gerrie
Newbie
Newbie

Re: RE: optimale velg en band 75

ma okt 03, 2005 06:42

Gert-Jan, bedankt voor je reactie. Zit de belemmering wat betreft de breedte voor of achter of allebei? Groet, klaas
Hallo Klaas,

De belemmering zat voor en achter. Het scheelde maar een paar milimeter. Het heeft er natuurlijk ook mee te maken hoe ver de auto verlaagd is. Achter kun je iets doen door de randen iets omhoog te drukken, niet te ver want dan gaat de verf barsten en krijg je roestvorming. Voor had ik geen last van haken ( bij insturen, uitsturen) maar wel bij inveren last van aanlopen op de rand van de spatbordverbreder. Je kunt natuurlijk gaan slijpen en zagen, maar dat vind ik zonde. Nu is de ET-waarde aangepast, 5 milimeter en heb nergens last meer van. Even een voorbeeld: Ik had een setje zender velgen 17 inch 8J ET30 met 235 banden breed. Dit ging dus echt niet. De ET waarde moet veel en veel hoger zijn, 60 o.i.d..

groet,

Gert-Jan

klaas
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: optimale velg en band 75

di okt 04, 2005 14:00

De Evo is gisteravond binnengekomen en ik ben meteen onder de wielkasten gedoken. Die blijken dus ECHT , ook van binnen, anders te lopen dan bij m´n V6. Wijder. Daarnaast kan ik de auto nauwelijks indrukken zo stug is ie. Dus veert ie niet in. Achter staat ie nog redelijk hoog dus ik heb goede hoop dat ik breed kan gaan. Nu dan maar op zoek naar velgen en banden om te passen .

Wordt vervolgd, klaas

marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member

di okt 04, 2005 17:25

Kijk even naar de dikte van de voorste torsies, kan een hoop van de stugheid verklaren...
Alfa romeo: The art of the machine!

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: optimale velg en band 75

di okt 04, 2005 19:07

De Evo is gisteravond binnengekomen en ik ben meteen onder de wielkasten gedoken. Die blijken dus ECHT , ook van binnen, anders te lopen dan bij m´n V6. Wijder. Daarnaast kan ik de auto nauwelijks indrukken zo stug is ie. Dus veert ie niet in. Achter staat ie nog redelijk hoog dus ik heb goede hoop dat ik breed kan gaan. Nu dan maar op zoek naar velgen en banden om te passen .

Wordt vervolgd, klaas
Ha Felies, toch gelukt uiteindelijk!!!
Je weet t he, als je wilt passen wees welkom!
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

klaas
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

di okt 04, 2005 22:45

Marc, dat moet wel. Ben heel benieuwd naar de dikte omdat dit niet in de diverse beschrijvingen die ik heb kunnen vinden hier en daar is vermeld.

Frank, dank voor de felicitaties. Ik ga d'r veel lol mee beleven..

groet, Klaas

Terug naar “Tuning onderwerpen”