Kun je je het plaatje van JP Balkenende, glimmend van genoegen poserend naast Bush nog herinneren ? Diezelfde Bush die net wel, net niet zijn onverholen minachting voor die j*rk voor de camera's van de wereld kon verhullen ? Da's Nederland. Mondiaal, én Europees stellen we bar weinig voor, maar willen ó zo graag meedoen.. . Wél buitenproportioneel lappen aan de Europese Kas, buitenproportioneel meedoen aan véél te grote, onzekere projecten (die f*cking JSF), meedoen aan (in mijn ogen) heil- en kansloze missie's (Mali). Zand in de oogskes laten strooien door die "compensatieorders" (yeah, right...), "hard onderhandeld met een optimaal resultaat" (lees: nog minder baas in eigen huis en tóch weer meer in het Brusselse zwarte gat), en when push comes to shove en masse worden afgeluisterd vanuit de andere kant van de grote plas. Yep, hij gaat lekker.
Als we nu eens gewoon kapten met die Euro-mondiale comedie en eens gingen investeren in onderwijs en het preserveren/vergroten van onze kennis in agricultuur/waterbeheersing enzovoorts enzoverder. En ophouden de hongerigen van vis (van hoeveel % "ontwikkelingshulp" wordt ook al weer wapens gekocht ?) te voorzien (je moet ze immers leren víssuhh !!!!) . Op naar een "Verenigde staten van Nederland": straffe regie op provinciaal niveau. Vervolgens en zeer stevig potje de-nivelleren en het sociale stelsel op de schop. Iedereen maximaal verantwoordelijk voor zijn eigen brood/baan. Lucht geven aan het o zo belangrijke en o zo onderschatte MKB. En ziedaar, potverpillepap, komen de munten bovendrijven (kun je meteen ophouden met die idiote, triviale onderwerpen/maatregelen zoals de oldtimerheffing, om maar eens iets te noemen) en de banenmotor op "giri maximale". Vervolgens kunnen we weer fatsoenlijk (financieel) omgaan met de generatie die de toko na WO2 weer op de rit heeft gezet, fatsoenlijk omgaan met de generatie die nu, maar ook straks de toko draaiende moeten houden en werken/ondernemen lonend maken en de uitvreters met zachte, maar dwingende hand verwijderen.
Ik heb de afgelopen tijd aan duitsers, engelsen en italianen bijvoorbeeld eens uitgelegd dat ik m'n GTA iéder jaar weer opnieuw betaal met die idiote 25% bijtelling van de nieuwwaarde, zieken twéé jaar lang moet doorbetalen, dieven/oplichters/fraudeurs/profiteurs alleen met een zak geld uit je bedrijf kunt fl*kkeren en wat highlights uit recente fiscale perikelen en arbo wetgeving gedebiteerd. Stuk voor stuk: alsof ze water zien branden en/of het in het spreekwoordelijke Keulen horen donderen.
Ik staak mijn "bijdrage" aan dit topic (zijn jullie het nog niet spuugbeu ???

) en ga a) morgen vieren dat we uit de recessie zijn (jeueuhhh !!! Toch goed gedaan, regeringsmeneerkes en mevrouwkes !!!) en b) overmorgen lekker sleutelen aan de Fabia van m'n Meiske (die hebben wel erg knullige rubberkes in de draagarmen..) !!