Allen,
Kan iemand mij eventueel helpen aan wat informatie betreffende de 1570cc oa gebruikt in de alfa 75? Ik heb namelijk een kitcar gekocht die 20 jaar geleden is gebouwd met een 1570cc met 69kw. Deze motor zit er nu nietmeer in en na wat research kan het volgens mij enkel slaan op een oudere alfa motor ofwel een lada niva. Deze laatste heeft veel te weinig vermogen dus mijn beste gok is een alfa motor. Ik wil hiervoor terug de orginele motor of toch op zijn minst een 1570cc maar nu is mijn vraag of dit eventueel de orginele motor kan geweest zijn daar het een vw kever based kitcar betreft. Nu weet ik dat de alfa boxer motors veel worden gebruikt maar de 1570cc is volgens mij nooit in boxer gemaakt. Vandaar mijn vraag of het volgens jullie mogelijk zou zijn dat hij ooit zou gemaakt zijn met de alfa 1570cc daar ik niet weer in welke mate deze overeenkomt met de boxer buiten dat de afmetingen wat verschillen. Ook heb ik de indruk dat deze motoren al vrij oud, zeldzaam en relatief duur zijn. De modernste lijkt me deze van de 75 qv te zijn van de jaren 90 maar is het volgens jullie mogelijk deze in te bouwen met een pasplaat of verschilt deze toch wel wat met de boxerversies of zijn er zaken waardoor dit zeer moeilijk gaat worden? Ik weet dat deze motor dan 106 of 110 pk heeft en niet de 94-95 die ik zou moeten hebben maar dit is wel de recentste versie...
Alvast bedankt
David