Nee, niet van mijn vader (al vindt mijn vader m'n 75 TS heel erg mooi, is er geloof ik zelfs trots op dat-ie hier op de oprit staat

) ... Mijn ouders hebben zelf altijd vrij modale auto's gereden. M'n eerste 'aanraking' met het merk Alfa Romeo was een jaar of 4 a 5 geleden toen Michel (Woody34 hier) eens hier op visite kwam, hij had destijds net als mij nu een rode 75 TS. Ik was nogal onder de indruk

toen begon het al diep van binnen te broeden dat ik ooit een Alfa moest gaan rijden.
Een paar jaar later had ik zelf ook het rijbewijs gehaald, en om mijn eerste wilde haren kwijt te raken had ik een rot Kadettje gekocht voor 200 euro van een klasgenoot. Die wilde haren en bijna nog veel meer heb ik achtergelaten in een graanveld waar ik met dik 100 km/h in ben geschoven, waarna ik een paar keer over de kop vloog

Frappant was dat het gare ding nog gewoon reed, heb 'm direct daarna eigenhandig uit het veld gereden en linea recta door naar de sloop (ja, ze keken raar op daar). Wel veel lol eraan gehad, is niks essentiëels aan stuk gegaan waardoor ik niet meer kon rijden. 2 weken later was het weer prijs en stond er een 205 1.6 GTi hier, gigantische miskoop eigenlijk. Veel gezeik en kosten aan gehad, hij heeft het even goed gedaan en toen was het wel leuk. Daarna uit pure wanhoop weer een Kadett gekocht, is weer goed bevallen (al is dat misschien vloeken op een Alfa-forum) en vorige maand nog ermee naar Frankrijk geweest op vakantie. 4000 probleemloze kilometers in 10 dagen gedaan, bij een gemiddeld verbruik van bijna 1:16
Maarja, toen kwam het: vast werk, en dus geld. Met nog steeds het merk Alfa Romeo in het achterhoofd ben ik dus gaan zoeken, ik twijfelde tussen een 75 en een 155. Hier in de buurt zag ik een leuke 75 TS staan, dus ik ging gewoon eens erheen en heb een testrit gemaakt.... needless to say, ik was weer onder de indruk van alles aan die auto. Koets en techniek waren in aardig goede staat voor de prijs, dus ik heb 2 weken geleden besloten hem te kopen en gelukkig m'n Kadett snel kunnen verkopen... nu besef ik pas wat voor speelgoeddingetjes m'n vorige 3 auto's (die ik btw bij elkaar in 16 maanden heb versleten) zijn geweest
Na iets meer dan 1000 km in de 75 kan ik niets anders zeggen dan dat ik verkocht ben