TiTaTo
Advanced Member
Advanced Member

RE: Taxatie van je Alfa

wo okt 19, 2005 21:43

Pfoei, wat een bedragen allemaal, dat wijkt wel heel veel af van mijn taxatiewaarde!
Mijn verzekering loopt via GIO in Almere, zij werken wel met art. 275.

@frankalfa: ik vond ook dat de technische keuring erg weinig voorstelde. Hij kon geen roest vinden en dat klopt ook wel, maar hij heeft niet of nauwelijks onder de auto gekeken (naar m'n strakke dorpels en kriksteunen). Ook is de motor niet eens gestart.

Het loont dus blijkbaar wel om een andere taxateur te proberen, wel zonde van die 100 euro, zeg. Ik had beter eerst dit topic kunnen starten...

Ik zie trouwens dat ABAS en Gratama ook door GIO erkend worden.
Ik denk dat ik na de winterstop mijn Alfa weer eens lekker ga poetsen en bij ABAS langs ga.
Alfa75 1.8 ‘86 -- 1750 Berlina ‘71 -- 159 SW 2.0jtdm '11

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo okt 19, 2005 23:21

Tja, 2700 euro is inderdaad erg weinig! :shock: Als ik het zo zou mogen zeggen, denk ik dat je toch op 4000 à 5000 euro uit moet kunnen komen. :o Verzekeringswaarde dan hè. :wink: Bij ABAS ga je zeker min. 4500 euro halen, echt waar! :idea:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Giulia555

Re: RE: Taxatie van je Alfa

do okt 20, 2005 07:50

Tja, 2700 euro is inderdaad erg weinig! :shock: Als ik het zo zou mogen zeggen, denk ik dat je toch op 4000 à 5000 euro uit moet kunnen komen. :o Verzekeringswaarde dan hè. :wink: Bij ABAS ga je zeker min. 4500 euro halen, echt waar! :idea:
Loopt de spuigaten uit met de getaxeerde waardes...allemaal veel te hoog in het algemeen....2700 is gewoon veel geld voor een eenvoudige 75 ...we moeten het niet mooier maken dan het is....Net zoals de verderop genoemde Giulia Nouva voor € 10000 staat genoteerd....pure onzin...

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do okt 20, 2005 08:19

tot nu toe door ABAS goede taxatiewaardes gehad, overigens ook door euroexpertise Nijmegen (hoop dat ik de naam nog goed onthouden heb..)

ABAS werd door de verzekering van de Fiat 500 van mijn echtgenote niet aanvaard, totdat de mededeling kwam dat wij dan zouden overstappen naar een andere maatschappij die dat wel deed...

Het is dus allemaal niet zo zwart-wit als door de maatschappijen gepresenteerd.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

do okt 20, 2005 08:51

Wij zijn al jaren verzekerd via de Smit en de Boer, uit het Klaverblaadje. :thumbs:

We hebben nu het Peusje als eerste auto verzekerd, gewoon WA, en de 75 en de Thema als oldtimers met max. 7500km.
Ze zijn vorige maand getaxeerd door Abas, hij stelde de waarde van de 75 op 5500 en van de Thema (omdat het een SW is én een turbo) toch nog op 3000 euro.
Ze zijn nu beide all risk verzekerd, incl. inzittenden verzekering, voor rond de 250 euro per auto. Incl. ruitschade en dat is bij zo'n vaatdoek als een Thema wel handig! :wink:

De keuring stelde geen moer voor. Ik had er al een beetje pijn in mijn buik van maar hij liep 2 keer rond de auto's en hup, geregeld. Merk en maat van de banden zou mij niet interesseren en gestart zijn ze ook niet eens!
Koppeling functioneerd. Kan hij niet weten! :x
Profiel van de banden is goed. Boeiend. :x

Maar goed, het is een aardige kerel en de bedragen vielen mij alles mee. 8)
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

rjfschmitz
Full Member
Full Member

do okt 20, 2005 09:15

Een verzekeraar kun je best een beetje onder druk zetten. Er is wel degelijk onderhandelingsruimte. In mijn eerste autorijdende jaren heb ik telkens mijn auto op mijn moeder's naam laten schrijven. Na een jaar of vier kwam ik met de mededeling dat ik al die tijd in die auto's had gereden. Of ik haar b/m over kon nemen. Geen probleem! Alleen mocht mijn moeder de eerste twee jaar geen auto op haar naam hebben (ze had in geen 25 jaar gereden, dus dat was geen probleem) en ik niet overstappen naar een andere verzekeraar binnen een jaar...
Geïnfecteerd door een Alfa 33 1.3s (1989), daarna chronisch verslaafd aan een rode Giulia Super 1600 (1971 - Scheurijzer) en nu onder permanente behandeling voor het rijden in een Bianco Spino 2-liter Juul (1976 - Reesijzer).

Wilbert ARparts
Advanced Member
Advanced Member

do okt 20, 2005 09:26

@Robin,

Ik weet wel een goede taxateur hier in het zuiden met kijk op Alfa's. Hij heeft de mijne ook gedaan en maakt er een gedegen onderzoekje van compleet met foto's.
Omdat het gaat over verzekeringswaarde houdt hij toch rekening met het gebruik van originele onderdelen, of de auto nog verbeterd kan worden en ook een beetje met de moeite die je gedaan hebt.
Kwam bij mijn Giulia op eur 15.000,- en de Spider op eur 12.500,-

Afhankelijk van de taxatiewaarde stelt de verzekeraar de premie vast. En dat valt reuze mee; dus ik zou je een all risk verzekering zeker aanraden. Dan sta je tenminste niet met lege handen als die Polen er met je Giulia vandoor zijn of bij een kabelboombrandje..
Wilbert AR Parts
"Life isn't just the front page, ...it's the comics too!"

'72 Giulia Super 1.3, '73 2000 Spider Veloce, '02 156 SW GTA, '17 Giulietta Multiair TCT Super

rjfschmitz
Full Member
Full Member

do okt 20, 2005 09:37

@Wilbert: mooi, geef me dat adresje vanavond maar door dan.
Hopen dat het weer netjes blijft, dan kan ik de Giulia straks nog een lekker stukje laten afleggen...
Geïnfecteerd door een Alfa 33 1.3s (1989), daarna chronisch verslaafd aan een rode Giulia Super 1600 (1971 - Scheurijzer) en nu onder permanente behandeling voor het rijden in een Bianco Spino 2-liter Juul (1976 - Reesijzer).

sander 156

do okt 20, 2005 09:55

Ik heb mijn Spider pas laten taxeren door een taxatie bureau uit eindhoven. Hij is getaxeerd op een waarde van €6500,- waar ik persoonlijk heel tevreden over ben. Maar wat ik hieraan raar vind is het feit dat mijn Spider kompleet gerestaureerd is 8dit trouwens perfect) en ook voorzien is van een nieuw kleurtje (was blauw, nu rood) en dat heeft die goede man niet gezien, terwijl het toch echt in de papieren staat :?
Dus mijn conclusie is, die taxatie doe je puur voor de verzekering, idd brand of diefstal, en niet voor het geld, ons beestje heeft voor ons een hogere waarde! :wink:

gtj1600
Guru
Guru

do okt 20, 2005 16:37

as zaterdag heb ik via de KNAC ( deze hebben een taxidag in Breda) een dubbele afspraak gemaakt voor de 75 en de spider...ben benieuwd... na al de verhalen in deze topic :roll:
groetjes uit klein zundert, donnr. 381
gehad : 75 1.8ie , spider 2000 veloce , giulia super
nu : 75 ts , gt1600 junior

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do okt 20, 2005 22:01

Het gaat erom, dat je in geval van brand of diefstal 'schadeloos' gesteld kunt worden.
Als Titato in zo'n geval 2000 euro krijgt is hij dat eigenlijk niet echt. in geval van 4000 euro wel. Bovendien is in het eerste geval bij de minste of geringste aanrijding al totall loss. Ik vind dat in geval van zo'n uitzondrelijk goede auto niet reëel. :evil:

En Ronald, ik deel op zich wel jouw ervaring/ mening, maar bedenk: een echte vakman of kenner heeft zo gezien wat voor vlees ie in de kuip heeft. Jij hoeft toch ook niet alle (zwakke) punten van een 75 te zien, om te zien of je met een goede of een bagger 75 te maken hebt. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

do okt 20, 2005 22:55

Loopt de spuigaten uit met de getaxeerde waardes...allemaal veel te hoog in het algemeen....2700 is gewoon veel geld voor een eenvoudige 75 ...we moeten het niet mooier maken dan het is....Net zoals de verderop genoemde Giulia Nouva voor € 10000 staat genoteerd....pure onzin...
In mijn ogen geen onzin... Wat wordt er verkocht? Geen waardeoordeel over de bewuste auto maar een simpele vraagstelling...... Wat wil je krijgen en wat wil je betalen..... En ja, zo gaan ook de beste Gio erkende taxateurs te werk. Heeft niks te maken met jouw auto maar wel met jouw wensen als klant. Dat je het dan misschien geen taxatie moet noemen is weer een ander verhaal.....
Dirk - Giulia2000TS

Giulia555

vr okt 21, 2005 08:11

In mijn ogen geen onzin... Wat wordt er verkocht? Geen waardeoordeel over de bewuste auto maar een simpele vraagstelling...... Wat wil je krijgen en wat wil je betalen..... En ja, zo gaan ook de beste Gio erkende taxateurs te werk. Heeft niks te maken met jouw auto maar wel met jouw wensen als klant. Dat je het dan misschien geen taxatie moet noemen is weer een ander verhaal.....

Er wordt wel degelijk een waardeoordeel uitgesproken...daar gaat het juist om ..wat is een vehikel waard zodat er bij uitkering in geval van.... een vergelijkbaar voertuig aangeschaft kan worden...dat er maatschappijen zijn die bepalen op basis van wat de klant wil is van den zotte....

Het werkt nl. ook nog door in de verkoop prijzen omdat iedereen op een gegeven moment met een "taxatierapport" loopt te adverteren wat totaal irrelevant is. De "leken" zien dat als rechtvaardiging...wij (denken we althans) weten wel beter...

Mijn verkochte GTV6 wat echt een heel mooi exemplaar is was reeel getaxeerd op 6,5 K. Prima. Had ik hem platgereden of wat dan ook dan had ik met dat geld makkelijk een vergelijkbaar exemplaar kunnen aanschaffen.

gtj1600
Guru
Guru

di okt 25, 2005 16:41

:lol: onze 75 is getaxeerd en wel op € 6000 ...en de spider op € 18000 ....had wel een goede indruk van de taxateurs, daar bedoel ik mee.. dat ze wisten waar ze mee bezig waren en verstand van zaken..rapporten volgen :wink:
groetjes uit klein zundert, donnr. 381
gehad : 75 1.8ie , spider 2000 veloce , giulia super
nu : 75 ts , gt1600 junior

TiTaTo
Advanced Member
Advanced Member

di okt 25, 2005 19:18

Dat zijn serieuze bedragen :thumbs: . Om wat voor een type 75 gaat het en in welke staat is ie?
Alfa75 1.8 ‘86 -- 1750 Berlina ‘71 -- 159 SW 2.0jtdm '11

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”