kroehlur

Ook terug uit vakantie in Italie.....

di sep 20, 2005 17:40

...zonder foto's en sterker nog ook zonder auto.

Op de 33 is een drijfstanglager uitgelopen bij 180 km/u op de Autostrada della Serenissima. Was niet meer rijdbaar dus achter op een ambulance naar een garage gebracht en daar staat ie nog. :evil:

Ik ben gewoon klaar met goedkoope Alfa's met veel kilometer's etc. Dit verhaal heeft mij bijna mijn relatie, kind en geluk gekost dus nu wordt het een Toyota (ofzo).

Sinus 2600 Spider
Guru
Guru

RE: Ook terug uit vakantie in Italie.....

di sep 20, 2005 17:48

Oei, das minder. Nou dan maar gauw een Toyota kopen en voorzichtig weer het Alfa virus er in proberen te praten.

Hoe ben je dan teruggekomen?? Met de fiets? :roll:
SCARB-Lid: 1719
BMW 520d M
AR Spider 3.2 V6 Q4 Q-tronic (2007)

kroehlur

di sep 20, 2005 17:53

transavia.com uit Verona.

Ik heb nog de Bert in de garage staan, maar die "dagelijkse" Alfa's voah weinagh wil ik gewoon niet meer.

Luc33
Guru
Guru

di sep 20, 2005 17:58

Pech voor je!

Maar 180km/u in een 33 met (bepakking??) vrouw en kind............. denk dat het maar goed is dat de 33 de geest heeft gegeven. (hoe jammer het voor de 33 ook is natuurlijk )
Luc
33 1.7 16v
146 JTD

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

di sep 20, 2005 18:07

Daar denk je niet aan als je langs de kant van de weg staat met vrouw en kind en een kapotte drijfstanglager. Lijkt me zwaar, zwaar a-relaxed. Erg vervelend.

ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Contacteer: Yahoo! Messenger

di sep 20, 2005 18:10

om eerlijk te zijn vind ik dat niet echt slim... ken aan mij legge hoor, maar zeker met je kind erbij in een 33 (met alle respect voor een 33 en voor jou)..
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

di sep 20, 2005 18:11

Tsja je kind en je relatie is het nooit waard. Maar bij een auto voor weinig zit het risico op zoiets er natuurlijk altijd in. Zeker al je er ook 180 mee gaat rijden.
Let je op als je iets anders betrouwbaars voor weinig op de kop tikt. Een tweede strop wens ik je niet toe en ook zo genaamd betrouwbare auto's kunnen vies tegen vallen. ter illusstratie: een goede vriend van me heeft een bmw gekocht altijd dealer onderhouden en binnen korte tijd is al de radiateur, benzinetk, voorremschijven en blokken, voorschokbrekers, bougiekabels rotor en verdelen v/v!! Leuk zón betrouwbare dealer onderhouden auto. O ja de airco is inmiddels ook stuk en de stuurbekrachtiging lekt en geld om te maken is er niet.
Dus let aub beetje op. Ook bij de "kwaliteitsmerken"
BTW ik zou wel eens willen weten hou betrouwbaar toyota's zijn als er gemiddeld net zo mee zou worden gereden als met de gemiddelde alfa............. Waarschijnlijk nog steeds betrouwbaarder dan itialiaans maar de invloed van rijstijl en onderhoudsgedrag van de berijder op de plaats in de betrouwbaarheidstatistiek word volgens mij onderschat.

Succus met de jacht op de gezinsmobiel. Je moet maar denken met een betrouwbare goedkope gezinsbak heb je meer tijd en geld voor je bertoontje.............

Gr,
DJ

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

di sep 20, 2005 18:22

Niet zo droog....wat Kroehlur beschrijft zou ik echt niet mee willen maken. Als het nu zou
gebeuren als je alleen op weg naar Voldendam toert, is het wel heel wat anders.

Het gaat niet om Alfa 33..maar de bewuste !@#$%^&*( 33 die op het meest ongelukkige moment er mee is opgehouden.

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Ook terug uit vakantie in Italie.....

di sep 20, 2005 18:24

Als het nu zou gebeuren als je alleen op weg naar Voldendam toert, is het wel heel wat anders.
Dat is nog veel erger ! Zit je d'r vast ! :wink:

Luc33
Guru
Guru

di sep 20, 2005 18:54

Heb het ook niet over de 33 maar over de verantwoordelijkheden waarmee hij op pad was.
Luc
33 1.7 16v
146 JTD

alfaRob33

di sep 20, 2005 19:06

Nou heb ik ook een keertje gehad.... In Duitsland ook met 6000RPM in zn vijf
ff achter een Audi aan.....dan baal je echt....en al helemaal als je op vakantie ben
dat sucks tien keer harder

Sterkte kroehlur

Ps
en z'n Toyota doet het ook.....is mn Pa nu ook achter met zn avensis

Ezin Rossi
Full Member
Full Member

wo sep 21, 2005 09:31

Kroeluhr: succes! Hoop dat je inmiddels van de schrik bijgekomen bent...

Bij alle auto's 'voor weinig' loop je enig risico, maar dat is helaas marktwerking. Veel wijsheid bij je zoektocht! (En wees voorzichtig! ;) )

kroehlur

wo sep 21, 2005 10:10

Ff voor de duidelijkheid: Er was geen gevaar en ik neem NOOIT overbodig risico terwijl ik rij - zeker niet met mijn gezin in de auto. Voor de twijvelaars (Luc): Ga eens op een zondag over de Serenissima scheuren. Dan zie je dat je bij 180 naar rechts moet voor de Ferrari's. :wink: Het gaat snel maar ook veiliger als op de A4 met 120 km/u omdat mensen weet dat het in sommige rijstroken snel gaat.

Het gevaar voor mijn relatie (en dus kind) lag eerder in het feit dat IK had voorgesteld om met de auto te gaan en ZIJ met de vliegtuig.......... :roll:

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

wo sep 21, 2005 13:18

veel succes met het vinden van een nieuwe auto. Ik kan me wel voorstellen dat een oudere motor met veel km's, ongeacht of het Alfa is, dergelijke lange ritten niet aankan zeker als je gedurende lange tijd hogere toeren rijdt.

Kan ook bij een Toyota gebeuren van 1992 met 45000 op de klok, ligt ermaar aan hoe ermee gereden is :roll:
156

reijnaje
Guru
Guru

wo sep 21, 2005 13:48

Dit is wel een beetje de reden dat ik toch maar niet met de Sprint op vakantie gegaan ben. Heb dan wel geen kind op de achterbank maar geen zin om bijvoorbeeld mijn relatie op het spel te zetten omdat ik zonodig met de Sprint op vakantie moest en hij ermee op zou houden..... natuurlijk zou het met de Sprint allemaal prima gegaan zijn en natuurlijk zou de relatie er niet op stuk gelopen zijn maar soms is het wel verstandig even naar je wederhelft te luisteren......

Gelukkig betekent het voor mij niet dat ik een van beide auto's weg moet doen en een "betrouwbaardere" of "veiligere"auto zou moeten kopen.

Moraal: ik begrijp het Kroehlur, hopelijk vind je een betaalbare auto die het ook nog eens gewoon altijd doet en veilig is enzo.... (al zul je daar wel wat dieper voor in de buidel moeten tasten vrees ik)
1983 Alfasud Sprint 16V
1992 Alfa 33 16V

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”