dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

RE: Wat mijn vrouw graag wilt weten

di okt 04, 2005 22:36

Mijn duitje: mooie auto, mooie optie's (leah heet dat toch?) en idd: 148 pk :shock: :?

En ik ben altijd bloedserieus :!:
It's not easy, being green (kermit)

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di okt 04, 2005 22:37

Vet getuned :wink: 8)

patje1100
Guru
Guru

di okt 04, 2005 22:41

Is het ook de bedoeling dat zij er in gaat rijden ?

Andretti Molletti

di okt 04, 2005 22:56

Dat was een van mijn eerste Alfa's... Welliswaar een twee liter, maar man wat een balans in die auto! Kwa wegligging en comfort de beste balans ooit in een auto..
De toerenteller zo recht voor je neus en andere details verraden dat het een ras echte sportwagen is.. In een 1.6 is het werken voor je plezier, maar je kan er veel comfortabeler mee rijden dan een Berlina.
Daarnaast is de lijn bijna zo mooi als die van een Bertone, maar tja de Gt is ook van Giugiaro ;)

Ik zou het doen... omdat ik nog steeds spijt heb dat ik de mijne heb weggedaan... omdat i zo ontzettend fijn reed.. en daarnaast ook gewoon mooi was .. puur en onvervalst.
De Alfetta is een auto die je gewoon moet hebben!
Als je vrouw er in moet/mag rijden is dat alleen maar mooi want hij rijdt echt stukken beter dan een Berlina.

Prijs is leuk meegenomen, die stijgt alleen maar!

Natuurlijk is dat mijn mening, maar toch behoorlijk objectief hoor... ik weet zeker dat 90% vd Alfetta bezitters er ook zo over denkt!
Laatst gewijzigd door Andretti Molletti op di okt 04, 2005 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.

patje1100
Guru
Guru

di okt 04, 2005 23:05

Dat zal allemaal waar zijn Dre, maar vrouwen hebben doorgaans een ander wensenpakket.
Een transaxle schakelt niet zo direkt als een Berlina en vrouwen vinden het inparkeren met zo'n apparaat niet zo prettig omdat het zicht nou eenmaal wat minder is.

Als mevrouw Emilio ( laten we de dame in kwestie maar Emilia noemen) zich daar over heen kan zetten en zich realiseert dat ze in een echte "nekkendraaier" kan gaan sturen dan is de deal toch snel gemaakt.

Zeker als Emilio belooft die klusjes in huis nou eindelijk eens te gaan doen is er weer een prachtig echtelijk compromis gesloten.

Voorop gesteld dat het de bedoeling is dat ze er ook in wil gaan rijden.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di okt 04, 2005 23:08

@ Andretti: 100% mee eens! :)
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Dinky Boy
Miniaturista

Re: RE: Wat mijn vrouw graag wilt weten

di okt 04, 2005 23:13

Daarnaast is de lijn bijna zo mooi als die van een Bertone, maar tja de Gt is ook van bertone
[-X Giugiaro.....

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Wat mijn vrouw graag wilt weten

di okt 04, 2005 23:31

Daarnaast is de lijn bijna zo mooi als die van een Bertone, maar tja de Gt is ook van bertone
[-X Giugiaro.....
allebei dus! :blue_lol: :o (Bertone en Alfetta GT zijn ontworpen door....Giugiaro)
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

psillen
Guru
Guru

di okt 04, 2005 23:32

Aangezien jouw vrouw een goede smaak heeft -ze is immers je vrouw- zal ze een
Alfetta Gt veel mooier vinden dan de Berlina.

Verder is, zoals Dre al aangeeft, de combinatie comfort/wegligging welhaast perfect.
En voorts gaat de besturing, hoewel zeer precies en met veel gevoel, bijzonder licht.

En omdat vrouwen ook het praktisch nut niet uit het oog verliezen: de Alfetta Gt heeft
een bijzonder ruime en goed te benutten kofferruimte. Al helemaal als je bedenkt dat het
hier een zeer welgevormde coupé betreft.

Geen dank :wink:
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

Berlina addicted
Guru
Guru

wo okt 05, 2005 00:42

Ik merk dat hier de discussie weer flink aangezwengeld wordt. en daar is niks mis mee
Ik persoonlijk (hoe kan het ook anders) zou het bij de Berlina houden.rijdt en schakelt veel lekkerder.Laat je niet gek maken en blijf je verstand gebruiken Collectors item? ik betijfel het. Maar dit terzijde want ik zit met een vraag. :?:
als ik het goed heb verkoop je de Berlina omdat je geen tijd meer heb om erin te rijden omdat je een 156 van je werk hebt (correct me if i'm wrong). Maar dat zelfde probleem heb je dan toch ook als je deze Alfetta koopt? :? Dit is geen kritiek en bedoel ik absoluut niet negatief :D maar ik vraag het me alleen af.Enne wat je ook beslist even goede vrienden hoor. :thumbs: mvg. Richard.
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

wo okt 05, 2005 07:32

een Alfetta kan zeker wel lekker schakelen en hoeft m.i. niet minder te schakelen dan een berlina....
en ja een eerste Alfetta wordt geld waard en is straks meer waard dan een berlina (t is een coupe en dat gaat zijn waarde doen stijgen)
Overigens is dat achteruit inparkeren met een alfetta makkelijker dan hier wordt voorgesteld :wink:

mijn advies: lekker die Alfetta doen....
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo okt 05, 2005 07:49

Laat haar een Guilietta sprint of spider zien. Kun je meteen al je oud roest inruilen, heb je geen werk meer..:biggrin:

Eerste Alfetta GT: Zonder twijfel de mooiste.(Als het over Alfetta's gaat)
(Blauw metallic.) Staat er nog eentje In Grou (Niet bij Oro, maar bij zn buurman.) Zou ik zeker gaan bekijken voordat ik voor deze Pino zou gaan... Das namelijk een verrekte mooie en dus ook blauw metallic en snaarstrak en goed.:o
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Giulia555

Re: Wat mijn vrouw graag wilt weten

wo okt 05, 2005 08:14

Ik kan op mijn berlina een praktisch perfecte alfetta 1.6GT inruilen.
Echt close to perfection. En het is 1 van de eerste... Dus de mooie bumpers e.d.
Iterieur prachtig, tellerstand nog niet over de kop etc...
Zwitserse wagen, nog geen kenteken.
Zou ik nog geen eens over in discussie gaan thuis......Een Berlina waar je € 3000 voor vraagt en daar een (in jouw ogen) perfecte Alfetta GT op inruilen?

A) of de eigenaar is stekeblind
B) kijk nog eens echt goed wat de staat van Gt is...

in ieder geval succes....

Egbertone
Guru
Guru

wo okt 05, 2005 08:30

Hmmmm.....

Daar wil ik mijn Berlina ook wel op inruilen.... een bijna perfecte Alfetta GT :D

Iemand :?:

kroehlur

wo okt 05, 2005 09:25

Gewoon de Berlina houden.

Doorsnee vrouwen hebben geen wardering voor een echte sportwagen. Altijd gezeik dat je onder de rok kan kijken bij in- en uitstap, geen ruimte achterin, suipt als een swerver, veeeel te luid, "moet je altijd zo hard?" en noem maar op.

Als je dit doet krijg je eeuwig spijt en ben je straks helemaal Alfa-loos!

Dat is mijn raad - en nee - ik ben niet jaloers.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”