Pff... al weer dágen aan de knutsel... Ik wil maximaal voorbereid aan de Super Race Vrijdag beginnen ! Wordt dit seizoen een hele hijs de BigBekert voor het derde jaar te scoren. Retesnelle 155's met mannen die een goed stukje kunnen sturen zijn de voornaamste oorzaak van m'n misere..
Achterruit zit erin, de nodige "battle scars" opgelapt/gecamoufleerd, lopen rommelen met verschillende maten spacers, achterschermen wat boller gezet, wagenhoogte iets veranderd, de boel opnieuw uitgewogen. en, wat ik al héél lang van plan was: rijwind "geleiders" geknutseld voor de oliekoeler en de carburateurs. Klinkt simpel, maar voor mensen zonder goed 3-D inzicht zoals ik, zonder enige technische achtergrond toch een heel gevecht. -tig kartonnen malletjes, passen, meten, nog meer passen en meten, en nóg meer. Erg tijdrovend, maar ik vind het leuk om te doen. Kijken, rommelen, nadenken wat er beter kan/beter moet, dat zou ik enorm missen bij bijvoorbeeld de nieuwe Twinspark cup. Daarmagniezoveel..
Plaatjes:
Hier heb ik er heel veel van gemaakt... <kleuterschool-flashbacks>
Rijwind moét nu wel door de oliekoeler ! Olietemperatuur nooit echt hoog/te hoog, maar een paar graden lager mag best.
Piéce de Resistance: drie delig, heel gezaag/geknaag/gedoe voordat het een beetje paste. Ik heb nu een goede geleiding van inlaatlucht, d'r gaat niets meer "verloren". Misschien wel een peekaatje erbij !?!? De beide carburateurs (ik heb via de rechter"koplamp" (luchtaansluiting met slang in de wielkast) een uitstroom bij de achterste carb.) zitten nu volop in de ehh "frisse lucht". Alles van een moddervetdikke 1 mm aluminium plaat ! 500 grammen totaalgewicht erbij.. Maar wel lekker stevig. Geschuimd PVC ken ik Maurice, zelfs op voorraad, maar in de motorruimte wil ik metaal !!!
De catchtank van de kleppendeksel ontluchting zat in de weg.... En de motorruimte zat vol. Dan moet je "out of the box" denken..
Nu nog een paar emmertjes sop erover & dan moet het maar goed zijn..