol in in mijn toenmalige Berlina. Wordt minder leuk om tussen allemaal oude Cupauto's te toeren en het nieuwe
racespul gaat gewoon te hard.

Dennis de Rooy
Advanced Member
Advanced Member

di nov 01, 2005 13:02

Nou Bert, dat is dus het probleem. Ik wil een cursus doen waar ze HARD gaan en geen bots of toercursus. Ik heb ook al gehoord over grote klappers en rauwdouwers en daarom vraag ik om ervaringen.

Maar niemand ervaring met Prodrive? Ik heb er ooit een rijvaardigheidstraining gehad en was erg te spreken over het toenmalige nivo.
'81 GTV6 3.0 QV
'91 75 TS RACER
'92 164 QV

Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member

di nov 01, 2005 15:33

Heb afgelopen zaterdag een slipcursus gevolgd bij prodrive (met Hans Deen) in mijn 75.
Ik was wel te spreken over zaken als veiligheid en zo. Maar een slipcursus is natuurlijk geen race cursus.
Ps Hans Deen was zeer te spreken over de alfa 75 in het algemeen. Hij was kort gelden nog op de N-ring geweest met div t-sparks en V6-en (bij RS).

TurboMarc
Guru
Guru

di nov 01, 2005 21:47

Ik heb zelf mijn racecursus gedaan bij Hans Deen, via de Scarb 2 jaar terug.
Racecursus bestaat uit theorie en praktijk. Er is een poel van instructeurs die door meerdere scholen ingehuurd worden. Bij hans deen liepen ze ook in hun RSZ jassen rond, dus ik denk dat de kwaliteit niet veel zal verschillen. Theorie moet ook goed behandeld worden en ik denk dat je meer leert als je een cursus neemt verspreid over meerder dagen...
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Aernoudt
Guru
Guru
Contacteer: Website

Re: RE: Racecursus ; Zandvoort (RSZ) of Assen (Prodrive)

do nov 03, 2005 17:02

Heb afgelopen zaterdag een slipcursus gevolgd bij prodrive (met Hans Deen) in mijn 75.
Ik was wel te spreken over zaken als veiligheid en zo. Maar een slipcursus is natuurlijk geen race cursus.
Ps Hans Deen was zeer te spreken over de alfa 75 in het algemeen. Hij was kort gelden nog op de N-ring geweest met div t-sparks en V6-en (bij RS).
Hans heeft ook nog een paar rondjes in mijn 75V6 met RSRacing onderstel gereden op de Nurburgring ;)
(dat is de 75 die nu in de goede handen van Erwin verkeerd :) )
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Aernoudt
Guru
Guru

do nov 03, 2005 17:06

Groot voordeel van rijden via MG Competitions is dat veel mensen met een klassieker
meerijden. Dus MGB, MGA, Porsche 356, Lotus Elan, 75's en is lol in in mijn toenmalige Berlina. Wordt minder leuk om tussen allemaal oude Cupauto's te toeren en het nieuwe
racespul gaat gewoon te hard.
Met wat voor auto's mag je allemaal meedoen bij hun cursus ? Kan er op hun site uberhaupt geen info over vinden (de cursus)

ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Contacteer: Yahoo! Messenger

do nov 03, 2005 17:35

ik heb op zolder zon cursusje gedaan van eran racing.. steld niet veel voor maar is leerzaam,goedkoop,leuk en je kan daarna gewoon blazen :D

is een aanrader voor de mensen die zomaar ff een keer willen racen of vrij willen rijden voor weinig geld
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member

do nov 03, 2005 20:54

Hans heeft ook nog een paar rondjes in mijn 75V6 met RSRacing onderstel gereden op de Nurburgring
Aha had hij het al over. Ik heb het zelfde onderstel en sinds kort ook de remmen van RS.
Viel niet mee om een 75 uit de slip te halen.... Zeker als de snelheid ietsje omhoog ging.

Aernoudt
Guru
Guru

vr nov 04, 2005 00:29

Hans heeft ook nog een paar rondjes in mijn 75V6 met RSRacing onderstel gereden op de Nurburgring
Aha had hij het al over. Ik heb het zelfde onderstel en sinds kort ook de remmen van RS.
Viel niet mee om een 75 uit de slip te halen.... Zeker als de snelheid ietsje omhoog ging.
Klopt tav uit de slip halen; de V6 heeft (ook met het RS racing onderstel) het nadeel van de motor te ver naar voren waardoor ie wat meer trickie is/blijft dan een TS...

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

vr nov 04, 2005 11:53

Hallo Dennis,

Heb bij beide organisaties wel eens een en ander gedaan en maakt allemaal niet veel uit vind ik. Heb de indruk dat ze bij prodrive iets voorzichtiger zijn ingesteld maar zou er m'n hand niet voor in het vuur durven steken. Is denk ook heel erg afhankelijjk van het moment, dus welke instructeurs en de cursisten. Ik zou zeggen gewoon de goedkoopste nemen!!!
Voor die E500 kun je een hoop leuke dingen doen en met racen is het net als met gewoon autorijden: je leert het pas door veel te doen. Papiertje zelf zelgt nog niet zoveel. En bij dat veel doen kom die E500 die je bespaart heb weer goed van pas! Ben trouwens benieuwd naar je auto. Heb je foto's?

Gr,
DJ

Dennis de Rooy
Advanced Member
Advanced Member

vr nov 04, 2005 12:07

Ik denk dat ik naar ADS op Assen ga. 10 zondagen op het nieuwe circuit en begint in januari en 1399 euro inclusief. Marc7eleven heeft daar gereden en was superpositief. Daarnaast heb je een auto met kooi nodig, en zespuntsgordel. Geen oude straatauto's dus. Ik hoop dus op minder "idioten".

Mijn auto staat nog grotendeels gedemonteerd, maar ik ben druk bezig. Eerst even wat roest verwijderen. Ik neem morgen wat foto's van de kooi. Ben heel tevreden over de kooi in de auto, niet zo over de verbinding naar de voorpoten, maar ik moet eerst even kijken hoe het rijdt.
'81 GTV6 3.0 QV
'91 75 TS RACER
'92 164 QV

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”