Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: Benzinetank 75 conserveren na reparatie

vr apr 11, 2014 10:39

LEL metertje erin hangen kijken of ie nog explosief is, vullen met water en lassen. :D
Zelfs gevuld met water heb ik ze nog wel BOEF! zien (en horen) doen bij de eerste aanraking van den toortsch... :shock:
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za apr 12, 2014 20:36

Heb je nou je laatste goede tank aan mij verkocht??? :shock:
Nee, zo erg is het nou ook weer niet, maar de voorraad fatsoenlijke tanks is eindig, dus moet er maar eens een keertje wat opgeknapt worden en onder een auto gehangen, om eens te kijken hoe het zich houdt!
Als Michel een dezer met de 75 komt om de remmen te ontluchten kijk ik direct even hoe mijn antiroestspulletje het op diens tank t na 4 / 5(?) jaar houdt. Keep u posted.

Grtz,fRank
Als gezegd, vanmiddag de 75 van Michel op de brug gehad; de tank is nog gewoon zonder roest! Ben even de tel kwijt wanneer ik deze auto verkocht heb, maar zag wel dat er sindsdien geen roest is bijgekomen op de behandelde plekken (ook de ingelaste stukken)
Auto is door vorige en huidige eigenaar als semi daily driver ingezet zonder 'youngtimer voorkeursbehandeling', inclusief buiten slapen (t laatste jaar onder de carport gestald en buiten verkeer geweest begreep ik) maar verder gewoon gaaaan met t hok!

Anyway, goed spul dat Amercoat! 8)

Grtz,fRank

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za apr 12, 2014 21:25

Anyway, goed spul dat Amercoat! 8)

Grtz,fRank
Is dat hetzelfde, wat ook op die tank zit, die ik destijds (2007 meen ik) van je overgenomen heb, voor de grigio verde TS van mijn zus?
Hoe dan ook, die tank is immer nog roest vrij en die auto heeft sowieso niet binnen geslapen sindsdien en hoe slechter het weer, hoe intensiever het gebruik. 100.000km erbij sindsdien. ;) (nu 3 ton op teller)
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Benzinetank 75 conserveren na reparatie

za apr 12, 2014 21:52

Zou kunnen, is t van dat kneiterharde lichtgrijze 2K kwastspul wat erop zit?

Grtz,fRank

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

za apr 12, 2014 21:58

LEL metertje erin hangen kijken of ie nog explosief is, vullen met water en lassen. :D
Zelfs gevuld met water heb ik ze nog wel BOEF! zien (en horen) doen bij de eerste aanraking van den toortsch... :shock:
apart, benzine lost bijna niet op in water :shock:

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za apr 12, 2014 23:41

Zou kunnen, is t van dat kneiterharde lichtgrijze 2K kwastspul wat erop zit?

Grtz,fRank
Yep!

Alleen heb ik er een laagje zwart overheen gedaan voor het zicht. :oops: (al ben ik de enige die dat ziet en dan nog max. 1x per jaar. :lol: )
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo apr 13, 2014 12:09

Juustem, Amercoat dus. Ik zal eens kijken wat t type ook weer is. Is iig een 2K sealer (transparant, gemorste en opgedroogde plekken zien er uit als 'natuurijs') en een grijze 2K primer (die je gezien de resultaten onder Michels 75 gewoon zo kunt laten zitten zonder af te lakken)

Blij toe dat ik dat toh op alle vetture hier heb gebruikt waar nodig, schijnt te werken op langere termijn. :lol:

Grtz,fRank

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo apr 13, 2014 12:19

Dan gaan we maar eens op zoek naar een blik Amercoat. Gisteren een tank bekeken en de oude laklaag er grotendeels afgestoken; er zit flink wat vliegroest op de tank en de felsnaad is niet echt fraai meer, maar lek is-ie nog niet. Is er overigens al een 'gestandaardiseerde' methode om die felsrand aan te pakken?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo apr 13, 2014 13:11

De felsnaad tol ik meestal schoon met zo'n staalborstel op de haakse slijper. Beginnend bij het deel wat grenst aan de bumperhoek (uiteraard hoofdverdachte waar het doorrotten betreft vanwege zand en modder wat er achterblijft). Vallen daar geen gaten in tijdens dat schoonmaken is dat een goede indicatie voor de rest van de naad (die is 9 v/d 10 nl beter dan dat stuk) en tank.

Weet niet hoe anderen t doen?

Grtz,fRank

Terug naar “Algemene Technische vragen”