dit is mijn motorblok.
ga jij de riemen zelf vervangen? is eigenlijk niet heel veel werk, ik heb eerst de krukas verdraaid totdat hij op de letter
T staat dit is de BDP
deze letter staat op de vliegwiel.dicht bij de verdelerkap zul je een kijk gat vinden hier zit nog wel een afdek dopje op.
daarna heb ik de kleppendeksel eraf gehaald dan kom je de volgende dingen tegen

hier zie je de merkteken op tijd

deze was versprongen tijdens het demonteren van de linker distributieriem, geen ramp verder de kleppen raken de zuiger niet

hier is de rechter nokkenas.

de oude waterpomp verwijderd en weer een nieuwe gemonteerd met gewone pakking en vloeibare pakking rondom voor de zekerheid

nieuwe aandrukrol geplaatst en daarna de nieuwe riem gemonteerd dit heb ik ook aan de linker zijde gedaan, ik hield de nokkenas en krukas goed in de gaten zodat alles op tijd bleef staan
de spanrollen heb ik laten zakken en drukken nu tegen de riemen.
3 tot 4 omwentelingen heb ik de krukas rond gedraaid en opnieuw de timing nagecheckt van de nokkenas, al met al was dit echt te doen
en ik weet ook zeker dat dit gewoon gaat lukken, en natuurlijk hopen dat het fluiten binnenkort weg is
maargoed dit was alleen het vervangen van de riemen en waterpomp,als ik dichterbij gewoond had dan hielp ik je graag
groeten lauris