André, daar zit helaas veel subjectiviteit in. "Wat is zo snel mogelijk?", "Wat is duidelijk zichtbaar?" Die blauwe vlag is gewoon aan alle kanten voor meer interpretaties vatbaar. De langzame auto's kunnen niet verdampen. Ook al zouden de lazer ogen van Emile graag anders willen. Voor de echt snelle auto's is het makkelijker. Het wordt lastig als het snelheidsverschil wat minder groot is. Dan kost de manoeuvre meer tijd en is er dus een groter risico. Als Niels mij tijdens de kwali inhaalt is dat zo gebeurd. Ik heb er nauwelijks last van, en hij volgens mij ook niet anders had ie het wel gemeld.Misschien moeten we toe naar de regel die elders ook geldt, als je de blauwe vlag krijgt, geef je (zo snel als mogelijk) duidelijk zichtbaar gelegenheid tot inhalen. En meestal betekent dat, dat je de bocht niet via de ideale lijn gaat aansnijden, das geen ruimte geven, das iemand van de baan beuken, waarbij de ander vervolgens de schuld krijgt van de wedstrijdleiding....(zie Emile).
Niemand wil schade rijden, ook de Volvo's niet. Geloof ook echt niet dat die Volvo Emile willens en wetens heeft getoucheerd. Toen ik 2 jaar geleden begon reed ik de snellere Volvo's in de weg. Nu is het andersom. Leer er maar mee leven. Of de SI moet zo'n groot startveld hebben dat we de Volvo's kunnen dumpen. Maar dan nog zitten er flinke snelheidsverschillen in. SI is ook geen Cup klasse uiteindelijk. Dan heb je dat te accepteren. Zowel de snelle als de langzame. De alternatieven om betaalbaar met oude Italiaanse auto's tegen elkaar te racen zijn nu eenmaal schaars.