Idd dan gewoon eerst de upgrade schijf proberen, drukgroep kan immers altijd nog.
Jim weet wel eens iets.
Hmm, Graham Bell stelt een minimum van 1.5xD voor deze hoogte, met als voorkeur zelfs 2xD.T schijnt zo te zijn,volgens iemand die er echt verstand van heeft, dat de hoogte er niet 'echt' toe doet . Het gaat vooral om de ruimte radiaal om de kelk.
Verre van optimaal zal het zeker niet zijn idd, het was gewoon iets dat me opviel. Maar dat is bij een standaard v6 spruitstuk natuurlijk niet echt anders.Denk ook dat er een verhouding in zit. Dus de hoogte boven de kelk en de ruimte er radiaal omheen. Wordt daar iets over geschreven..?
Bij mij, zal t wel wat aan de lage kant zijn.
Maar denk dat t opzich wel mee valt. Als de oppervlakte van de inlaatkanalen verglijkt ,met met de oppervlakte van de denkbeeldige cylinder die je boven op de kelk kan zetten tot aan de bovenkant van t inlaatspruitstuk, dan zal je tot de concludie komen dat deze oppervlakte vele malen groter is. T enige wat de lucht nog extra zal remmen is de wrijving met de bovenkant van het spruitstuk. Die zal niet te verwaarlozen zijn bij deze hoge snelheden maar verre van optimaal is denk ik ook weer niet aan de orde.
En even hier een vraagje over:
Graham Bell stelt een minimum van 1.5xD voor deze hoogte, met als voorkeur zelfs 2xD.
Wordt hier vanaf de buiten diameter bovenop de kelk bedoeld of vanaf de inlaat diameter van de kelk. En wordt er ook nog verschil gemaakt in kelken die gelijk liggen met de bodem van het spruitstuk en kelken die er een paar cm bovenuit steken. Dit zal iig allemaal verschillende doorstroom weerstanden opleveren.
Trapsgewijs omhoog heeft zeker wat en zo leer je tenminste ook wat de aanpassingen op zichzelf teweeg brengen. Tenminste, als je een goede methode hebt om de prestaties te meten.Hij is nog niet op de bank geweest. Hij zal dus nog wel wat optimaler worden afgesteld. Dit alles is geprgrammerd door mij. Een zeer ervaren tunert
Ben nog steeds bezig met dingen te wijzigen. Zo heb ik t inlaatgedeeldte achter de gasklep nog flink gewijzigd. ( verkleind ) had nog last van een wat slechte opvang naar staionair. Dit zou moeten helpen. Ook wil ik eigenlijk een spaghettie der onder en moet de uitlaatdiameter nog omhoog. Is nu 60mm. Pas als ik al die veranderingen gedaan heb wil ik hem door een pro laten afstellen.
Kost iedere keer toch aardig wat geld.
En trapsgewijs omhoog heeft ook wat. Iedere keer weer wat voelbaar meer. Want je raakt er snel aan gewend
Das helaass geen oplossing voor mij. De diesels zijn uitgrust met een veel kleiner dif ben ik achtergekomen. Die stript ie waarschijnlijk binnen de kortste keren...Langere totale overbrenging op 1 en 2 lukt alleen met een 2.4TD bak of wellicht ook een 2.0TD bak maar die laatste weet ik niet zeker.
Echter overbrenging 1 en 2 zelf zijn niet langer, maar korter.
Andere opties weet ik zo niet.
Gr
DJ