Marco-
Newbie
Newbie

Paar vragen over AlfaGT

di feb 17, 2015 07:15

Hallo

Sinds 2013 ben ik een trotse eigenaar van een alfa GT 2.0 uit bouwjaabouwjaar, heb wat vragen over wat dingen in de auto.

- Als het koud weer is buiten (onder 2 graden volgens mij) staat de "air compessor" uit en beslaan mijn ramen vrij snel, kan dit verholpen worden?

- Als het hard regent buiten begint voor aan de linker zij raam te lekken, komt dus water in de auto, wat kan ik hier aan doen?

- Mijn kachel in de auto werkt volgens mij niet goed, de auto wordt moeilijk warm en vooral met het koude weer, valt dit ook te verhelpen?

M.v.g Marco

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

Re: Paar vragen over AlfaGT

di feb 17, 2015 15:22

Onder een bepaalde temperatuur (ik dacht 5 graden) werkt de airco sowieso niet om bevriezing van o.a. de compressor tegen te gaan.
Als de kachel niet goed werkt is mijn eerste reflex: koelvloeistof bijvullen. Daarna op zoek naar het lek of in dit geval lekken :wink:
It's not easy, being green (kermit)

jan1300
Guru Duplice
Guru Duplice

di feb 17, 2015 17:45

Beslagen ramen en een lekkend raam!

Dus vocht in je auto!

Matten en vloerbedekking klam/vochtig?

Raam afstellen en auto goed droog maken moet je is kijken wat het scheelt!

Staat de kachel niet op recirculatie?
Dan blijft ie vocht rond blazen.

Ciao Jan

alfasud1972
Guru
Guru
Contacteer: Website

di feb 17, 2015 19:08

Van een Engels forum, meestal is het het eerste bij veel auto's. De paravan slibt dicht door bladeren en rommel:

If the car hasn't had a knock or a replacement scree chances are the plenum (space under the plastic trim below screen) is blocked with leaves and crud. Simply remove the plastic trim and clean out. The trim is sometimes awkward to remove because screws have seized - be careful.

If it has a sunroof, the drains get blocked.

If the car has had a replacement screen it could be leaking.

If the car has had a knock (like mine) it could have been repaired without time spent resealing seams etc.

"A" pillar door seals can leak over time, especially if they have been removed and replaced a couple of times.

The membranes behind the door cards leak if they have been tampered with, especially round the speaker hole.

There are grommets behind the arch liners that can leak.

Worst case is the heater matrix leaking - usually older/high mileage cars. The dash has to come out to fix this.

nick ar155
Junior Member
Junior Member

di feb 17, 2015 19:49

duurt het ook lang voordat de motor temperatuur oploopt? gewoon de koelvloeistof temperatuur.
zo ja zal waarschijnlijk een klep in de kachel blijven hangen of je kachelradiator zit verstopt.
zo nee dan is waarschijnlijk je thermostaat kapot en blijft deze open staan dus gaat gelijk alle warme koelvloeistof naar de radiator om te koelen. of er zit lucht in het koel systeem.
155 1.6 16v wb
gt 2.0 jts

Terug naar “Algemene Technische vragen”