Vandaag het diabolorubber nu écht goed vast gezet met borgpen. Lukte zoals gezegd eerst nog niet, maar vandaag ging het een stuk makkelijker. Denk dat die kleine 100km rijden er voor heeft gezorgd dat de boel zich wat gezet heeft, waardoor ik hem nu redelijk makkelijk gewoon vast kon draaien.
Ook de uitlaat wat anders opgehangen zodat hij niet meer tegen de bout van de diabolorubber ratelde. Ophangrubbers zijn nog redelijk nieuw, dus bij de aansluiting op de middendemper de brulpijp een klein beetje weg gedraaid vanaf de achteras. Nu toucheren ze niet meer.
Nu is hij wel klaar om komende zaterdag naar Spa Classic te vertrekken.
Oh en Arthur, w.b.t. AH-veren. Daar ben ik echt super blij mee, ik vond de auto voorheen in de kont niet erg strak aanvoelen en veel te stug in de neus. Het klopte voor mijn gevoel niet echt. En dat kwam achteraf ook omdat de auto voorheen door een garage verkeerd was verlaagd, bij demontage merkte ik dus dat de auto op de oude Eibach-veren gewoon op z'n bumpstops leunde...

(dat kwam nog uit de tijd dat ik een stalling had waar ik niet kon sleutelen, jaartje of 5-6 terug) De voorkant staat nu dus een klein beetje hoger en heb ik de bumpstops wat lager kunnen zetten, waardoor ik opeens iets als een veerweg heb aan de voorkant.

De gele Koni's heb ik aan de voorkant ook meteen vervangen met Bilsteins en vind hem eigenlijk nog steeds best comfortabel. Maar insturen gaat desondanks een stuk directer, ook vanwege de dikkere stabi. De kont is wat stijver door de nieuwe rubbers in de T-bar (diabolo en de 2 schijven waren gewoon gedegenereerd), vooral in de zijwaarste bewegingen merk je het verschil.
En uiteraard de stance, nu staat de auto precies zoals ik hem wil hebben. De kont staat wat lager, de neus een tikkie hoger waardoor hij nu nagenoeg horizontaal ligt.
Zoals ik heb kocht, precies 9 jaar geleden: op de originele veren en 4.5x15 wielen
Swap naar Eibach-veren en 6x15 verbreed staal. Omstreeks 2011
En nu de AH-veren met zelfde 6x15 wielen: