kai
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: Brera GTA

do okt 20, 2005 10:01

Ik kan het niet laten....
Even wat plaatjes van een echte auto!

(Overigens las ik in de TopGear een heel positief stukje over de 166)

Audi presenteert de nieuwe S8. Het sportieve vlaggenschip van Audi is voortaan voorzien van de V10-motor die ook in de Lamborghini Gallardo te vinden is.

Rond de helft van 2006 worden de eerste S8´en aan klanten afgeleverd. Voorheen was de snelle versie van de A8 voorzien van een 360 pk sterke V8. Nu krijgt de S8 een flinke opwaardering met een 5,2-liter V10-motor die direct is afgeleid van de krachtbron van de Lamborghini Gallardo. In de auto levert de motor 450 pk en een maximaal koppel van 540 Nm dat bij 3.500 toeren per minuut vrijkomt. De limousine gaat er in 5,1 seconden mee van 0 naar 100 en de topsnelheid is netjes begrensd op 250 km/u. Standaard is de auto voorzien van een zestraps Tiptronic-transmissie.

Audi heeft bewust gekozen voor een V10 en niet voor een V12. “Tiencilinders zijn compacter en lichter en hebben een veel sportievere inborst dan twaalfcilinders. Omdat de motor uit minder componenten bestaat, is er minder interne frictie.” De motor van de S8 weegt 220 kilo; volgens Audi is dat twintig kilo minder dan motoren van de concurrentie.

De nieuwe Audi S8 weegt 1.940 kilo. Dit betekent dat elke pk 4,31 kilo Audi hoeft voort te bewegen; een waarde die we ook bij sportauto´s tegenkomen. Ook het verbruik van de S8 blijft volgens zijn fabrikant binnen de perken. Audi geeft een gemiddelde op van 1:7,2. De S8 is voorzien van 20 inch wielen; de remschijven hebben aan de voorzijde een diameter van 385 millimeter en aan de achterzijde 335 millimeter. Keramische remschijven zijn een optie, hoewel die deze zomer standaard zijn geworden op de W12-versie, die overigens ook 450 pk levert.

De S8 is in de eerste plaats te herkennen aan de verchroomde lamellen in de grille. Ook zijn er verschillende emblemen op het koetswerk, zijn de deurgrepen en de spiegelbehuizing verchroomd, is er een bescheiden spoiler op de achterklep en zijn er vier ovalen uitlaten. Tot slot is de S8 als enige variant in de A8-reeks te bestellen in de kleur Daytona Grey.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

do okt 20, 2005 10:43

Tja, blijft toch een dijk van een limo zo'n 8-serie van Audi 8) :thumbs:

Jorix

Re: RE: Brera GTA

do okt 20, 2005 10:47

Tja, blijft toch een dijk van een limo zo'n 8-serie van Audi 8) :thumbs:
Absoluut, maar ik denk dat als ik dat geld te besteden had, dat ik dan toch liever twee (of drie) 'andere' auto's kocht 8)

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

do okt 20, 2005 10:53

I.d.d denk ook dat het een uitbreiding zou worden van het Alfa wagenpark i.p.v zo'n dikke patser Audi :wink:

kai
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

do okt 20, 2005 10:55

Jullie snappen het niet.
Het punt is dat Audi OOK van zulke autos maakt die niemand kan betalen maar die het merk een uistraling geven en audisten iets om van te dromen geven.

Van de Brera wordt ik (vooralsnog) niet echt warm.

arne
Member
Member

do okt 20, 2005 11:21

Klopt, maar Audi heeft hiervoor ook een markt. Het Midden Oosten (waar Audi op dit moment echt helemaal HOT is) en de USA. Daar worden die dingen gewoon regelmatig verkocht. Voor die markt komt Mercedes binnenkort ook met de S 63 AMG met een aangepakte V12 van meer dan 500pk. Want je moet wel sneller zijn dan die S8. En bij BMW zal men zich vast al beraden hebben over een nieuwe M7 o.i.d. als tegenhanger. Al zou het de eerste keer zijn dat ze met een toplimo met zoveel power zouden komen. Maar die V12 kan het hebben. En anders de V10 wel. ;)

Alfa zou het ook kunnen. Gewoon de 8c neerzetten. Maar ja, kunnen ze die genoeg afzetten in Amerika en het Midden Oosten? Want dan zou je de ontwikkelkosten eruit kunnen halen. Want -lets face it- alles wat uitgegeven wordt, moet nu ook direct terugverdiend worden... Geen cijfers meer in 130. ;)
33 16v QV - 1991
Volg de verjongingskuur.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

do okt 20, 2005 11:57

http://www.team.net/www/ktud/braden15.html

Ik sluit mij aan bij de conclusies van Pat Braden..

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”