eBoonstra
Newbie
Newbie

Remmerij upgraden

ma feb 16, 2015 12:01

Hallo mede-Alfisten :thumbs:

De remmerij van mijn GT JTD zijn eigenlijk wel aardig versleten. De blokken aan de voorzijde sowieso, maar de rechter schijf is ook lichtelijk krom. Ik wou ze afdraaien, maar daar waren ze eigenlijk al iets te versleten voor. Een mooi moment om alles te vervangen voor een nieuwe set ;)

Ik had op mijn vorige auto, de Grande Punto, EBC GD-series schijven icm. EBC YellowStuff remblokken. Remde als een malle :thumbs: Nu zit ik wat rond te kijken en kom ik ook de EBC Ultimax tegen, persoonlijk een iets mooier ogende schijf. Iemand hier goede ervaringen mee? Ook lees ik veel over de Ferodo DS2500 remblokken, zijn er mensen hier die ervaring met beide (DS2500 en YellowStuff) remblokken hebben?

Ik rijd een dikke 50/60dkm per jaar op de weg en pak zo-nu-en-dan eens een circuitsessie mee, echt een hardcore circuitset hoeft van mij dus niet. Ook moet het nog wel wat betaalbaar blijven, heb geen zin in een veelvoud van €500 (dus upgrade naar V6 remmen of een andere aftermarket bigbrake kit bedank ik voor).

Groeten,
Eeuwe Boonstra
Fryslân | (voormalig) student in hart en lever | Vindicat | JOVD/VVD

BMW E61 535D Touring High Executive, Alfa Romeo GT 1.9 JTD 16v Distinctive, Vespa LX Touring 4T Quattro Tempi Grigio Apuano

B-lex
Guru
Guru

Re: Remmerij upgraden

ma feb 16, 2015 14:31

Op mijn 159 rijd ik met de 330 remmen van een Giulietta QV, en standaard blokken. 1x trappen gaat goed, 2x trappen moet je oppassen dat je ogen in de kassen blijven zitten.

Absoluut geen spijt van deze upgrade, heb geloof ik 500/600 betaald, voor klauwen en schijven die nog geen 5000km oud waren, imo geen geld.

Volgens mij worden er wel regelmatig setjes aangeboden voor de 156 etc, ook voor minder, maar ik weet niet of dat compatibel is met de GT?

Prijs kwaliteitsverhouding van de blokken van Falco Motorsport schijnt ook goed te zijn, ik heb ze ooit gekocht voor de 75 racer, maar nooit mee gereden. Vast wel iemand hier die wat meer input over remblokken kan geven.

Gr, Alex
Alfa 75TS
Lada Niva
Porsche 911

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

di feb 17, 2015 23:24

Ik heb er ook EBC Yellowstuff blokken in zitten. Schijven zijn standaard, wel 330 natuurlijk. Nou weet ik niet wat voor rotzooi er eerst onder zat, maar met de EBC-blokken happen de remmen al een stuk beter.

M.b.t. dat gekraak in de wielophanging uit je andere topic, dat zullen rubbers van de bovenste draagarmen wel zijn. 147/156/GT-kwaaltje. Voordat je de nieuwe draagarmen monteert even de bussen eruit en er een flinke klodder zuurvrije vaseline op smeren. Dan blijft het gekraak als het goed is veel langer weg. En ik weet niet hoe de uitlijning/bandenslijtage nu is, maar als je daar toch bent: http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?f=1&t=63365" onclick="window.open(this.href);return false;
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ford Mondeo 1.6 TDCI Zetec
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

di feb 17, 2015 23:42

Voor mij geen fijnere combi dan de TarOx G88 met Ferodo's 2500. Gaat meer dan prima op de openbare weg. Magistraal doseerbaar en altijd "thuis", koud of warm !
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>

http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

wo feb 18, 2015 08:04

Remblokken: pagid blauw. Kost wat maar dan heb je ook wat.
Beste blok voor straat gebruik wat ik ken, en heb afgelopen jaren diverse blokken geprobeerd.
Is eigenlijk bedoeld voor sprint, slalom en heuvelklim gebruikt. Allemaal autosportdisciplines waar je dus niet voor de wedstrijd de remmen op kunt warmen. Moeten gelijk bijten. Dat doen ze dan ook met pagid blauw... :D
Vwb schijven, geen idee. Groter word dure omdat je veel meer moet verbouwen. Goede A merk schijven zullen wel voldoen voor op straat icm goede blokken.
Vergeet je remvlst niet regelmatig te (laten) verversen, is niet duur, en goede remslangen scheelt ook.

Gr
DJ

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Contacteer: Website

wo feb 18, 2015 09:03

Pagid Blauw = RS 4-2, let op RS 5 = ook blauw maar beenharde blokken die schijven vreten . RS 4-2 is lief voor schijven en idd. bruikbaar voor op straat .
156 Gta setjes met 305mm schijven vind je vrij makkelijk maar wel fusees nodig ; icm met RS 4-2 = bulletproof .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

wo feb 18, 2015 12:51

Dat is een goede aanvulling. Wist ik niet. :oops:
RS 4-2 dus.
Kost wat, heb je ook wat.

Gr
DJ

eBoonstra
Newbie
Newbie

ma feb 23, 2015 17:48

Bedankt voor het advies allemaal! Heb het rustig meegelezen en wou de DS2500 wel eens proberen. Echter reed ik gisteren al ijzer op ijzer (well that escalated quickly) en moést ik even vlug wat, dus heb vanochtend toch maar weer een set YellowStuffs icm. EBC Ultimax besteld, aangezien deze meteen leverbaar waren :thumbs: Beetje dubbel gevoel, maar ach, volgende keer maar eens de DS2500 (ruim van tevoren) bestellen dan.

BMW E61 535D Touring High Executive, Alfa Romeo GT 1.9 JTD 16v Distinctive, Vespa LX Touring 4T Quattro Tempi Grigio Apuano

Lon
Full Member
Full Member
Contacteer: ICQ Website

di feb 24, 2015 12:49

Bedankt voor het advies allemaal! Heb het rustig meegelezen en wou de DS2500 wel eens proberen. Echter reed ik gisteren al ijzer op ijzer (well that escalated quickly) en moést ik even vlug wat, dus heb vanochtend toch maar weer een set YellowStuffs icm. EBC Ultimax besteld, aangezien deze meteen leverbaar waren :thumbs: Beetje dubbel gevoel, maar ach, volgende keer maar eens de DS2500 (ruim van tevoren) bestellen dan.
Die DS2500 zitten tussen de RS 4-2 en RS-5 in kwa liefheid voor standaard schijfjes ( mogelijk dus een iets betere kwaliteit schijfjes bij nodig )
De DS3000's mogen niet op straat en zijn wat extremer voor je schijfjes :twisted:

Waar je met dit soort upgrade's ook op moet gaan letten is de max. temperatuur van je rem vloeistof die kan zeker op circuit gaan oplopen.
Dot 5.1 is dan een goede aanrader, wel goed spoelen en elk jaar vervangen.
Greetz,
Lon

Alfa Romeo 33 1.7 S 16v QV Permanent 4 (DL-ND-12)

Vroegert:
Fiat multivlaai
Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Edizione Limitata (RIP)
Alfa Romeo 33 1.7 ie
Alfa Romeo 33 1.7 S 16v QV (DZ-VZ-31) (RIP)
Alfa Romeo 33 1.3 S ('90) (RIP)

eBoonstra
Newbie
Newbie

vr feb 27, 2015 00:17

Dat had ik in m'n Punto inderdaad ook, en wisselde ik om de 30/40dkm (halfjaar). Daar had ik ook stalen remleidingen onder, maar denk dat ik met deze auto minder vaak het circuit op ga zoeken als met de Punto..

De DS2500 is volgens jou wel redelijk geschikt op de EBC Ultimax?

Groeten

Lon
Full Member
Full Member
Contacteer: ICQ Website

vr feb 27, 2015 22:16

De DS2500 met die EBC Ultimax schijven moet wel goed gaan, let dan wel op dat die schijven ongeveer net zolang mee gaan als orgineel schijven en met orginele blokken.
Greetz,
Lon

Alfa Romeo 33 1.7 S 16v QV Permanent 4 (DL-ND-12)

Vroegert:
Fiat multivlaai
Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Edizione Limitata (RIP)
Alfa Romeo 33 1.7 ie
Alfa Romeo 33 1.7 S 16v QV (DZ-VZ-31) (RIP)
Alfa Romeo 33 1.3 S ('90) (RIP)

eBoonstra
Newbie
Newbie

za feb 28, 2015 16:20

De DS2500 met die EBC Ultimax schijven moet wel goed gaan, let dan wel op dat die schijven ongeveer net zolang mee gaan als orgineel schijven en met orginele blokken.
Oh dat vind ik geen bezwaar. Ik rij dit jaar vrolijk rond op EBC's, en ik kijk aankomende winter wel even of deze al aan vervanging toe zijn. Zo ja, bestel ik de DS2500. Bedankt!

Terug naar “Algemene Technische vragen”