....Overigens kan ik mij uitstekend vinden in de extra controle's op 80 km wegen, daar daar per gereden km het hoogste aantal ongevallen plaatsvinden. Ga jezelf maar na: Rustig weggetje: ff lekker doorrijden omdat de pakkans klein is. Dom natuurlijk want tengevolge je hoge snelheid, minimale uitwijkmogelijkheden, slechte overzicht, aanwezigheid van voetgangers, fietsers, landbouwverkeer neem je een relatief erg hoog-, beter gezegd: Te hoog risico.....
Ff diep nagedacht of ik zou reageren , toch maar wel:
Bovenstaand verhaal pas ik al dik 15 jaar toe zonder 1 kras op welk vehikel dan ook (auto/motor)... Zoveel als mogelijk 100+, overdag of 's nachts.( Let wel ik heb het hier over buiten de bebouwde kom he!!!!!!)
Ben ik dan zo'n verschrikkelijk goede bestuurder? Welnee, een beetje doorrijden kan best...Maar je moet weten waar en wanneer!
Kijk, als er zondagsmiddags een jong gezinnetje een rondje polder fietst
( de kleine voor t eerst zonder zijwieltjes...) moet je daar uiteraard niet met 100 p/u langs knallen , kan niet.
Maar als ik over diezelfde weg 's avonds om 21.30 u naar mn werk rijdt is die 100 best te doen , niemand op straat!!
Tuurlijk t mag niet, maar ik ben van mening dat ik met mijn niet bovengemiddelde stuurkwaliteiten toch in die afgelopen jaren wel heb aangetoond (als was het alleen maar voor mezelf) dat een beetje doorkachelen geen kwaad kan!
Waar ik overigens niet mee wil zeggen dat die diender op zn bakkes had moeten krijgen!
Die doet ook z'n werk wat m van hogerhand is opgedragen; ik spreek wel eens een agent (bij mn zwager op verjaardag

), die jongens doen liever echt politiewerk (inbrekers vangen enzo) dan een hele dag onderuit gezakt in een golf 5 net zitten doen of ze er niet zijn....
Maar ja Ome Koos vindt nu eenmaal dat cashen prio heeft dus zijn ze er bij toerbeurt aan koud!
Respect voor de pliesie in het algemeen heb ik ook niet meer,dat is nogal afgenomen toen mn vriendin enkele jaren terug door een 'hulp agent ' zonder reden 2 voortanden door dr lip werd geslagen! Dit terwijl ze in dr auto zat!!!!! Gewoon een volle vuist door t open raampje,dr zonnebril vloog op de achterbank!!!( in dr 33je ook nog eens!

)
Ja, was later het verweer, ik dacht dat je de weg op wilde draaien (t was bij een wielerwedstrijd) en wilde je auto tegen houden hoor mn arm naar binnen te steken...
Ja uhhuh!!
Is ondanks vele inspanningen van rechtsbijstandverzekering ed nooit tot een 'veroordeling' gekomen, is stiekum geseponeerd zonder dat de behandelende jurist iets wist van een zitting over dit geval

Doofpot noemen dat hier....!
Even voor de goede orde; een hulpagent is een kortschedelige jongen (ik noem expres het woord primaat niet...) die te stom/agressief/ duister verleden (doorhalen wat niet van toepassing is) is om bij de echte politie te mogen.
Zulke gasten mogen doorgaans bij wielerwedstrijden ed op komen draven om t verkeer te regelen; mogen ze ook een vestje aan met 'politie' erop gedrukt!
Hoorde later ter plekke enkele motoragenten die als voorrijder in die koers hadden gefungeerd en het hele verhaal aanhoorden van hun chef waarbij wij aangifte aan t doen waren....:'Ow, weer zo'n hulpagent...'
Kijk, had ie een week later op stoep gestaan met een bos chrysanten had ik er heel anders tegenaan gekeken vw het woord respect aangaat...
Ik zit met een vriendin die al gaat zweten als er een politiebusje aan komt rijden...
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...