charlotte

RE: File rijden

di okt 18, 2005 20:56

Tsja, bedankt voor al het meedenken. Wachte even met de garage (is inderdaad dezelfde als die van de koppakkingen) en ga op zoek naar een hanig "mannetje" in de kennissenkring om eens te kijken. Hm. ALfaRob, koelvloeistof, olie, remvloeistof etc. peil ik regelmatig........ ja ja!!!!!! Maar goed bedoeld. Verder kan ik wel kijken onder de kap, mijn ervaring is dat kijken op zich niet zoveel helpt :blue_lol: .
Wacht overigens ook nog op verslag van jou!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (Nurburgring?!?!?!)

Nu, ja, wordt toch weer vervolgd.

Positieve is dat ik bij de garage toch een gratis deurrubber uit oude 33 heb meegekregen, moet ik nog wel zelf installeren, mar soi. Appeltje, eitje!!

Peppi en kokki

di okt 18, 2005 20:58

Racen op de ring??? mooi doet een maatje van ons ook.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: File rijden

di okt 18, 2005 21:07

koelvloeistof, olie, remvloeistof etc. peil ik regelmatig........ ja ja!!!!!! Maar goed bedoeld. Verder kan ik wel kijken onder de kap, mijn ervaring is dat kijken op zich niet zoveel helpt :blue_lol: .
Positieve is dat ik bij de garage toch een gratis deurrubber uit oude 33 heb meegekregen, moet ik nog wel zelf installeren, mar soi. Appeltje, eitje!!
=D> Het begin is er. :thumbs:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di okt 18, 2005 22:33

tja met een hanig mannetje ben je niet zo veel (voor je auto dan) :twisted:

maar toch eens ff vragen aan de monteur waarom ie de oude riemen heeft terug gezet na vervanging koppakkingen....druist in tegen alles... :cry:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

charlotte

di okt 18, 2005 22:36

Tsja, bedoelde natuurlijk HANDIG mannetje. OK, begrijp ik het goed: als men de koppakkingen vervangen, vervangen ze meteen de distributieriem????? Dan denken ze dus waarschijnlijk: aha, een dom vrouwmens, laten we die eens een poot uittrekken. Maar dan wat genuanceerder uiteraard.

Peppi en kokki

di okt 18, 2005 22:38

Tsja, bedoelde natuurlijk HANDIG mannetje. OK, begrijp ik het goed: als men de koppakkingen vervangen, vervangen ze meteen de distributieriem????? Dan denken ze dus waarschijnlijk: aha, een dom vrouwmens, laten we die eens een poot uittrekken. Maar dan wat genuanceerder uiteraard.
ons maatje weet wel te helpen, mail of PB hem maar.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di okt 18, 2005 22:41

:jumping: :thumbs:
Tja, hoezo vrouwen gen verstand van techniek. :wink:
Laat ze (genuanceerd dan hè) maar een p#$^$% ruiken! :wink:

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di okt 18, 2005 22:47

de koppakking is de afdichting tussen de cylinderkop (in dit geval 2 stuks = boxer) en het onderblok. Om die te vervangen, moeten uiteraard die koppen er af (de koppen zijn die 2 buitenzijden op je motor, die mooier blinken dan de rest, nou ja, een beetje toch). eerst moeten daarvoor de distributieriemen verwijderd worden. Welke idioot (sorry) gaat dan die oude riemen, die samen 15 € kosten en levensbelangrijk zijn , terug monteren ? houdt toch geen steek ? da's in een korte uitleg het punt dat we hier proberen te maken.
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

charlotte

di okt 18, 2005 23:04

OK, maar moet/kan ik daar alsnog een punt van maken??? Zo van: ja luister even, als je de koppakkingen vervangt, vervang je toch meteen de disrtibutieriem????

Wil ze (de monteurs in de garage) een beetje kunnen vertrouwen eigenlijk.

:biggrin:

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di okt 18, 2005 23:07

vraag het gewoon effe, zo in de trant van: "Hebben jullie die riemen toen niet vervangen dan??? Dat meen je toch niet........" of zo.

alfaRob33

wo okt 19, 2005 02:55

Hé Hé Hé,

Schoolmeestertje Rob: wie kon er niet wachten op zijn speciale busjes voor de schokbrekers??? Nou Nou???

De Hoofdmeester. :blue_lol:
:oops: Ja sorry Hoofdmeester....was niet helemaal netjes van mij.....maar dat was ook
in de tijd dat je ff een beetje boos was...en ik geen geduld had....ik had je ook ff moeten bellen... :oops:
Maar wanneer gaat de Hoofdmeester voor de klas staan ?

@ Patje1100......Dat wist ik ook niet van die motoren.....maar deze was echt Lek en Stuk
en als jou Toyota af is....kom ik graag ff met je buurman langs om die test ff over te doen
hoor :blue_lol:

@Charlotte......Het verslag komt er aan!!!!........en deze handige jongen wil je graag ff
helpen hoor....... :wink: :twisted: en ik bedoelde het ook goed.....maar ik kreeg ook via pb het niet voor elkaar om het probleem te achterhalen maar ik heb wel die ene mooie foto er aan overgehouden :blue_lol:

en wie is die Peppie en Kokkie nu dan weer :? .....mannen er zit als het goed is een stop in die boot....kunnen jullie bij Bassie & Adriaan in de Rancho of Prelude met de Karavan vol met Barbapappas maar het lanceerplatform rijden om Yoda op te zoeken..... :blue_lol:

Oja vergeet dat Konijn niet mee te nemen!!!

:twisted: :twisted: :blue_lol: :blue_lol:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”