Ik snap het hele principe wel, het is niet mn eerste transaxle. Alleen wel mn eerste GTV6. Met voorkant en achtekant bedoel ik dus de uiteindes van de torsieveer, niet van de auto."Een tandje" verlagen kan alleen aan de voorkant, waar de torsieveren tandjes hebben.
Dan is de methode om de torsieveer alleen aan de achterkant eruit te halen, en aan de voorkant de draagarm te laten zitten. Als je de torsie dan inclusief draagarm ietsje verdraait en terugschuift dan is hij verlaagd. Dat wordt bedoeld met "een tandje" verlagen maar dat is vaak al teveel van het goede. (Alhoewel bij jouw GTV6 misschien niet, want die lijkt aan de voorkant flink hoog te staan.)
De torsies hebben aan beide kanten tandjes, maar aan één uiteinde één tandje minder dan aan de andere kant. Je kunt dus beter (wat Yuri denk ik bedoelt) de torsieveer aan beide kanten loshalen dus ook de draagarm. Dan aan de ene kant een tandje lager en aan de andere kant een tandje hoger. Of meerdere natuurlijk, want op deze manier kun je hem veel fijnzinniger verlagen. Dan kan het in stapjes van telkens een paar mm, in plaats van meteen 40-50 mm tegelijk. Met Yuri eens over die Eibach veren; 30-35 mm lager is het allermooiste. En daar de voorkant passend bij maken. (Voor de 75 heb ik zulke Eibach veren ook liggen, alleen nog niet erop gezet.)
.
Het gaat me er dus niet om HOE het moet, maar wel hoeveel tandjes ik WAAR moet verschuiven.
1 tandje aan de voorkant (dus draagarmkant) is denk ik het begin, volgens mij verlaagt dat minder dan aan carrosseriekant. Of heb ik het dan mis?