Yep. Maar wát een g**l ding... Kracht in het kwadraat, onovertroffen soundstage in de auto en (vooral) daarbuiten. Voelt erg lichtvoetig aan. Stuurbekrachtiging is top, rembekrachtiging (die zit er nog op) niet, die gaat er dus af. Geen goed pedaalgevoel in te krijgen, geen goede feedback wat de voorwielen (gaan) doen. Heeft natuurlijk ook met de bandjes te maken.. ABS is er af/uit.
Zware/zwaardere neus vraagt "managen" in korte(re) bochten, je/ik moet leren bochten eerder aan te snijden en half in te remmen om goed druk op de voorwielen te houden. En da's een héle omslag na 20 jaar "old-skool perenkist-gummen". Gaat wel een paar race-jes duren voordat ik dat voldoende onder de knie heb. (in)sturen gaat vlijm- en vlijmscherp. Er zit leven genoeg in de auto/achterkant: rem 'm de bocht(en) in en je kunt met "licht"maken van de achterkant en/of wat lift-off overstuur de neus krijgen waar je 'm hebben wil. Het Quaiffe-diff lijkt prima op zijn taak berekend. Uiteraard is er bij verkeerde bochtentechniek (wat) FWD onderstuur, wat te managen is/je moet leren managen, maar uitaccelereren gaat foutloos, het vermogen komt uitstekend op het asfalt. Torque-steer schittert door totale afwezigheid.
Langere bochten daarintegen: godskoleresakkerlootju, wat heeft de auto, óók op afgekloven R1R's, een grip in Mitsubishi en Bos-uit...
Lars heeft eigenlijk de hele ochtend meegereden (op beide stoelen), heeft bergen ervaring in FWD Busso en vind de auto in de basis al prima. Vergevingsgezind onderstel bij de hobbels voor ingaan Scheivlak. Als je daar echt te laat remt/instuurt met de onrust van de hobbels nog in de auto is de boel nog uit het grind te houden. Kun je met de Giulia vergeten.. Nou ja, appel naast peer. Kan/moet wel iets meer camber op de voorwielen en echte racebandjes helpt ook. Op de R1R's kun je wel lekker geiten..
Paar kinderziekte's moeten er nog uit (vet in de homokineten verandert in water & loopt er uit, niet race-proof, startmotor-bedrading/massa niet jofel (als alles heet is moet 'ie aangeduwd..), en, voor zover repre op een snoeisnikhete dag als vandaag: de lichtgewicht fan kan het bij (even) stilstaan/rijderswissel niet bijbenen.
Ik denk/vrees (

)/voel/weet dat deze auto me gaat bevallen.. Oh ja ! Had ik al gezegd hoe schofterig hard een licht gekietelde 3.2 je naar de horizon sleurt ??