Remmie
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

RE: boete voor het niet schorsen van de Alfa voor APK

vr okt 07, 2005 23:21

Dan weet ik wat ik maandag als eerste moet doen. :oops:
Audi A7 3.0 Tdi S line 295 pk
BMW 645 cabrio
Alfa 75 3.0 v6
Alfa 164 v6 QV Zwart
Ford Mustang 1966
Chevrolet Avalanche
en nog ca. 22 Volvo's en Scania's en Daf'

www.landtransport.nl

.

alfasud1972
Guru
Guru

za okt 08, 2005 00:42

Ben een Sud van mij ook een keer vergeten te schorsen, auto ligt half uit elkaar en kan duidelijk niet zelfstandig de weg op, staat ook op privé terrein. Bezwaarschrift voorzien van foto's mocht niet baten, ook al was het geheel duidelijk dat je met het voertuig nooit aan het verkeer zou hebben kunnen deelnemen...

Helaas geef ik je daarom maar weinig kans, maar je kan het natuurlijk altijd proberen. Je krijgt dan wel een maand uitstel van executie en kan je dus wat langer sparen voor de boete....En je hebt het gevoel meer waar voor je geld te krijgen aangezien je iemand aan het werk zet voor je zuur weggegooide centjes. 95 euro boete voor het vergeten van iets slaat natuurlijk helemaal nergens op...

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

za okt 08, 2005 00:52

gaat je niet lukken Mike, been ther, done that.
Het is zoals gezegd: OF/OF... en dat is al jaren zo. Bovendien: klassieker schorsen: koopje!
Rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

alfasud1972
Guru
Guru

za okt 08, 2005 01:05

In principe vind ik betalen om niet met je auto te mogen rijden geen koopje, zeker als je er meer dan een hebt staan. Het is gewoon een verkapte vorm van belasting. Het zou ook zo kunnen, betalen om een auto te schorsen en betalen om 'm eruit te halen...

Carabinieri
Full Member
Full Member

za okt 08, 2005 02:58

Heeft idd geen nut om hiervoor bezwaar aan te tekenen, helaas.
Laatst gewijzigd door Carabinieri op za okt 08, 2005 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Giulia Bianca
Advanced Member
Advanced Member

za okt 08, 2005 06:40

Heb het ook aan de hand, vorig jaar een sloop GTV6 gekocht, bij aankoop en overschrijven meteen laten schorsen, auto stond bij de vorige eigenaar ook al 10 jaar geschorst, en de schorsing dus niet meer verlengd, heb nu een boete van de RDW en van de belastingdienst op de mat, de ene voor het niet hebben van een geldige APK, de andere voor het niet betalen van wegenbelasting.
Heb nu na overleg met de RDW de papieren opgestuurd voor slopen in eigen beheer, dit kan als de auto ouder is als 15 jaar, de boetes moet ik gewoon betalen
Het rare is naar mijn mening dat ik gelijk 2 boetes krijg, had het redelijker gevonden eerst een brief te ontvangen ivm het vernieuwen van de schorsing, APK en als de daarin verstreken termijn verlopen is een eventuele boete.
trasforma il meglio in massimo

Willem146_1.4TS
Member
Member

za okt 08, 2005 09:42

M.b.t. dat schorsen en een boete,hoe komen ze daar achter??

Doen ze een willekeurig check in hun database???

En met hoeveel dagen/weken/maanden terugwerkende kracht??

Ik heb n.l. van 25/08/05 t/m 26/09/05 zonder APK een "sloper"gehad op eigen terrein,en ook zonder verzekering !! :oops:

En ook was de wegenbelasting nog niet betaald..............maar dat hoefde pas voor 8 oktober te gebeuren,heb daar voor die datum een wijziging voor gehad!!
Ze schreven dat er een wijziging was geweest(vernietigd) en hebben het te betalen bedrag verlaagd......ik heb dat bedrag netjes voldaan trouwens.

Grzzzzzz Willem
Fiat 127 Brazil '86 1300

kroehlur

za okt 08, 2005 10:25

Ze doen steekproeven, dus als je de APK/schorsing haald voordat ze een steekproev doen kom je daar onderuit.

alfasud1972
Guru
Guru

za okt 08, 2005 11:07

Ze sturen toch nog wel steeds een brief als de schorsing bijna is afgelopen? Heb al een tijd niet gehoord...

Giulia Bianca
Advanced Member
Advanced Member

za okt 08, 2005 12:24

heb ik iig niet gehad :oops:

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

za okt 08, 2005 14:10

ok, 2 punten:

- Auto niet geschorst => APK plichtig, verzekeringsplichtig, ongeacht leeftijd

- Beroep aantekenen: je kan het altijd proberen, kans is klein dat je geleijk krijgt (ik denk 0%), die 6 weken wordt tegenwoordig dmv een klein zinentje in de ontvangstbevestigingn automatisch verlengd met nogmaal 6 of 8 weken (weet de termijn niet meer zeker). Dus seponering door te laat ereageren zal ook niet meer gebeuren (al is het mij met snelheidsovertredingen 3 x gelukt (toen nog 6 weken gold)
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: boete voor het niet schorsen van de Alfa voor APK

zo okt 09, 2005 10:50

ALLEEN voor het verkrijgen van een Nieuwe APK en op de dag van keuring kun je met een geschorst voertuig zonder Houderschapsbelasting en APK rijden.(Kortste weg)
Ik kon er hier niets over vinden, maar ik heb wel eens gelezen dat je 1 dag mag rijden naar een evenement met je geschorste auto, mits hij verzekerd is. Je moet het dan wel aanvragen bij de RDW. Of dit wel klopt weet ik dus niet zeker.
Verder heb ik gehoord dat als de schorsing verlopen is je eerst 3 maanden wegenbelasting moet betalen voordat je de auto opnieuw kunt schorsen. Weet iemand ook of dit klopt? :? Dit ter aanvulling van deze topic.

Giulia Bianca
Advanced Member
Advanced Member

zo okt 09, 2005 10:59

Na 4 weken geleden een brief gehad te hebben van de belastingdienst voor het betalen van 3 maanden wegenbelasting in de telefoon geklommen, uiteindelijk van de auto de papieren opgestuurd naar RDW ivm slopen in eigen beheer, gisteren een briefje van de belastingdienst dat ik alleen de wegenbelasting moet betalen van de periode tussen einde schorsingsdatum en datum van sloop in eigen beheer, resp. Euro 32,-
Dit is in mijn opinie redelijk

Eric
Advanced Member
Advanced Member

zo okt 09, 2005 17:29

Ik kon er hier niets over vinden, maar ik heb wel eens gelezen dat je 1 dag mag rijden naar een evenement met je geschorste auto, mits hij verzekerd is.
Heb ik ook gelezen, ja (Kan dit ook niet meer vinden op de RDW site. Zouden ze die regel hebben ingetrokken?)

Verder kan ik nog toevoegen (Uit eigen ervaring :oops: ) dat als je eenmaal een keer een APK-prent hebt gehad, dat je speciale aandacht van de RDW krijgt: Eerstvolgende keer dat je te laat bent met de APK krijg je direkt weer een acceptgirootje van het CJB....
SCARB 00694

Alfa
Advanced Member
Advanced Member

zo okt 09, 2005 17:31

Verder kan ik nog toevoegen (Uit eigen ervaring :oops: ) dat als je eenmaal een keer een APK-prent hebt gehad, dat je speciale aandacht van de RDW krijgt: Eerstvolgende keer dat je te laat bent met de APK krijg je direkt weer een acceptgirootje van het CJB....
Nou dan heb je volgens mij gewoon pech gehad hoor. Ik ben echt altijd te laat met die APK ellende en heb maar één keer een prent gehad!
The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”