Ik heb iets aparts met de 75 TS die ik een maandje geleden heb gekocht. Het viel mij op dat de toeren begrenzer niet ingrijpt bij een toerental van 6500. Ik durf niet veel verder te gaan, maar bij 6700 nog steeds niet. Ook is het stationaire toerental ongeveer 950 - 1000. Volgens het boekje zou dit 750 - 850 moeten zijn. Ik dacht misschien klopt de toerenteller niet. Dit heb ik even geverifieerd door met een toerental van 1000 in de 5e versnelling te rijden. Volgens het boekje zou je dan 34km/h moeten gaan en dat klopt gewoon. Zou het kunnen dat er een andere chip in zit of heeft iemand een ander idee waar het aan zou kunnen liggen?
Ik meen me iets te herinneren dat motronic 2 toerenbegrenzers heeft, een zachte die eventjes word toegestaan en een harde die bij een hoog toerental hard ingrijpt, maar dit weet ik niet zeker?
Dankje! Nu weet ik dus wat het is. Even een stuk gelezen op de site van Squadra tuning. Daar staat: Het Motronic 4.1 systeem kent twee toerenbegrenzers. Wanneer deze overschreden wordt zal de brandstofinspuiting stop gezet worden. De eerste toerenbegrenzer mag een bepaalde tijd overschreden worden. Wanneer deze tijd verstreken is wordt de inspuiting gestopt. De tweede begrenzer ligt een paar honderd toeren hoger. Wanneer deze overschreden wordt, wordt de inspuiting direct gestopt. Een voorbeeld. De 6300 toerengrens mag gedurende 1.5 seconde overschreden worden. Bij 6600 toeren wordt er direct ingegrepen".