dat is iets waar ik toevallig ook aan heb zitten denken..
Echter heb ik maar gekozen om het niet te doen. Het is echt gruwelijk veel werk om dat goed werkend en betrouwbaar te maken.
Enkele aandachtspunten;
- er is geen bak die tegen de motor past voor een rwd toepassing.
- dubbelmassa vliegwiel en koppeling zijn wat lastig bij het aanpassen van een andere bak.
- carterpan past voor geen meter.
- turbo zit eigenlijk aan de verkeerde kant, weinig ruimte met stuurhuis en hoofdremcilinder e.d.
- inlaat heeft de opening ook aan de verkeerde kant zitten, komt bij schutbord uit.
- kabelboom en elektronika is veel werk, oa codesleutel probleem.
- jtd motor is best hoog, weet niet zeker of dit past.
- achterasoverbengingen van de 105 serie zijn allemaal te kort voor een JTD.
Mocht je er toch aan willen beginnen dan ben je welkom voor tips en ideeën.
Over het rijden;
met zoveel koppel moet je een sper hebben, anders is er nauwelijks fatsoenlijk mee te rijden...Maar het rijdt idd wel leuk natuurlijk. Vriend van mij heeft een 1100 kg rwd auto met 800+ Nm dieseltje erin en dat gaat behoorlijk lekker.

"kan niet" ligt op het kerkhof....
Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.